Modermælk erstatning eller nan ? hvornår og hvad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.339 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

Rebecca86

hej hvornår bruger man de der små firkantet brikker man kan købe som hedder nan, tror jeg nok? hvad er forskellen på dem og at det modermælk erstatning pulver man blander med kogt vand?

og skolder man flaskerne og fylder dem med det kogende vand så de er klar når man skal bruge dem efterhånden hen af dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

NatasjaL

der er ingen forskel det er nøjagtit det samme, i brikkerne er det bare blandet med vand, og pulveret skal du selv blande med vand, jeg gør det, jeg koger vand til de 4 flasker jeg har, så stiller jeg det i køleskabet, og når jeg så skal bruge en flaske varmer jeg vandet i micro ovnen den temptatur det nu skal have og så putter jeg de antal skeer af pulver der skal i.

Anmeld

6. oktober 2010

Loa

Rebecca86 skriver:

hej hvornår bruger man de der små firkantet brikker man kan købe som hedder nan, tror jeg nok? hvad er forskellen på dem og at det modermælk erstatning pulver man blander med kogt vand?

og skolder man flaskerne og fylder dem med det kogende vand så de er klar når man skal bruge dem efterhånden hen af dagen.

Brikkerne er bare nemmere end det med pulveret, men også dyrere i længden..... Men begge dele laves så det kan bruges fra fødslen hvis man ikke ammer..... 

Anmeld

6. oktober 2010

Rebecca86

okay tusinde taaaak

Anmeld

6. oktober 2010

maria_wlt

NatasjaL skriver:

der er ingen forskel det er nøjagtit det samme, i brikkerne er det bare blandet med vand, og pulveret skal du selv blande med vand, jeg gør det, jeg koger vand til de 4 flasker jeg har, så stiller jeg det i køleskabet, og når jeg så skal bruge en flaske varmer jeg vandet i micro ovnen den temptatur det nu skal have og så putter jeg de antal skeer af pulver der skal i.

Nemlig... 

Bland altid først når du skal bruge det, så det er så friskt som muligt.. Og kun 1 opvarmning...

Anmeld

6. oktober 2010

serinasmor

der er ingen forskel på brikkerne med nan og pulver-nan ... brikkerne er bare en nemmere og dyrere løsning som er rigtig praktisk på ture ud ad huset ...

her bruger vi pulver nan til hverdag og brik nan når jeg er på tur ...

Når vi blander flasker så gør vi således ...

flaskerne er skoldet på forhånd inden de bliver stillet væk i skabet .. flaskerne tages frem fra gemmerne - det samme gør pulveret... der sættes vand over.. afmålt mængde pulver (her 7 strøgne skeer - men hun er jo også stor )kommer i flaskerne ... vand hældes i til det rammer 230 ml .. vent 5 sekunder så det får lov at boble af ... efterfyld flaskerne til 230 ml ( igen hun er jo stor - stor pige = store flasker ) ... låg på og ryst til det ikke er mere pulver at se i bunden... vi laver til et døgn ad gangen og stiller dem i køleskabet til de skal bruges .... Flasken varmes i mikroovnen og velbekomme til bebs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.