Heidi B skriver:
Hos os er der også lukket om fredagen efter kristi luftfart, 3 dage før påske og mellem jul og nytår.
2 uger tvungen ferie er et stort indgreb i folks hverdag synes jeg. Ved endnu ikke helt hvad vi gør. Vi er jo heldige nok, da jeg kan vælge frit hvorn¨år jeg skal have ferie... Det kunne jeg ikke i mit gamle job. Der var vi syv der skulle dele sommerferie perioden immelem os. Og perioden løb fra 1/5-1/10, og så havde man et nummer der rullede for hvert år, så man nogen gange var nr 1 andre gange nuller 6....
Vi skal demostrere igen på mandag. Og så må vi se om de strejker igen, ligesom de gjorde igår....
Ligegyldigt hvad, så er det ikke i orden!
Meningen med sommerferien er jo ikke at dig og din mand skal holde ferie hver for sig, fordi I ikke kan få passet ungerne i en anden periode end manden har tvungen ferie. Jeg kan sagtens forstå I er kede af den løsning.
Hvis så bare man lavede et alternativ, så der var en anden institution der er åben.
Mht bemanding, spareplaner mm., er der jo sund fornuft i, at lukke de forskellige institutioner i forskellige perioder. Det er jo heller ikke logisk at alle institutioner i kommunen er åbne hele sommeren, og derigennem skal holde åbent for et forholdsvis lille antal børn....meeeen at lukke alt i 2 uger er ganske grotesk i min verden.
Tænk hvis buschauffører, togførere og taxi'er holdt samlet ferie i 2 uger hver sommer?????? Det er jo absolut ulogisk!!!!
Ud på barikaderne Heidi, de må da holde en børnehave åben, så alle har en mulighed for at holde ferie sammen med familien!!!
Anmeld