Eksperthjælp: Fertilitetsproblemer og PCO

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.216 visninger
0 svar
0 synes godt om
30. september 2010

Lena Bæk-Madsen

"Fertilitetsproblemer og PCO"

Hej lena.

Mig og min kæreste prøver og bliver gravide. vi gik igan for et år siden, men har siden hen fundet ud af at jeg har pco og er igang med stimulering. jeg er begyndt og tag gravitamin og b-vitamin, men viller gerne vide om der er noget andet der ku være godt og tag for at hjælpe min krop med og klare det bedre nu hvor jeg har lidt svære ved at blive gravid.

Venlig hilsen micch

Lenas svar

Kære Micch

Tak for dit spørgsmål

PCO betyder polyCystisk OvarieSyndrom og skyldes nogle små væskefyldte blærer, der ofte findes på æggestokkene; dette kan give forskellige symptomer som at man har mere af det mandlige kønshormon testeteron i blodet end normalt og at man kan have færre æggeløsninger eller ingen ægløsning.

Timg man bla. kan gøre i forbindelse med PCO er;

• Vægttab hvis du er overvægtig
  • Motion
  • Kost
  • Zoneterapi

Hvis du er overvægtig er det en rigtig god ide at tabe dig så du har et BMI på 19-24. Motion er også en vigtig faktor, enten nogle gode lange gåturer, svømning, roning og cykling. Gerne suppleret op med noget pilates eller yoga.

Det er vigtigt at du spiser en sund kost med masser af fytoøstrogener som du finder i frø, lucernespire, bælgfrugter, bær, nødder, rug, hørfrø, tofu, gulerødder, asparges, kartofler og lakridsrod. Derudover er det vigtigt med de gode fedtsyrer, de gode proteiner og komplekse kulhydrater.

Urter som Panax Gingseng, Lakridsrod, salvie, Vitex agnus, silkepæon kan også bruges men der skal du snakke mere specifikt med en ekspert (du er velkommen til at ringe)

Du kan som tilskud supplerer op med;

B-Kompleks som du gør, stærk E-vitamin, Epa-Gla. Din mand kan tage zink og panax Ginseng. Og så vil jeg anbefale noget zoneterapi.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men i klinikken har vi en fertilitetspakke hvor der både er kost, biopattest, stresstest og zoneterapi. du kan læse mere om den på hjemmesiden.

Held og lykke med det

De bedste hilsner 

Lena Bæk-Madsen

total-sundhed

Lena tilbyder lukkede mødregruppe arrangementer og fertilitetspakker i samarbejde med Jeannette, som er zoneterapeut i total-sundhed. Derudover tilbydes personlig træning, kostvejledning samt biopati.

Se Lenas hjemmeside: Total-sundhed.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.