Ny autostol 15-36 kg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

944 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. oktober 2010

..

Hej.

Der er tilbud i Babysam på en Römer kidfix model Harry til 999 kr. Den overvejer vi at købe men nu er jeg kommet i tvivl om hvorvidt det er bedre at købe en med isofix?

Hvad gør I? Er jeres 3 - årige rykket over i den store autostol?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

Tut

Noah er rykket over i en 15-36 kg.

Vi har købt en Römer Kids Plus 2010.

Den er vi meget glade for. Vi har dog ikke Isofix i bilen, så vores er uden.

Anmeld

7. oktober 2010

Joan ( Smallie )

Niels er og det er længe siden. Men det er kun fordi han har så brede skulder at han ikke kunne være i den anden mere og han var kommet over de 15 kg.Vi har 2 stole til ham en til hver bil og begge med iso fix selv om der ikke er isofix i den ene. Kan jo være vi får en med det senere så er det rart at have.

Altså i kan jo fint købe den, men hvis hun stadig passer i den anden ville jeg bestemt lade hende sidde. De vil jo altid sidde mere sikkert i en 5 punkt sele end en 3 punkt. Så altså mit råd er lad hende sidde så længe så muligt.

Joan

Anmeld

7. oktober 2010

Mary

Annika skal lige veje 3 kg mere før vi kommer i den vægtklasse  Det er ikke ret lang tid siden Juliane på snart 5(!) kom i en 15 kg stol!

Anmeld

7. oktober 2010

Muffinmus

Nope, han vejer jo kun mellem 13-14 kg og i øvrigt slet ikke vokset ud af den foroven. Så han bliver nok et års tid mere i den her stol vil jeg tro:-)

Anmeld

7. oktober 2010

bette

vi bruger begge.. (fordi vi har en i hver bil) men når vi sælger den ene så tager vi kun den store i brug

Anmeld

7. oktober 2010

..

Men tror I de er bedst med eller uden isofix?

Nogen googlehajer der kan finde noget om det?

Anmeld

7. oktober 2010

Joan ( Smallie )

Macrolf skriver:

Men tror I de er bedst med eller uden isofix?

Nogen googlehajer der kan finde noget om det?

isofix er helt klart at fortrække. Det er mere sikker. Hvis i har det i bilen syntes jeg helt klart i skal bruge det.

Anmeld

7. oktober 2010

..

Joan ( Smallie ) skriver:

isofix er helt klart at fortrække. Det er mere sikker. Hvis i har det i bilen syntes jeg helt klart i skal bruge det.

Jamen det var også min umiddelbare holdning men den der jeg kigget på ligger næsten på linje med dem med isofix i tests. Tænker hvis nu kan bliver påkørt fra siden, så er det måske en fordel at stolen ikke er spændt fast til bilen? Ej, jeg ved det ikke..

Anmeld

7. oktober 2010

Joan ( Smallie )

Macrolf skriver:

Jamen det var også min umiddelbare holdning men den der jeg kigget på ligger næsten på linje med dem med isofix i tests. Tænker hvis nu kan bliver påkørt fra siden, så er det måske en fordel at stolen ikke er spændt fast til bilen? Ej, jeg ved det ikke..

Ja hvis jeg blev påkørt fra siden ville jeg helt klart fortrække stolen sad i isofix så mit barn ikke røg over i den anden side og det ikke kun var selen der grib barnet og stolen.

Når den sidder i isofix sidder den jo fast i bilen og griber derfor barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.