Det blev et flaskebarn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

447 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

LinLin

Efter tre uger med sår og svampeinfektion opgav jeg amningen!

De første to uger blev han ammet - trods AV! (sår...) Brugte lansinoh , muslinger og kogtvandsklude! Da de endelig var helede var jeg så heldig at rende ind i en svampeinfektion, som både han og jeg kom i behandling for, men det gjorde altså for ondt! Han fik flaske ved hvert tredje måltid... Det gik desværre ud over produktionen, så da jeg endelig var hel og uden smerter igen, var der bare ikke nok...

Sundhedsplejersken sagde at hvis det skulle helt op at køre igen, skulle jeg ligge i sengen med ham "et par dage" og ikke lave andet end at hvile og amme, hvilket jo er HELT umuligt - og urimeligt - med og for det 4-årige energibundt jeg også har!

SÅ summa summarum er at Adam er blevet flaskebarn. Lidt øv - men har affundet mig med det og så længe han får det han skal have og familien i øvrigt fungerer er det det bedste

Det eneste trælse er at hna IKKE er tålmodighedens mester, så han er ikke helt tilfreds med at skulle vente på at flasken bliver varmet

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

serinasmor

kan godt forstå du synes det er træls ikke at kunne få amningen op at køre ... til gengæld kan du jo så glæde dig over at storebror kan "hjælpe" med at give flaske og på den måde være indvolveret mere i det nye tiltag i familien ... så bliver det nok ikke helt så meget ... "lillebror er dum -han stjæler min mor som skal sidde stille og amme hele tiden"

i øvrigt vil jeg lige nævne at du sagtens kan lave flasker til et helt døgn ad gangen og så varme dem i mikroovnen .. så tager det ikke helt så lang tid at lave en flaske og han skal ikke være helt så tålmodig...

held og lykke med det hele

serinasmor - der kun kunne amme i 10 dage

Anmeld

4. oktober 2010

LinLin

serinasmor skriver:

kan godt forstå du synes det er træls ikke at kunne få amningen op at køre ... til gengæld kan du jo så glæde dig over at storebror kan "hjælpe" med at give flaske og på den måde være indvolveret mere i det nye tiltag i familien ... så bliver det nok ikke helt så meget ... "lillebror er dum -han stjæler min mor som skal sidde stille og amme hele tiden"

i øvrigt vil jeg lige nævne at du sagtens kan lave flasker til et helt døgn ad gangen og så varme dem i mikroovnen .. så tager det ikke helt så lang tid at lave en flaske og han skal ikke være helt så tålmodig...

held og lykke med det hele

serinasmor - der kun kunne amme i 10 dage

Jeg havde det også sådan at det skulle ikke være amning for enhver pris - vi skulle jo gerne hænge sammen som familie! David har prøvet at give Adam flaske to gange Han er så så stolt og glad for så det ville da også være helt forfærdeligt hvis det skulle ødelægges af at jeg skulle ligge der i sengen og amme i evigheder...

Jeg gør seks-otte flasker klar ad gangen; med kogt vand. Så det skal bare lige varmes i mikroen og  erstatning skal puttes i - men det kan altså godt tage ALT for lang tid (ifølge Adam)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.