Hvordan kan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

585 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

Heidi B

kommunen dog finde på at gøre det.

Jeg bor i Solrød kommune, oge har så lige besluttet at institutionerne skal holde tvungen lukket i 14 dage i industrisommerferien.

Rådhuset skulle fandme gå forrest og lukke selv i 14 dage og gå på tvungen ferie...

Ahr men helt ærligt.... Det kan man sgu da ikke. I vores familie bliver det jo helt hul i hovedet. Jesper har jo tvungen ferie, dvs han 10 år frem i tiden ved hvilke 3 uger han kan være sikker på at få. Nste år har han 33+34+35. Året efter 27+28+29. I r havde han 24+25+26 året før 21+22+23, så det ruller.

Hvad med jer???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

lonemus

Jamen sådan har det skam fungeret i 2 år her i Næstved kommunen.

Uge 29+30 holder ALLE inst. lukket, så der er vi nødt til at holde fri.

Skide irriterende man ikke selv kan bestemme sin ferie..., men det er der ikke så meget at gøre ved!

Lone

Anmeld

6. oktober 2010

Stumpen

Vi er så heldige her i byen at der er tre børnehaver og to af dem holder lukket i 3 uger og så samles de børn fra de tre institutioner i den 3. der er åbnet...

Vi har i to år holdt ferie hen i slut aug/start sep, så jeg forstår til fulde at det er dybt frustrerende situation I står i

Anmeld

7. oktober 2010

Munder

Jeg må indrømme, at jeg synes det er voldsomt med 2 sammenlagte uger lukket. ale kan jo ikke hulde ferie samtidig, så jeg ser et kæmpe problem i at man ikke har pasningsmuligheder i 2 uger (for det er jo de samme 2 uger som alle andre)

Hos os har de fast lukket mellem jul og nytår, fredag efter kristi luftfart og en uge i sommerferien.
Der er dog andre institutioner åbne i de perioder, og en gog fra os tager med og åbner nede i den alternative børnehave, så ungerne bliver afleveret til en de kender.

Anmeld

7. oktober 2010

Heidi B

Munder skriver:

Jeg må indrømme, at jeg synes det er voldsomt med 2 sammenlagte uger lukket. ale kan jo ikke hulde ferie samtidig, så jeg ser et kæmpe problem i at man ikke har pasningsmuligheder i 2 uger (for det er jo de samme 2 uger som alle andre)

Hos os har de fast lukket mellem jul og nytår, fredag efter kristi luftfart og en uge i sommerferien.
Der er dog andre institutioner åbne i de perioder, og en gog fra os tager med og åbner nede i den alternative børnehave, så ungerne bliver afleveret til en de kender.

Hos os er der også lukket om fredagen efter kristi luftfart, 3 dage før påske og mellem jul og nytår.

2 uger tvungen ferie er et stort indgreb i folks hverdag synes jeg. Ved endnu ikke helt hvad vi gør. Vi er jo heldige nok, da jeg kan vælge frit hvorn¨år jeg skal have ferie... Det kunne jeg ikke i mit gamle job. Der var vi syv der skulle dele sommerferie perioden immelem os. Og perioden løb fra 1/5-1/10, og så havde man et nummer der rullede for hvert år, så man nogen gange var nr 1 andre gange nuller 6....

Vi skal demostrere igen på mandag. Og så må vi se om de strejker igen, ligesom de gjorde igår....

Anmeld

7. oktober 2010

Munder

Heidi B skriver:

Hos os er der også lukket om fredagen efter kristi luftfart, 3 dage før påske og mellem jul og nytår.

2 uger tvungen ferie er et stort indgreb i folks hverdag synes jeg. Ved endnu ikke helt hvad vi gør. Vi er jo heldige nok, da jeg kan vælge frit hvorn¨år jeg skal have ferie... Det kunne jeg ikke i mit gamle job. Der var vi syv der skulle dele sommerferie perioden immelem os. Og perioden løb fra 1/5-1/10, og så havde man et nummer der rullede for hvert år, så man nogen gange var nr 1 andre gange nuller 6....

Vi skal demostrere igen på mandag. Og så må vi se om de strejker igen, ligesom de gjorde igår....

Ligegyldigt hvad, så er det ikke i orden!

Meningen med sommerferien er jo ikke at dig og din mand skal holde ferie hver for sig, fordi I ikke kan få passet ungerne i en anden periode end manden har tvungen ferie. Jeg kan sagtens forstå I er kede af den løsning.

Hvis så bare man lavede et alternativ, så der var en anden institution der er åben.

Mht bemanding, spareplaner mm., er der jo sund fornuft i, at lukke de forskellige institutioner i forskellige perioder. Det er jo heller ikke logisk at alle institutioner i kommunen er åbne hele sommeren, og derigennem skal holde åbent for et forholdsvis lille antal børn....meeeen at lukke alt i 2 uger er ganske grotesk i min verden.

Tænk hvis buschauffører, togførere og taxi'er holdt samlet ferie i 2 uger hver sommer?????? Det er jo absolut ulogisk!!!!

Ud på barikaderne Heidi, de må da holde en børnehave åben, så alle har en mulighed for at holde ferie sammen med familien!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.