Hjælp - han skriger pga mig :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

584 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. september 2010

Anonym trådstarter

Hej

Håber i har nogle gode råd ..

Jeg fuldtids-ammede min søn som er knap 7 uger nu, men pga mig (er syg og skal tage piller som jo går i mælken) så har min læge sagt at min søn skal have flasken og jeg kun må amme ham to-tre gange pr dag , hvilket jeg har det fint nok med ..

MEN .. min søn vil bare ikke have den flaske , han begynder at skrige lige så snart den bare røre hans læber og det fortsætter i timevis bagefter .. Jeg har prøvet give ham lidt i et glas , men det vil han heller ikke .. Får jeg noget i ham -

Det er virkelig hårdt at se ham skrige/græde så meget, når jeg ved at han stopper når jeg ammer ham .. Lægen siger nu efter 3 uger at vi skal bare blive ved med at give ham flasken (min søn har på 3 uger kun taget knap 50-70 g på)

Mvh en mor som er virkelig ked af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

Malene76

Anonym skriver:

Hej

Jeg fuldtids-ammede min søn som er knap 7 uger nu, men pga mig (er syg og skal tage piller som jo går i mælken) så har min læge sagt at min søn skal have flasken og jeg kun må amme ham to-tre gange pr dag , hvilket jeg har det fint nok med ..

MEN .. min søn vil bare ikke have den flaske , han begynder at skrige lige så snart den bare røre hans læber og det fortsætter i timevis bagefter .. Jeg har prøvet give ham lidt i et glas , men det vil han heller ikke .. Får jeg noget i ham -

Det er virkelig hårdt at se ham skrige/græde så meget, når jeg ved at han stopper når jeg ammer ham .. Lægen siger nu efter 3 uger at vi skal bare blive ved med at give ham flasken (min søn har på 3 uger kun taget knap 50-70 g på)

Hej

Nu har jeg ikke børn endnu, men vover mig lige til et forslag alligevel. Min veninde havde problemer med sin amning af en anden årsag men der opfordrede lægen hende til at få en pille til ammestop fordi barnet ellers ville kunne lugte og i dit tilfælde kan barnet jo stadig smage din mælk. Min venindes barn accepterede flasken da hun ingen mælk havde. Måske dit barn ikke vil acceptere flasken når barnet ind i mellem får den "rigtige" vare? Bare en tanke... Håber I får løst problemet, der er intet værre end et grædende barn som er svær at trøste.

MVH Malene

Anmeld

30. september 2010

TbCp

Har far prøvet at give ham flasken?

Hvis han forbinder dig med en babs i munden, kan det være derfor han skriger når du så pludsleig giver ham en flaske i munden istedet for

Anmeld

30. september 2010

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

Hej

Nu har jeg ikke børn endnu, men vover mig lige til et forslag alligevel. Min veninde havde problemer med sin amning af en anden årsag men der opfordrede lægen hende til at få en pille til ammestop fordi barnet ellers ville kunne lugte og i dit tilfælde kan barnet jo stadig smage din mælk. Min venindes barn accepterede flasken da hun ingen mælk havde. Måske dit barn ikke vil acceptere flasken når barnet ind i mellem får den "rigtige" vare? Bare en tanke... Håber I får løst problemet, der er intet værre end et grædende barn som er svær at trøste.

MVH Malene

Tusinde tak for dit svar , selvom du ikke har børn

Jeg skal kun være på disse piller i en kort periode , så vil gerne amme bagefter , hvilke min læge selvfølgelig synes jeg skal ..

Anmeld

30. september 2010

Mathilde

Åh det kender jeg godt. Vi forsøgte også at give Celina flaske med mit mælk endda, da hun var ca. 4mdr., men hun skreg også bare! Hun ville slet ikke have det, hverken med mit mælk eller mme. Hun ville heller ikke havde sutten....

Da hun var 5mdr. prøvede vi med tudekop og det ville hun gerne.

Hvis det var mig ville jeg droppe flasken, men nu ved jeg jo ikke hvad det er for nogle piller du får og hvad der kan ske ved at amme fuldt. Det er da rigtig synd for jer begge, at han bliver så ulykkelig

Er der mulighed for at holde pause med pillerne?

Anmeld

30. september 2010

Malene76

Anonym skriver:

Tusinde tak for dit svar , selvom du ikke har børn

Jeg skal kun være på disse piller i en kort periode , så vil gerne amme bagefter , hvilke min læge selvfølgelig synes jeg skal ..

Ok så giver det mere mening...  Håber det løser sig..

Anmeld

30. september 2010

CHD

ligesom m. sutter er der forskel på hårdhed, størrelse osv når det gælder selve sutten på sutteflasken. I starten ville min søn kun have flaske hvis sutten var meget blød. Nu er det ligemeget for ham. Jeg ammer fuldtid, men er glad for at han har lært begge dele. Jeg håber snart det lykkes for jer

Mvh. Carina

Anmeld

30. september 2010

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Har far prøvet at give ham flasken?

Hvis han forbinder dig med en babs i munden, kan det være derfor han skriger når du så pludsleig giver ham en flaske i munden istedet for

Vi har prøvet med faren ; alle slags MME ; fået mine svigerforældrre til at have ham i nogle timer så han ikke kunne "lugte" mig også give ham en flaske ..

Men intet hjælper - han skriger faktisk ligemeget hvad ..

Anmeld

30. september 2010

Kamelia

Anonym skriver:

Hej

Hvad er det for piller der gør at du kun må amme 3-4 gange om dagen? Det har jeg ikke hørt om før!

Det er lidt af en opgave du har fået, for det kan være rigtig svært at få de små til acceptere begge dele og jeg kunne forestille mig at han blot spiser mere når så han endelig får brystet og så får han vel i bund og grund samme mængde som hvis han spiste flere måltider om dagen???

Hmm er der slet ikke et præparat du kan tage hvor du godt kan amme??

Kamelia

Anmeld

30. september 2010

AnnetteG

Du kunne evt. prøve at malke lidt ud, og komme det i sutteflasken, så han måske bliver lidt mere fristet og dermed vænnet til flasken.

Håber det lykkes for jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.