:O( kolik :O(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.832 visninger
11 svar
0 synes godt om
1. oktober 2010

puttecolle

hej tøsser.....

har lige brug for at dele det her med jer og håber det er oki..

vores datter blev født den11-09 og har fået kolik, det er værst om natten og lige når hun er ved at falde i søvn så skriger hun og hun køre sig selv helt vildt op.

men i nat blev det for meget så jeg måtte sige til min mand at hvis han ikke tog hende nu så røg hun ned af trappen ikke fordi jeg ville gøre det men jeg var bare kørt så langt ud. ingen søvn ingen appetit,mega tudeture og bare side og stiger ud i luften,ingen glæde over at solen skinder eller at fuglene pipper. der er bare helt tomt oppe i mit hovede jeg føler bare jeg er en total dårlig mor når jeg ikke kan få hende til at stoppe med at grade og at jeg tillader mig sådan nogle tanker det virker bare så forkert. jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op med mig selv.

knus Nicole

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

NoName

Du får lige en krammer herfra... hvor må det være hårdt med sådan en gang kolik.... øv øv øv...

Ved godt det er nemmere sagt end gjort men når hun ENDELIG sover så SKAL du få lidt mad og så på hovedet i seng, uanset tidspunktet på dagen (nu ved jeg ikke om du ammer eller om prinsessen er flaskebarn) ellers risikerer du at din mælkeproduktion går helt fløjten. Så må din mand, passe jeres store pige.

Anmeld

4. oktober 2010

FrkLarsen

Øv øv

Vores datter har også kolik, men er nu blevet MEGET bedre efter 2 måneders alderen, så der er håb forude .

Nogen tricks som vi bruge:

1. Dejlig varmt bad (baby må ikke køle af, men skal holdes varm når pusset kommer op af vandet)

2. 20-30ml Kamillete, men en lille smule sukker i

3. Baby i kræmmerhus (dynen) og ud og gå en tur i barnevognen.

4. Dyp sutten i sukkervand (1 strøget tsk sukker til 100ml vand, råd fra sp)

Håber noget af det hjælper, op med humøret, grædeturene høre snart op, og bliver snart sjældnere og sjældnere

(alt vand skal koges og afkøles) 

Anmeld

5. oktober 2010

puttecolle

FrkLarsen skriver:

Øv øv

Vores datter har også kolik, men er nu blevet MEGET bedre efter 2 måneders alderen, så der er håb forude .

Nogen tricks som vi bruge:

1. Dejlig varmt bad (baby må ikke køle af, men skal holdes varm når pusset kommer op af vandet)

2. 20-30ml Kamillete, men en lille smule sukker i

3. Baby i kræmmerhus (dynen) og ud og gå en tur i barnevognen.

4. Dyp sutten i sukkervand (1 strøget tsk sukker til 100ml vand, råd fra sp)

Håber noget af det hjælper, op med humøret, grædeturene høre snart op, og bliver snart sjældnere og sjældnere

(alt vand skal koges og afkøles) 

mange tak der andre har vi prøvet men kammilethe har vi ikke da vi har fået advide at vi ikke må gi hende det da hun er for lille men du er nummer to der siger vi godt må

Anmeld

5. oktober 2010

NoName

mange tak der andre har vi prøvet men kammilethe har vi ikke da vi har fået advide at vi ikke må gi hende det da hun er for lille men du er nummer to der siger vi godt må

jo, lidt må hun godt få... du kan også selv drikke en kop hve dag, det går jo i mælken, så kan hun få lidt den vej igennem også...

se også dette link, måske det kan hjælpe lidt også...

http://voresborn.dk/baby-familieliv-a-parforhold/5793-zoneterapi-til-baby-kaerlige-tryk-trin-for-trin

Anmeld

5. oktober 2010

saxa

puttecolle skriver:

Du må gerne give kamillethe! Vores datter havde også aften kolik - og vi fik af vide både fra læge og sp at vi skulle give hende enten  kamillethe eller sukkervand.. Da det lindrer smerterne i maven. Ellers var det eneste der hjalp her, en tur ud i den friske luft..

Anmeld

6. oktober 2010

Jibbe

Frej har også haft/har en smule kolik. Vi går til zoneterapi med ham og det har gjort underværker. Ellers anbefaler mange også kiropraktor og det ville have været vores næste skridt hvis zoneterapien ikke hjalp.

Anmeld

21. oktober 2010

puttecolle

Jibbe skriver:

Frej har også haft/har en smule kolik. Vi går til zoneterapi med ham og det har gjort underværker. Ellers anbefaler mange også kiropraktor og det ville have været vores næste skridt hvis zoneterapien ikke hjalp.

hey tøsser... hun får zoneterapi og det er 5 gang vi skal afsted i morgen og kiropraktor tør jeg simpelhen ikke fordi jeg ved hvordan de river og flår i folk

Anmeld

21. oktober 2010

Jibbe

puttecolle skriver:

hey tøsser... hun får zoneterapi og det er 5 gang vi skal afsted i morgen og kiropraktor tør jeg simpelhen ikke fordi jeg ved hvordan de river og flår i folk

Men det hjælper ikke sandt, altså zoneterapien...
Jeg synes også at det ville virke så voldsomt at tage til en kiropraktor... men tror nu vi gør det alligevel. Han døjer stadig en del med maven i perioder... øv

Anmeld

21. oktober 2010

puttecolle

Jibbe skriver:

Men det hjælper ikke sandt, altså zoneterapien...
Jeg synes også at det ville virke så voldsomt at tage til en kiropraktor... men tror nu vi gør det alligevel. Han døjer stadig en del med maven i perioder... øv

jo min mand siger han godt kan mærke forskel men jeg ved nu ikke havde nok håbet hun bare sådan stoppede.. alberte får velling hver aften og hver morgen nu så hun bliver mere mæt og der kommer vi 1ml laktolose i og hun får det to gange om dagen det vil sige 2ml alt i alt hver dag og det hjælper på hendes mave hun  skrider 1 til 2 gange dagligt.. og det tar de ikke skade af prøv det :O)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.