Er der nogen der har erfaring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

802 visninger
2 svar
0 synes godt om
5. oktober 2010

pusling30

med børneorm??

Igår da jeg gav min søn en tør ble, opdagede jeg en lille tynd orm på hans ene balle, den lignede en fjer indtil den bevægede sig! Jeg blev helt hys og ringede til lægevagten, som så udskrev en behandling til hele familien, den tog vi så, og idag har der kun været døde orme hos ham,. Nu er mit spørgsmål bare om vi kan forvente at få flere tilfælde??

De 2 store har aldrig haft orm, og heller ikke mig. Jeg har mistanke om at han er blevet smittet i børnehaven, da der har været så meget bøvl med den børnehave..!! Jeg gider ikke sådan noget klamt kravl, og bliver fuldstændig hysterisk. Hvor er hygiejnen??

Lægevagten mente at han har været smittet i ca 14 dage da der først er opdaget orme nu..!!

Herhjemme bruger jeg sågar håndsprit, til efter vi har vasket hænder, jeg har altid en håndsprit på mig.. Hver dag spritter jeg alle håndtag af, på døre, skabe og skuffer, og vinduernes håndtag..

Hvad mere kan jeg gøre når det ikke hjælper mig i børnehaven??

Mvh Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

Lone Jakobsen

vil starte med at fortælle dig at børne orm er noget man ofte ser.

her har vi også været igennem en omgang. kuren er meget effektiv. efter første omgang stopper alle gener, men det er stadig vigtigt at fortsætte med de næste piller, så det er helt væk. vores læge gav os lidt ekstra, da vi så havde hvis man sku risikere at få det igen.

så vidt jeg ved har du ikke større risiko for at få det igen, og jeg tror ikke du kan bebrejde børnehaven. de skal bare give besked når et barn er smittet, så jeg håber du har givet dem besked om jeres tilfælde. orm giver en frygtelig kløe om natten, så jeg undrer mig over at jeres barn ikke har været mærket af det, hvis det har stået på i 2 uger.

sidst men ikke mindst, så kan jeg godt forstå du synes det er ulækkert, sådan havde jeg det også.

Anmeld

6. oktober 2010

pusling30

nutche skriver:

vil starte med at fortælle dig at børne orm er noget man ofte ser.

her har vi også været igennem en omgang. kuren er meget effektiv. efter første omgang stopper alle gener, men det er stadig vigtigt at fortsætte med de næste piller, så det er helt væk. vores læge gav os lidt ekstra, da vi så havde hvis man sku risikere at få det igen.

så vidt jeg ved har du ikke større risiko for at få det igen, og jeg tror ikke du kan bebrejde børnehaven. de skal bare give besked når et barn er smittet, så jeg håber du har givet dem besked om jeres tilfælde. orm giver en frygtelig kløe om natten, så jeg undrer mig over at jeres barn ikke har været mærket af det, hvis det har stået på i 2 uger.

sidst men ikke mindst, så kan jeg godt forstå du synes det er ulækkert, sådan havde jeg det også.

Hej og tak for svar. Børnehaven er informeret, og jeg følger anvisningen fra lægen og har skiftet alt sengetøjet samt alle håndklæder, undertøj skifter jeg dagligt. Lægen mener at der kun har været æg i de ca 14 dage, da han først har klaget over kløe i weekenden, og æggene udklægges efter 10-14 dage, derfor har han ikke været generet af det før nu, for det klør først når ormene er klægget og er aktive. (det er lægens ord) og så er der det at han bruger ble, og vi er ved at træne at smide bleen, dog ikke om natten!

Men ja det er enormt ulækkert, jeg kan simpelthen ikke have sådan noget kravl, fy for den da!!

Mvh Anja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.