Så har jeg også været til mit første JM besøg. Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle forvente, hvad vi skulle snakke om osv..
De (der var en JM.stud med) startede med at spørge om jeg havde det godt. Nåede ikke at svare før jeg måtte overgive mig til tårer, og sige jeg synes kvalmen var rigtig slem! De rodede rundt i papirerne, kiggede så op og spurgte hvor langt jeg helt præcis er. Svarede jo så 16+1 og JM kiggede overrasket på mig, og konstaterede at jeg vel så var sygemeldt?? Nej nej..
Hun gjorde rigtig meget ud af, at forklare mig, at det er helt okay, at det er træls, at jeg er træt, at jeg slet ikke glæder mig og at det hele føles uoverskueligt! Understregede at jeg skal sove når jeg føler for det, spise hvad jeg vil og passe på mig selv. Jeg skal nok komme til at glæde mig, og jeg skal nok smide de kg jeg tager på ved at "spise præcis som jeg lyster"
Hun målte mit blodtryk, vejede mig og skrev mig op til glukosebelastning. Det hele vendte sig i mig da hun begyndte at snakke om at drikke sukkervand og møde fastende, men forsikrede mig, at det først er efter nytår formodentlig
Så der skulle jeg gerne have det bedre.
Jeg har taget 800 g. på, på 10 uger, så jeg fik en ekstra tid, allerede om en måned, så hun kunne holde lidt øje med mig, og give lidt opbakning og støtte hvis jeg stadig er kvalmeramt!
Desuden fik vi en brochure om tilmeldelse til fødselsforberedelse, som er gratis i Kolding, omsorgs- og ansvarerklæring og en pjece om amning. Jeg har meldt mig til fødselsforberedelsen og udfyldt de forskellige lovformlige formularer idag, og det hele føles en smule lysere og en smule mere ... "dejligt"

Tak for du læste med så langt!