1. JM besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

586 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

AnneBJ

Så har jeg også været til mit første JM besøg. Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle forvente, hvad vi skulle snakke om osv..

De (der var en JM.stud med) startede med at spørge om jeg havde det godt. Nåede ikke at svare før jeg måtte overgive mig til tårer, og sige jeg synes kvalmen var rigtig slem! De rodede rundt i papirerne, kiggede så op og spurgte hvor langt jeg helt præcis er. Svarede jo så 16+1 og JM kiggede overrasket på mig, og konstaterede at jeg vel så var sygemeldt?? Nej nej..

Hun gjorde rigtig meget ud af, at forklare mig, at det er helt okay, at det er træls, at jeg er træt, at jeg slet ikke glæder mig og at det hele føles uoverskueligt! Understregede at jeg skal sove når jeg føler for det, spise hvad jeg vil og passe på mig selv. Jeg skal nok komme til at glæde mig, og jeg skal nok smide de kg jeg tager på ved at "spise præcis som jeg lyster"

Hun målte mit blodtryk, vejede mig og skrev mig op til glukosebelastning. Det hele vendte sig i mig da hun begyndte at snakke om at drikke sukkervand og møde fastende, men forsikrede mig, at det først er efter nytår formodentlig Så der skulle jeg gerne have det bedre.

Jeg har taget 800 g. på, på 10 uger, så jeg fik en ekstra tid, allerede om en måned, så hun kunne holde lidt øje med mig, og give lidt opbakning og støtte hvis jeg stadig er kvalmeramt!

Desuden fik vi en brochure om tilmeldelse til fødselsforberedelse, som er gratis i Kolding, omsorgs- og ansvarerklæring og en pjece om amning. Jeg har meldt mig til fødselsforberedelsen og udfyldt de forskellige lovformlige formularer idag, og det hele føles en smule lysere og en smule mere ... "dejligt"

Tak for du læste med så langt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

Diana...

Åhh det var godt det gik godt. Jeg lider selv af meget kvalme og opkast og går til akupunktur 2 gange om ugen så det kan være du skal prøve det, det hjælper på de fleste. Og ja selv om det hele virker ØV lige nu fordi man har det så skidt må jeg give din jdm ret man begynder og glæde sig det er helt sikker. 

Knus til dig 

Anmeld

4. oktober 2010

AnneBJ

Diana... skriver:

Åhh det var godt det gik godt. Jeg lider selv af meget kvalme og opkast og går til akupunktur 2 gange om ugen så det kan være du skal prøve det, det hjælper på de fleste. Og ja selv om det hele virker ØV lige nu fordi man har det så skidt må jeg give din jdm ret man begynder og glæde sig det er helt sikker. 

Knus til dig 

Tak for det

jeg har gået til akupunktur fast i 7 uger, uden succes... Men dejligt at det hjælper for dig!

Anmeld

4. oktober 2010

Diana...

AnneBJ skriver:

Tak for det

jeg har gået til akupunktur fast i 7 uger, uden succes... Men dejligt at det hjælper for dig!

Nåå for pokker hvor træls. Hvor mange nåle får du? Har du prøvet at høre om du kan få kvalmestillende ved siden af? Jeg får kvalmestillende akupunktur mod kvalme og halsbrand og en bla af de 3 ting virker. 

Anmeld

4. oktober 2010

AnneBJ

Diana... skriver:

Nåå for pokker hvor træls. Hvor mange nåle får du? Har du prøvet at høre om du kan få kvalmestillende ved siden af? Jeg får kvalmestillende akupunktur mod kvalme og halsbrand og en bla af de 3 ting virker. 

Jeg fik ved egen læge.. 6 nåle af gangen.. Men jeg vil da prøve at spørge JM når jeg skal til kontrol om en måned, hvis det ikke er blevet bedre..

Anmeld

4. oktober 2010

Diana...

AnneBJ skriver:

Jeg fik ved egen læge.. 6 nåle af gangen.. Men jeg vil da prøve at spørge JM når jeg skal til kontrol om en måned, hvis det ikke er blevet bedre..

Ok det lyder altså heller ikke af mange nåle hvor længe lå du med dem? 

Jeg fik til at starte med 2 energi nåle som jeg først lå med i 10 min og efter de 10 min fik jeg så 7 nåle 2 i foden 2 i benene 2 i håndledet og 1 i maven. 

Så gik vi så 4 nåle op for 2 uger siden mod halsbrand som så sider som ekstra 2 mellem tærende og 2 der hvor man bukker armen

Og i dag er vi så endnu engang gået 4 nåle op mod kvalmen fordi jeg skal af med mine kvalme stillende og de sidder så 2 mere i foden og 2 under kravebenene og så har vi så droppet de 2 energi nåle jeg ligger med først i 10 min og alle de andre nåle ligger jeg så med i 20 min. 

Jeg synes helt sikker du skal snakke med din jdm for det er ikke sjovt at gå med den forbandet kvalme. 

Anmeld

4. oktober 2010

AnneBJ

Diana... skriver:

Ok det lyder altså heller ikke af mange nåle hvor længe lå du med dem? 

Jeg fik til at starte med 2 energi nåle som jeg først lå med i 10 min og efter de 10 min fik jeg så 7 nåle 2 i foden 2 i benene 2 i håndledet og 1 i maven. 

Så gik vi så 4 nåle op for 2 uger siden mod halsbrand som så sider som ekstra 2 mellem tærende og 2 der hvor man bukker armen

Og i dag er vi så endnu engang gået 4 nåle op mod kvalmen fordi jeg skal af med mine kvalme stillende og de sidder så 2 mere i foden og 2 under kravebenene og så har vi så droppet de 2 energi nåle jeg ligger med først i 10 min og alle de andre nåle ligger jeg så med i 20 min. 

Jeg synes helt sikker du skal snakke med din jdm for det er ikke sjovt at gå med den forbandet kvalme. 

Jeg har fået en i hver fod, en i hvert skinneben og en i hvert håndled... Men jeg venter lige og ser tiden an, men vil da helt sikkert være obs på, at der måske er mere at gøre!

Anmeld

4. oktober 2010

Diana...

AnneBJ skriver:

Jeg har fået en i hver fod, en i hvert skinneben og en i hvert håndled... Men jeg venter lige og ser tiden an, men vil da helt sikkert være obs på, at der måske er mere at gøre!

Ok. Håber det snart går over for dig 

Anmeld

4. oktober 2010

Mettemus

Det er altså mærkeligt så forskelligt vi reagerer på kagen i ovnen (vi kan også kalde den baby?)

Men hvor er det godt du har en god JM, og fedt at du allerede havde så godt et første besøg. Mit første var sådan lidt la la... jeg ved ikke hvad jeg havde regnet med, men vi snakkede ikke ret meget for jeg havde haft det godt, så der var ikke ret meget at kommme efter.
Det lyder også godt at du bliver fulgt lidt tættere når du nu har det så skidt, for hvornår er det nødvendige graviditetsgener og hvornår skal man rent faktisk reagere?

KNUS og god bedring - du burde have en skøn graviditet så du rigtig kan glæde dig og blive utålmodig

Anmeld

4. oktober 2010

AnneBJ

Mettemus skriver:

de haft det godt, så der var ikke ret meget at kommme efter.

Det lyder også godt at du bliver fulgt lidt tættere når du nu har det så skidt, for hvornår er det nødvendige graviditetsgener og hvornår skal man rent faktisk reagere?

Det er jo det... jeg har været lidt i tvivl om jeg pylrede for meget, men det kunne jeg så forstå på hende at jeg ikke gør. .. Det gav altså også lidt ro!

Tak for god bedring ønskerne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.