Hej Charlotte.
Jeg læser på 7. og sidste semester på skolen i Århus. Jeg går ud fra at du skal læse i Esbjerg, nu hvor du er fra Varde.
Det kan godt være at deres studieordning ser lidt anderledes ud i forhold til min skole, men jeg kan da lige forælle dig lidt.
Jeg har været glad for at læse til soc rdg. Glæder mig som en gal til at komme ud i praksis, og få lidt "jord" under neglene.
Der er som regel 4 fagområder. Det er psykologi, jura, socialt arbejde og samfundsfag. Om det er svært og hvor meget de forskellige fag kræver mht lektier og sådan, er meget forskelligt. Mine svage sider ligger under samfundsfag og jura, så der har jeg skulle læse ekstra. I socialt arbejde har læsningen været spændende, så der har det nærmest været spændende at skulle lave lektier. Det er nok meget individuelt. Psykologi kunne jeg lidt i forvejen, så det var heller ikke slemt.
Vores skole har haft meget svært ved at finde praktikpladser, og sådan har det været i mange år. Jeg var i en alternativ praktik på 2. sem (ikke optimal, men nødvendig), og fandt min egen plads på 4.sem. Men skolen gør et stort stykke arbejde hvert år, og det er ikke det nemmste at finde praktikpladser i en tid hvor den enkelte soc rdg har frygtelig travlt. det er ikke nogen undskyldning, men sådan er det.
Jeg står for at skulle bacheloropgaven nu her, og har svært nok ved at finde nogle, som vil stille op til et interview. Men man må bare bruge de kontakter man har, så hjælper det lidt.
Mht bøger, så er jeg sluppet billigt om ved det. Jeg startede med at købe en del brugt, har også kopieret en del (ulovligt :() og ellers lånt på biblioteket. Nogle af de ældre studerende kan fortælle lidt om, hvilke bøger man bruger meget og hvilke man kan nøjes med at låne på bib.
Men pøj pøj med studiet. Lad mig vide hvordan det går.
st
Anmeld