født for tidligt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.481 visninger
15 svar
0 synes godt om
30. september 2010

MaliksMor

Hej alle sammen..

ville lige høre hvor mange af jer som har født for tidligt?
og hvordan jeres unger klare den dag idag?

Knus Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

MaliksMor

Jeg kan lige starte med selv at fortælle.

Jeg fødte ved akut kejsersnit en månede for tidligt pga. en svangerskabforgiftning.(en lille dreng, Malik) som vejede 1700g og var 43cm lang. Han havede ikke kræfter til at blive ammet så han fik sonde mad i en lille uges tid.

Malik er fem måneder gammel nu, og vejer 7,3 og er 63cm lang. Der er ingen problemer med ham længere og han er en sund og rask lille dreng <3 ( han er kun lidt bag ud med højden )

Knus Camilla

Anmeld

15. januar 2011

Low

15. januar 2011

Mullebergen

Hjalte er født 6 uger for tidligt, pga. vandafgang 33+2 hvor jeg så blev sat i gang 34+0

Han havde gulsot og svært ved at tage på i starten. Det kom han imidlertid efter og blev en rigtig bassebaby som de fleste for tidlig fødte, bliver 

Da han var 2 måneder blev han opereret for brok, da den hele tiden satte sig fast.

Han har været enormt sløv motorisk og ville IKKE ligge på maven da han var baby, tror det er grundet den brok der generede ham.

Han krøb da han var 10 måneder, kravlede da han var 14½ måned og gik da han var 18½ måned. Om det er pga. hans tidlige fødsel, væske på ørene og hypermobile led som han også havde, er uvist men langsom var han i hvert fald 

I dag er han som alle andre 3årige, han har ikke det største ordforråd men er kvik som bare pokker 

Anmeld

15. januar 2011

sandratobias

Tobias er født i uge 31+2 ved planlagt kejsersnit... Han er født pga svangerskabsforgiftning.. 

Han vejede 1257 og var 39 cm... 

Han tog godt på fra starten... 6 måneder vejede han 7 kg... 

Han kravlede da han var 13 måneder og gik da han var 14/15 måneder... Han har haft væske i ørene, så han fik dræn... 

Han har været bagud med sprog, men er kommet rigtig godt med... Kvik og livlig... 

Sandra - uge 33+6 med lillebror/søster... 

Anmeld

15. januar 2011

Hvem?

Følger lige med, da jeg for 15 dage siden fødte min 2. dreng i uge 34+5, han får stadig sonde ind imellem, da han er meget træt, men han vokser rigtig fint - fødselvægten var 2550g og længden på 47 cm..

Anmeld

15. januar 2011

signe.

Hasse er født i uge 24+4, grundet svær svangerskabsforgiftning. Han vejede 470 gram og målte 26 cm. vi var indlagt i 5 mdr. Idag vejer han 5100 gram og måler 61 cm. Han er en glad og livlig dreng, som indtil videre ikke har nogen skader af at være født så for tidligt! han er lidt mindre end andre bebser på hans alder, men det går nok

Anmeld

15. januar 2011

signe.

SanneBoe skriver:

Følger lige med, da jeg for 15 dage siden fødte min 2. dreng i uge 34+5, han får stadig sonde ind imellem, da han er meget træt, men han vokser rigtig fint - fødselvægten var 2550g og længden på 47 cm..

kom i hjem med sonde alligevel så?

Anmeld

15. januar 2011

FruEllingsen

Marcus blev født uge 33+3 ved akut kejsersnit pga svangreskabsforgiftning.

Han vejede 1465g og målte 41 cm.

Han fik sonde i ca 3 uger og så startede jeg med at amme. men ammede kun 3½ uge, da han slet ikke havde krafter til at regulere mælkemængden, så han fik ikke nok

I dag er han 8½ måned. han er alt ædende (han har desværre mælkeallergi, så det sætter lidt begrænsninger) Han kryber, prøver på at rejse sig op af alt, og munden står ikke stille.

Han er helt med alderssvarende og vejer 7,6 kg og er omkring 69 cm.

Så status må være at han klarer det helt fantastisk trods en hård start

Anmeld

15. januar 2011

Hvem?

Mor-til-Hasse skriver:

kom i hjem med sonde alligevel så?

Ja vi gjorde så

Overlægen var ikke imponeret over os, men sygeplejerskerne gav os medhold i at det kunne vi sagtens styre selv, så vi kom hjem i Mandags, så nu kører jeg bare derind hver Mandag og Torsdag til vejning og lige en lille snak og der har intet været og det er SKØNT at være hjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.