drømmer om en naturlig fødsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

660 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. oktober 2010

Louisevt

Hej!

Jeg fik et akut kejsersnit for 6 måneder siden. Jeg synes egentlig det var en dejlig oplevelse, men jeg føler mig alligevel lidt jaloux når jeg hører om mine veninders fantastiske fødsler efterfølgende...

Kender I det? Jeg håber jeg får lov til at prøve at føde normalt - i det mindste bare 1 gang! Jeg ville gerne opleve at få baby op på maven med det samme og lade følelserne skylde ind over mig..

Det er virkelig noget jeg har brugt lidt tid på at fordøje. Hvad nu hvis jeg også skal have kejsersnit næste gang... Så skal jeg det også tredje gang! Jeg tror jeg vil stresse mig selv næste gang - så skal det bare lykkes! ellers tror jeg det vil føles som en skuffelse...

Hvordan har I det med jeres kejsersnit?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

SHERO

Louisevt skriver:

Hej!

Jeg fik et akut kejsersnit for 6 måneder siden. Jeg synes egentlig det var en dejlig oplevelse, men jeg føler mig alligevel lidt jaloux når jeg hører om mine veninders fantastiske fødsler efterfølgende...

Kender I det? Jeg håber jeg får lov til at prøve at føde normalt - i det mindste bare 1 gang! Jeg ville gerne opleve at få baby op på maven med det samme og lade følelserne skylde ind over mig..

Det er virkelig noget jeg har brugt lidt tid på at fordøje. Hvad nu hvis jeg også skal have kejsersnit næste gang... Så skal jeg det også tredje gang! Jeg tror jeg vil stresse mig selv næste gang - så skal det bare lykkes! ellers tror jeg det vil føles som en skuffelse...

Nu var jeg dødsens angst for at føde selv, og selv om det var en voldsom og overvældende oplevelse at få akut kejsersnit, så er jeg ret afklaret med at skal jeg have flere børn ønsker jeg planlagt kejsersnit, hvis det ikke er muligt, tjah så tror jeg at jeg nøjet med min søn :-D

Jeg er ret sikker på at hvis jeg havde født normalt første gang ville min angst være forsvundet, for så havde man ligesom oplevet "rush'et" når det hele var overstået, men jeg nåede kun der til hvor jeg var mere end dødsens angst, og så gik det galt. Så jeg tør simpelthen ikke føde selv, jeg stoler slet ikke nok på at læger og jordmoder kan holde nok øje med den bette, og så, ja er jeg simpelthen for angst.

Kan sagtens følge dig, hvis man har glædet sig til at føde selv og så ikke får lov... krydser fingre for du får chancen næste gang  

Anmeld

3. oktober 2010

Eliza/lykke

Hejsa

Jeg har prøvet begge dele. Kejsersnittet var en god oplevelse, men jeg var rigtig bange. Det var planlagt. Jeg hørte min datter skrige, da hun kom ud. Og det var bare helt fantastisk. Jeg fik hende også over med det samme i dyne og tæppe. Men fin oplevelse.

Den almindelig fødsel var noget anderledes. Meget træthed, nedtrykthed og jeg fik ikke min søn over med det samme. Det var også en drøm, jeg havde. Men han havde alvorlige vejrtrækningsproblemer. Så jeg fik ham først at se efter 1½ time - og efter 11 timer tog de ham og kørte ham på børneafdelingen. Så jeg havde ham slet ikke hos mig de første par dage.....

Sååååååååååå med kejsersnittet fik jeg min pige over med det samme, og hjem dagen efter. Med almindelig fødsel kom jeg hjem efter 10 dage med en søn, som havde mange problemer.

Man er ikke herre over problemer med hverken kejsersnit el. almindelig fødsel, og somregel går begge dele jo godt. Men hos mig var kejsersnittet bedst.

Anmeld

8. oktober 2010

LR85

Hey..

Jeg fik planlagt kejsersnit og det var en fantastisk oplevelse. Jeg har selv været enormt bange for a skulle føde, og blev egentlig lidt glad da min dreng lå i forkert og jeg derved kunne få et kejsersnit.

Jeg er dog i tvivl om næste gang, da jeg også høre fantastiske historier om dejlige fødsler og ville da også godt opleve det, men man er jo bare aldrig sikret en god fødsel, hvor med kejsersnitter, der ved man (umiddelbart) hva man har a gøre med.

Anmeld

8. oktober 2010

FruEllingsen

Louisevt skriver:

Hej!

Jeg har det lige akurat som dig...

Fik akut kejsersnit da jeg var 33+3, min søn er nu 5½ måned og har stadig ikke helt accepteret at jeg ikke fik lov til at føde selv. Selvom at kejsersnittet, omstændighederne taget i betragtning, var en god oplevelse.

Selvom at vi ikke engang snakker barn nr. 2 endnu, tænker jeg allerede rigtig meget på om jeg får lov til at føde naturligt næste gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.