Hvordan gør man mht pottetræning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.157 visninger
33 svar
0 synes godt om
29. juli 2008

lonemus

Min datter fylder 2 år i næste måned.
Hun går stadig med ble, er dog begyndt at blive opmærksom på, når hun laver prut i den. Hun har tisset på potten 2 gange, da hun altid sætter sig på den inden hun kommer i badekarret, hvilket så har resulteret i hun har tisset 2 gange :D

Jeg er klar over hun starter med at tisse og lave prut på potten. Men hvad gør man så for at få hende til at tisse på toilettet? - og hvornår kommer det??

Jeg har set man kan købe et barne-toiletsæde inkl stige til toilettet. Er det noget I andre har brugt eller er det bare lidt for meget ekstra udstyr? Jeg vil jo gerne have hun skal kunne lære det rigtigt, samt kunne tisse på andre toiletter!!

Hvordan har I andre introduceret det??

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2008

fam.4xc

Her har vi aldrig brugt potte eller toiletsæde eller andet, kun en lille skammel til at støtte på med benene, og så har vi ellers ik gjort andet end at opfordre hende til at gå ud og tisse og tilsidst var hun klar...:)

Kh Camilla

Anmeld

29. juli 2008

lonemus

fam.4xc skriver:

Her har vi aldrig brugt potte eller toiletsæde eller andet, kun en lille skammel til at støtte på med benene, og så har vi ellers ik gjort andet end at opfordre hende til at gå ud og tisse og tilsidst var hun klar...:)

Kh Camilla

Okay - hvor gammel var dine børn, da de så var klar???
HVordan vidste du, at nu var det nu de var klar osv??

Anmeld

29. juli 2008

fam.4xc

Jamen Caroline var ca 2 1/2 da hun sagde nu tisser jeg og nu laver jeg pølser i bleen.... og derfra tilbød vi toilet besøg og da hun så startede i BH lige før hun blev 3 var hun renlig - hun blev 3 31 maj i år - så det er stadig ret nyt og hun har stadig ble på om natten.... Hun har kun haft 1 uheld.. og det var da hun glemte det i legen med sine nevøer :D

Jeg synes I skal læse hende lidt og tilbyde og for guds skyld ik presse så skal det nok komme når hun er klar :)

Kh Camilla

Anmeld

29. juli 2008

MorCamilla

Hejsa Lone..

Her er vi i gang med pottetræningen. Mikkel er 2½ år. Han kommer også på potten inden han skal i badekar og når han er færdig i badekar, og kun et par gange har han tisset der. Men det vigtigste for os lige pt er at han bliver tryk med det at sidde på potten... Hvilket han efterhånden er. :D

Så jeg vil følge din tråd og se om jeg kan skrabe et par gode råd sammen til Mikkel også... ;)

Knus fra Camilla.

Anmeld

29. juli 2008

Honningblomst

jeg har med tre børn aldrig brugt potte og de er alle blevet renlige fra den ene dag til den anden.
Når de var klar, så blev bleen taget og jeg sagde til dem de skulle huske at sige til...der var et par upsere de første dage og ellers er det bare kørt derud af.
Så brug da bare toilettet som I gør, tag bleen af barnet og se hvad der sker...det er jo ingen videnskab;)
Knus..

Anmeld

30. juli 2008

Monique

Josephine brugte toilettet men have da en potte stående som hun kunne sætte sig på hvis hun havde lyst til det (det var ikke så tit hun havde det) :D

Anmeld

30. juli 2008

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Min datter var lige blevet 3 da vi begyndte at tage bleen af hende. I starten havde hun en potte, da hun desværre var bange for toilettet. Vi købte sådan en trappe til toilettet, og den har været rigtig god. Hun syntes den var sjov at sidde på, og nu hvor hun lige er blevet 4 bruger hun den stadig, hun kan nemt selv få den på og af toilettet. Hun sidder godt på den og kan holde i de der håndtag der er.

Min søn bliver også 2 i næste måned, han sidder indimellem på den også, da han ser storesøster gør det. Men synes det er for tidligt for ham at smide bleen, så det er kun for sjov:)

Rikke

Anmeld

30. juli 2008

Honningblomst

Pooh skriver:

Min datter var lige blevet 3 da vi begyndte at tage bleen af hende. I starten havde hun en potte, da hun desværre var bange for toilettet. Vi købte sådan en trappe til toilettet, og den har været rigtig god. Hun syntes den var sjov at sidde på, og nu hvor hun lige er blevet 4 bruger hun den stadig, hun kan nemt selv få den på og af toilettet. Hun sidder godt på den og kan holde i de der håndtag der er.

Min søn bliver også 2 i næste måned, han sidder indimellem på den også, da han ser storesøster gør det. Men synes det er for tidligt for ham at smide bleen, så det er kun for sjov:)

Rikke

Hvorfor er det for tidligt, synes du??
Min den yngste var ikke mange måneder over to da han smed bleen og det gik lige så fint som med de andre.
Så man kan da prøve i det gode vejr, måske han er klar...:)
Knus..

Anmeld

30. juli 2008

lonemus

Tak for alle jeres råd - jeg sluger til mig :))

Jeg har lige hentet Stefanie i vuggestuen, hvor hun var meget interesseret i en dreng, der skulle tisse på deres små toiletter. Dét skulle hun altså lige se, inden vi kunne gå. Så hun viser jo interesser for det nu.

Når hun får alt undertøjet af, hiver hun også i bleen osv - hun kan selv tage den af osv.

Jeg har tænkt lidt på, at lade hende rende med bar numse her i varmen, opfordre hende til at gå ud på potten og tisse - gå derud med hende et par gange..........måske hun viser mere interesse for det så. Og hvis hun ikke gør, altså ikke er klar endnu, jamen så er der jo ikke sket nogen skade og ej heller intet pres, for det er jo varmt og hun elsker at løbe med numsen bar.
Tror jeg vil gøre forsøget......også for at finde ud af, hvor langt hun er nået mgt det.

Lyder det ikke som en meget god idé?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.