Yndlingsdessert...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.124 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. februar 2008

Charlotte_82

...hvad er jeres yndlings dessert og gerne opskrifter (L)

Knus fra Charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2008

SaNiNa

banasplit... med iskugler softice bananer og chokolade sovse.

Anmeld

11. februar 2008

rlyn

Tiramisú og cheesecake er de absolutte favoritter.
Opskrifterne finder jeg ved at google på dem ;)

Knus
Rikke

Anmeld

14. februar 2008

Louise :o)

Nigellas brownies med sneflager (findes på drs hjemmeside) skal severes med is, gerne rørt til softice..
Ellers vil jeg gerne have gammeldags abemad, det synes jeg bare altid er godt. Er det til voksne gæster laver jeg baileyscreme til.
og så RIGTIG god chokolade is MUMS 8D
L. ;)

Anmeld

15. februar 2008

MorCamilla

Ja jeg elsker chokoladebudding... (som min mormor laver den) Jeg har prøvet mange gange men min smager ikke ligå så godt som hendes... :) Men sådan er det vel altid, andres mad smager bedst... :P

Anmeld

15. februar 2008

laurasmor

uhm så blev jeg lige lækkersulten!

min mors jordbær kage! med flød og markroner!
uhm!

Anmeld

16. februar 2008

Piaa

Her er min ynglingsdessert.:P
I høje glas kommes vanilieis, derover hældes blendet ferskner. Pyntes med flødeskum og chokoladespåner. Det er bare det rene guf.
Hilsen Piaa

Anmeld

8. april 2008

Villa

Jeg elsker min egen dessert. Jeg ved faktisk ikke om den findes eller hedder noget bestemt, og husker ikke selv hvor jeg har den fra. Men jeg tror måske naivt nok på, at jeg selv har opfundet den :D Jeg skræller nogle æbler, og river dem på et rivejern i tynde strimler. Så blir' det noget rigtig æblesnask. Så maser jeg nogle makroner og blander sammen med æblesnasket. Og sådan serveres det, med noget creme fraise til. Det smager bare Uhmmm guf og lækkert :P Jeg har tit serveret det for mine gæster, hvilket alle har set på det med en hvis skepsis. Det ser nemlig ikke særlig lækkert ud :( Æble uden skræl har det jo med hurtigt at blive brunt, og sådan noget brunt snask med nogle "underlige" klumper i. (dvs. de knuste makroner). Nej, det ser bestemt ikke særligt indbydende ud. Men får man bare lokket en gæst til at smage på det, så følger resten hurtigt trop da det jo tydeligt nok smager herligt :D Velbekomme ;) Villa

Anmeld

8. april 2008

H+S Skjolgborg.

Her er det min egen hjemmelave banasplit.

giver da gerne opskriften....

1 hele Bananen som skal i ovnen på 200 g i ca 5-10 min til skralden en ret brun så skal den ud køle lidt af også skære ud ligges på et banan fad/eller hva man nu har så med 3 slags is i midten og varm chokolade sovse føldeskum.hakke nødder.lagkage drys oven på..
Man kan butte en 1 sp ske flormils i chokladesovsen husk af rør godt så får den en lidt mere choklad/karmel smag + den stivner lidt hurtiger...

Bare guffff...

af og til bruger jeg min egen tre hjemmelave is...

men den is ville jeg helst ikke oplyse...

Anmeld

8. april 2008

H+S Skjolgborg.

skralden er rettil skralden en ret brun..der skulle stå til den er ret brun/næsten sort...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.