Angående Socialrådgiver uddannelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.905 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. februar 2008

Charlotte_82

Nogen som har lyst til at fortælle mig lidt om den uddannelse? Altså er det et godt studie, mange lektier, svære fag, nemt at finde praktisk pladser og arbejde bagefter, hvad koster bøgerne man skal bruge...jaaah det var vist mange spørgsmål men skal jo snart søge ind så ville lige være helt 110 procent sikker på at jeg har valgt rigtigt (L)

Håber der er nogen der har mod på at svare lidt på mine måske lettere dumme spørgsmål :P

Knus fra Charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2008

st

Hej Charlotte.

Jeg læser på 7. og sidste semester på skolen i Århus. Jeg går ud fra at du skal læse i Esbjerg, nu hvor du er fra Varde.
Det kan godt være at deres studieordning ser lidt anderledes ud i forhold til min skole, men jeg kan da lige forælle dig lidt.

Jeg har været glad for at læse til soc rdg. Glæder mig som en gal til at komme ud i praksis, og få lidt "jord" under neglene.

Der er som regel 4 fagområder. Det er psykologi, jura, socialt arbejde og samfundsfag. Om det er svært og hvor meget de forskellige fag kræver mht lektier og sådan, er meget forskelligt. Mine svage sider ligger under samfundsfag og jura, så der har jeg skulle læse ekstra. I socialt arbejde har læsningen været spændende, så der har det nærmest været spændende at skulle lave lektier. Det er nok meget individuelt. Psykologi kunne jeg lidt i forvejen, så det var heller ikke slemt.

Vores skole har haft meget svært ved at finde praktikpladser, og sådan har det været i mange år. Jeg var i en alternativ praktik på 2. sem (ikke optimal, men nødvendig), og fandt min egen plads på 4.sem. Men skolen gør et stort stykke arbejde hvert år, og det er ikke det nemmste at finde praktikpladser i en tid hvor den enkelte soc rdg har frygtelig travlt. det er ikke nogen undskyldning, men sådan er det.
Jeg står for at skulle bacheloropgaven nu her, og har svært nok ved at finde nogle, som vil stille op til et interview. Men man må bare bruge de kontakter man har, så hjælper det lidt.

Mht bøger, så er jeg sluppet billigt om ved det. Jeg startede med at købe en del brugt, har også kopieret en del (ulovligt :() og ellers lånt på biblioteket. Nogle af de ældre studerende kan fortælle lidt om, hvilke bøger man bruger meget og hvilke man kan nøjes med at låne på bib.

Men pøj pøj med studiet. Lad mig vide hvordan det går.

st

Anmeld

14. februar 2008

Charlotte_82

tak for svaret...ja det er i esbjerg jeg skal læse..hvis jeg da kommer ind(ja og hvis jeg da består eksamen her til sommer på de HF fag jeg er ved at læse ;) ) Men mon ikke det nok skal gå med dem..det satser jeg da efter.

Men vil sige at jeg er temmelig nervøs for om jeg overhovedet kan komme ind. Skal jo snart til at søge og skal jo så der skrive lidt om mig selv...så det skal jeg lige ha sammenfattet også. Men dog fortalte studievejlederen mig at ALLE blev optaget sidste år så håber lidt på det samme her til sommer :) og så har jeg fået fortalt at den i Esbjerg skulle være en af de letteste at komme ind på fordi der som regel ikke er alt for mange ansøgere så det i sig selv er da positivt :D

Men er da glad for at høre at du har været glad for studiet :) synes også de fag man skal ha lyder helt vildt spændende og glæder mig virkelig til at komme igang(hvis jeg dog bliver optaget) Hvad niveau´er er de forskellige fag på? eller det er måske ikke som sådan på de der almindelige a, b og c niveau´er? Pt har jeg engelsk b, dansk a, samfundsfag b og psykologi c(kan desværre ikke få det højere her ellers havde jeg valgt det da jeg synes psykologi er enormt spændende)..

Hvad må man lave når man er i praktik...altså en socialrådgivers arbejde er jo med tavshedspligt :)

Men det kan være jeg skal ha ringet ned på skolen og ha talt med dem om de måske vil kunne sende en bog liste så jeg sådan har lidt at gå ud fra med de forskellige bøger og ved hvad jeg skal søge efter :)

Og du skal ha kæmpe tak for at fortælle lidt om studiet...rart at høre noget positivt om det studie...synes altid man bare får negative ting kastet i nakken når folk hører man vil uddanne sig til socialrådgiver :S

OG rigtig meget held og lykke med din bacheloropgave og med de afsluttende eksamener når du når så langt (L)

Knus fra Charlotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.