spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

437 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. oktober 2010

bette

hej piger 

manden og jeg diskuterede lige ang. om børn bør sidde på forsædet altså i autostolen.. tænker på vores juli børn her.. 

hvad mener i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Kaufie

Jeg kender ikke anbefalingerne - men vil helst have William på bagsædet.

Kan dog godt se fordelen ved at have ham på forsædet når en af os kører langt alene med ham - men det sker så utrolig sjældent.

Og jeg ved bare, at hvis han først fik lov at sidde på forsæde, så havde vi blot én kamp mere når vi alle skal afsted - for JEG vil ikke sidde på bagsædet....

Anmeld

5. oktober 2010

ka li ja

aldrig forsædet hvis du har airbag.

da jeg kun havde alexander sad han tit på forsædet, det var nemmere mht sut eller når vi skulle snakke.

nu sidder de begge bag i for ikke at gøre forskel

Anmeld

6. oktober 2010

linemus

Vi sætter et barn på forsædet, når det er nødvendigt pga. plads. Også selvom der er airbag. Der står i manualen til bilen, at det er forsvarligt, så længe sædet er skubbet helt tilbage + Kasper har forhørt sig ved sin tidligere kørelære.

Du må aldrig sætte en bagudvendt autostol på forsædet, hvis der er airbag.

Hvis du kan slå airbagen fra, ville jeg gøre det.

I tilfælde af I har airbag, så skal du kun gøre det, hvis du kan finde dokumentation for, at det er sikkert i JERES bil. Altså tag ikke udfra hvad vi gør

Har vi pladsen på bagsædet, så sidder barnet/børnene der. Det er jeg mest tryg ved.

- Line

Anmeld

6. oktober 2010

BellaT

Jeg kørte jo frontalt ind i en traktor her i vinters/forår. Det var isglat og bilen gled i et sving. Kunne intet gøre. Desværre havde far sat autostolen på forsædet, så Phillip oplevede det lige så voldsomt som jeg. Og var bilen gledet bare lidt længere til venstre, så havde vi ikke haft Phillip mere. 

Så jeg sætter ALDRIG mine børn på forsædet mere. Det er som regel altid det forreste af bilen der bliver ødelagt ved ulykker.

P.S. Hvis der er airbags i passagersiden så frarådes det at sætte børn i autostol der. Det er vist nok ikke ulovligt med en fremadvendt stol, men kan være farligt, da barnets hoved er alt for tæt på airbaggen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.