Nervøs mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.124 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

Mai-pigen

Nu vil jeg lige lave en lille forespørgsel, jeg er jo nybagt mor, som er igang med at få amningen op at køre. Lillemanden er jo 14 dage på onsdag, og vi har haft sundhedsplejerske 2 gange indtil videre.. Han havde ikke taget på, men tabt sig de 10% han må.. Så har vi været til læge idag, og på hendes vægt har han taget 190 g på, men nu kommer sundhedsplejersken på torsdag så retter vi os efter hendes vægt!! Og håber han har taget på......

Mit spørgsmål går ud på, hvis lillemanden nu ikke helt spiser idag, som han plejer, går det så ud over mælkeproduktionen?? Han sover mega meget idag..tror vi er hoppet over et måltid..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

afrobabies

Mai-pigen skriver:

Nu vil jeg lige lave en lille forespørgsel, jeg er jo nybagt mor, som er igang med at få amningen op at køre. Lillemanden er jo 14 dage på onsdag, og vi har haft sundhedsplejerske 2 gange indtil videre.. Han havde ikke taget på, men tabt sig de 10% han må.. Så har vi været til læge idag, og på hendes vægt har han taget 190 g på, men nu kommer sundhedsplejersken på torsdag så retter vi os efter hendes vægt!! Og håber han har taget på......

Mit spørgsmål går ud på, hvis lillemanden nu ikke helt spiser idag, som han plejer, går det så ud over mælkeproduktionen?? Han sover mega meget idag..tror vi er hoppet over et måltid..

Når de er så små, så er det bedst at der ikke går mere end 4 timer imellem måltiderne...

Anmeld

4. oktober 2010

Gustavsmor

Ja det går ud over mælkeproduktionen når man en dag ikke ammer ligeså meget som man plejer, og især i starten. Men det er sgu ikke nemt...man skal virkelig kæmpe for at få en amning op at køre.

Held og lykke med det. Håber at lillemanden har taget på næste gang

Anmeld

4. oktober 2010

Mai-pigen

Gustavsmor skriver:

Ja det går ud over mælkeproduktionen når man en dag ikke ammer ligeså meget som man plejer, og især i starten. Men det er sgu ikke nemt...man skal virkelig kæmpe for at få en amning op at køre.

Held og lykke med det. Håber at lillemanden har taget på næste gang

Ja, det må du nok sige da!! Jeg er også villig til at arbejde for det! Man er bare så nervøs for at man ikke gør det rigtige!!

Anmeld

4. oktober 2010

MyBaby

Som de andre også skriver, så er produktionen ret følsom i starten - sådan følte jeg det i hvert fald ! Måske kan du malke lidt ud, hvis han springer et måltid over, bare for at stimulere produktionen lidt!

Og ja - det er en KAMP! Men det er det hele værd!

Jeg håber, I har det godt!

Anmeld

5. oktober 2010

Pige2009

Det vil gå ud over mælkeproduktionen, men hvis han imorgen spiser normalt igen, vil det rette sig ind hurtigt. Jeg malkede løbende ud, så jeg havde et lille lager i fryseren til fremtidige pasninger

Anmeld

5. oktober 2010

Mumto3

hmm... jeg tror ikke at det betyder noget for mælkeprodutionen at du springer ET måltid over, men du får nok store spændte bryster.

Hvis du vælger at malke ud og ikke ahr prøvet det før, så jeg bare lige sige at jeg alle tre gange jeg har ammet, har jeg haft mega meget mælk!!! - og alligvel kunne jeg ikke malke mere end 5-8ml mælk ud, de første par gange jeg malkede ud. Det var så frustrende at så det, og kæmpe og kæmpe og der bare ingen ting kom. Så hvis du oplever det, er det ikke = at du har lidt mælk! Det er bare fordi det kan være svært at finde en udmalkningsteknik. (det synes jeg ihvertfald!!! Det kan godt være at der er andre der har kunne få 120 ml i første forsøg. Jeg kunne ikke!)

Anmeld

8. oktober 2010

Mai-pigen

MyBaby skriver:

Som de andre også skriver, så er produktionen ret følsom i starten - sådan følte jeg det i hvert fald ! Måske kan du malke lidt ud, hvis han springer et måltid over, bare for at stimulere produktionen lidt!

Sundhedsplejerske var er igår, og Peter havde taget 200 g på på en uge, så det var rigtig dejligt! Ammer stadig og sys det går bedre, men er stadig en kamp, sys jeg.. Og så gør drt temmelig ondt på højre brystvorte, da der desværre er kommet en revne... Håber det heler snart.. Men ellers går det rigtig godt!! Nyder hver dag....

Anmeld

8. oktober 2010

Mai-pigen

Baagøe skriver:

Det vil gå ud over mælkeproduktionen, men hvis han imorgen spiser normalt igen, vil det rette sig ind hurtigt. Jeg malkede løbende ud, så jeg havde et lille lager i fryseren til fremtidige pasninger

Malkede ud med hånden???

Anmeld

8. oktober 2010

Mai-pigen

MyBaby skriver:

Malker du ud med hånden??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.