Kartofler på en anden måde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.845 visninger
37 svar
0 synes godt om
1. oktober 2010

L-Mortil3

Vi skal have okse steaks i aften, og jeg GIDER bare ikke have KOGTE kartofler igen! Omvendt så hader jeg f.eks. FLØDEkartofler!

Men man må da kunne lave kartofler i fad, i ovnen med noget andet lækkert at simre i, så ikke de bliver tøre, ala ovnbagte tofler??

Nogen med en KANON opskrift på tofler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

Maja88

vi plejer enten at skrælle dem eller bare skubbe dem. og så bare skære i skiver og båede... bagefter vender jeg dem i lidt olie- salt og ønsket krydderi.

¨på en bageplade og så i ovnen til de er færdige... ca 40 min ved 200 grader.

Anmeld

1. oktober 2010

L-Mortil3

Maja88 skriver:

vi plejer enten at skrælle dem eller bare skubbe dem. og så bare skære i skiver og båede... bagefter vender jeg dem i lidt olie- salt og ønsket krydderi.

Det vil jeg prøve Det kan aldrig skade

Anmeld

1. oktober 2010

B&J

Vi skal have okse steaks i aften, og jeg GIDER bare ikke have KOGTE kartofler igen! Omvendt så hader jeg f.eks. FLØDEkartofler!

Men man må da kunne lave kartofler i fad, i ovnen med noget andet lækkert at simre i, så ikke de bliver tøre, ala ovnbagte tofler??

Skær dem i både eller bare halve olie salt hvidløg også i både ummm også kryderrier på namme namme

Anmeld

1. oktober 2010

NoName

Line&Liam skriver:

halvver nogle bage kartofler, prik dem med en gaffel hæld olivenolie over og kryder med dit yndlingskrydderi (her bruger jeg all round) bag dem i ovnen i ca en time ved 200 grader til de er nok, afslut evt med grill... de er super

Anmeld

1. oktober 2010

Maja88

Line&Liam skriver:

Det vil jeg prøve Det kan aldrig skade

dem laver vi tit herhjemme. da vi ikke gider skrælle kartofler hehe.. dovenskaben længe leve...

Anmeld

1. oktober 2010

missie20

hasselbagte,penslet med olie og krydret med groft salt.....

Eller kogte med persille.

Eller smørstegte

God appetit, håber iderne kunne bruges.

Anmeld

1. oktober 2010

Meliora

Maja88 skriver:

sådan får vi altid kartofler. Kogte kartofler får vi faktisk aldrig.

Skærer kartoflerne i både, propper dem i en frysepose, hvor jeg hælder olie og krydderier i, og så ryster jeg det hele rundt, så sætter krydderierne sig lækkert over det hele:-)

Anmeld

1. oktober 2010

Pige2009

Jeg stemmer også på hasselbagte kartofler - mums!

Anmeld

1. oktober 2010

Maja88

FruRafn skriver:

sådan får vi altid kartofler. Kogte kartofler får vi faktisk aldrig.

Skærer kartoflerne i både, propper dem i en frysepose, hvor jeg hælder olie og krydderier i, og så ryster jeg det hele rundt, så sætter krydderierne sig lækkert over det hele:-)

nemlig. sådan foregår det også herhjemme.. og man kan jo tage de krydderier man lyster.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.