Klinisk Diætist - nogen herinde fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.279 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jeg overvejer at læse til Klinisk Diætist, men kunne godt tænke mig at høre, om der er andre herinde fra, som læser til det??

Anonym!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

MRN

Jeg har en Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed med speciale i Human Ernæring, som jeg blev færdig med i juni i år - en måned efter jeg fødte min søn.

Har læst på Suhrs Semenarium i København og det har været en super god og spændende uddannelse. Jobmæssigt har jeg jo ikke fået brugt uddannelsen endnu da jeg er på barsel.

MEN det jeg vil frem til er at man læser Klinisk Diætetik samme sted og det er samme uddannelse - bare med en anden specialelinie. Forskellen på diætisterne i forhold til de andre 6 linier du kan vælge er at diætisterne som oftest har med syge mennesker at gøre (fx på hospitaler) og de andre med raske mennesker - sundhedsfremme/sygdomsforebyggelse

Anmeld

7. oktober 2010

Anonym trådstarter

MRN skriver:

Jeg har en Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed med speciale i Human Ernæring, som jeg blev færdig med i juni i år - en måned efter jeg fødte min søn.

Har læst på Suhrs Semenarium i København og det har været en super god og spændende uddannelse. Jobmæssigt har jeg jo ikke fået brugt uddannelsen endnu da jeg er på barsel.

MEN det jeg vil frem til er at man læser Klinisk Diætetik samme sted og det er samme uddannelse - bare med en anden specialelinie. Forskellen på diætisterne i forhold til de andre 6 linier du kan vælge er at diætisterne som oftest har med syge mennesker at gøre (fx på hospitaler) og de andre med raske mennesker - sundhedsfremme/sygdomsforebyggelse

Tak for svar .)

Jeg overvejer at læse på Ankerhus i Sorø.

Dét jeg godt kunne tænke mig var, at læse som E-learning - ved du hvordan det fungerer?

Der står basisdelen, dvs de første 3 semestere har 20 lektioner om ugen. Vil det sige man kun har 4 timers undervisning pr dag??

Er der mange lektier for? - jeg har 2 børn!!

Hvad kan du ellers fortælle om det???

Anmeld

9. oktober 2010

MRN

Kender ikke det store til Ankerhus og at læse hjemmefra. Var i praktik med en pige som gjorde netop det, havde et barn og var gravid. Og det gik vist fint. Tror sagtens det kan lade sig gøre hvis bare man har selvdisiplin nok til at få lavet sine ting...

Det med timeantallet passer vist meget godt. De kalder det jo et fuldtidsstudie (37 timer) men meget af det er læsning hjemme/opgaveskrivning. Så decideret undervisning tror jeg at vi havde på skolen ca 15 timer om ugen.

Niveauet er ikke voldsomt højt. Dog er Diætist linien en del mere krævende har jeg hørt. Har selv læst et år på Københavns Universitet og i forhold til det, er denne uddannelse nemmere.....

Håber at du kan bruge det til noget.

Anmeld

28. oktober 2010

mth1987

Jeg går på Ankerhus har barn og er på e-læring så skriv en pb hvis du vil vide noget. Har en del fra min klasse fra første sem der har valgt klinisk jeg selv er på fysisk aktivitet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.