skæv rygsøjle = kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.530 visninger
3 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

dollygirl

Hej alle sammen , jeg er født med skæv rygsøjle og har altid haft rygsmerter . Jeg er meget bange for at få det værre efter alm. fødsel og derfor ønsker jeg kejsersnit. Og har skrækkelige drømme om fødslen.

Jeg vil have kejsersnit. Jeg har samtale med jordemoder på onsdag, hvordan kan jeg overbevise hende det ? Jeg er en person som er meget stille og siger aldrig imod folk så er bange for at de ikke giver mig lov ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

JacobsMoar

Skriv det ned, hvorfor du er bange for at føde, og hvorfor du gerne vil have kejsersnit, og tag det med til JM..

//Karina

Anmeld

4. oktober 2010

Rikke, Liam & Linus

Hvis du har papir på (så at sige) at din ryg er dårlig. Så skulle der vel ikke være de store problemer. I sidste ende er det jo dit valg.

Men vil da lige tilføje at jeg også har skøv rygsøjle og klarede en alm. fødsel uden problemer. Hvad er det der gør at du er så bange ved at føde alm. er der flere faktorer end bare ryggen?

Anmeld

4. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har scoliose, altså skæv ryg, hvor min rygsøjle drejer om sig selv. Jeg har født begge mine døtre selv og herhjemme. Dog har det betydet at begge to er kommet skævt ned i mit bækken og vi har skulle få dem fri - også har det taget lidt ekstra tid, i forhold til, hvis jeg havde været lige...

Så du kan sagtens føde selv. Men hvis du er mest tryg ved ks fra starten, så må du jo snakke med dem om det. Min fødsel af Frigg ville have endt i aks, hvis jeg havde født på sygehuset, fordi hun satte sig så grundigt fast og procedurene på sygehuset gør, at man ikke havde fået hende fri på sygehuset, men havde valgt at lave ks.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.