Hvor meget motion skal man egentlig ha??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

659 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. september 2010

Miss.Sunshine

jeg er i gang med at smide kilo og nu er jeg snart i en str så jeg vil starte på lidt motion. men hvor meget skal man egentlig ha?

Hvor meget/lidt er nok?

jeg vil gerne i gang med at gå/løbe og har fundet et løbe program der træner en langsomt op,men det er jo 7 dage pr uge. Det er også fint i starten,men skal vel så ind i en fast rytme og så slog det mig, at jeg slet ikke ved hvor meget man skal ha?

Hvordan motionerer i andre?

Og hvad slags?

Jeg har også overvejet vand-aerobic,gir det noget?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Mira0911

Mener det er ½ time dagligt...

Anmeld

29. september 2010

Julieogbaby

Hei sunshine

De "kloge" siger man burde have pulsen oppe 30 min dagligt.

Mit råd er at du starter roligt ud og vænner langsomt kroppen til det.

Jeg selv går til gymnastik 2 timer ugentligt, løber jævnligt og starter spinning i vand op igen efter en sommer pause. Jeg synes det er rart at gå på hold, primært fordi jeg nemmere kommer afsted. Desuden foretrækker jeg afveksling. Ud over det cykler jeg 4-5 km frem og tilbage på universitet næsten hver dag.

Håber det giver lidt inspiration og held og lukke med træningen!

/J

Anmeld

29. september 2010

Miss.Sunshine

Tusind tak

En ½ time dagligt lyder ikke af meget,men kan man så vælge en time hveranden dag i stedet eller skal det være ½ time pr dag?

Anmeld

29. september 2010

Julieogbaby

Jeg tænker, en halv time om dagen i gennemsnit må være ganske tilstrækkeligt, ja

Anmeld

7. oktober 2010

CmarianN

1 times Vand aerobics giver det samme som 3 timer alm aerobics - har jeg ladet mig fortælle  Det er ikke så beslastende for din krop, da vandet masserer dine muskler samtidig, så man vil ikke føle den ømhed - det virkede godt for mig mht. vægttab da jeg gik til det  Spinning er også SUPER effektivt, både for fedtforbrændingen men også konditionen!

Pøj pøj med det

Anmeld

7. oktober 2010

Svei

Miss.Sunshine skriver:

jeg er i gang med at smide kilo og nu er jeg snart i en str så jeg vil starte på lidt motion. men hvor meget skal man egentlig ha?

Hvor meget/lidt er nok?

jeg vil gerne i gang med at gå/løbe og har fundet et løbe program der træner en langsomt op,men det er jo 7 dage pr uge. Det er også fint i starten,men skal vel så ind i en fast rytme og så slog det mig, at jeg slet ikke ved hvor meget man skal ha?

Og hvad slags?

Knus

1 time minimum om dagen hvis du skal tabe dig. En halv time hvis du bare skal leve sundt og er som du skal være.

Anmeld

7. oktober 2010

Meliora

Miss.Sunshine skriver:

Hvor meget/lidt er nok?

Og hvad slags?

Knus

jeg cykler normalt 6 km til og fra job hver dag, hvilket tager ca. 20-25 min i morgentrafikken i indre kbh. Derudover forsøger jeg at træne i fitnesscenter 3 gange om ugen af ca. 1 time af gangen.

Men jo mere du træner, jo hurtigere går det. Sidste år tabte jeg 10 kilo på 3 uger, ved at træne 5 gange om ugen og stort set kun spise grøntsager. Men det er MEGET hårdt, sku jeg hilse og sige

Anmeld

7. oktober 2010

Dinna88

du får ikke specielt meget ud af hvis ikke du har pulsen oppe minimum hver anden dag. Det med 30 minutter om dagen er det "mindste" for at holde kroppen i gang. Dog er det bedste at give den gas hver anden dag så dine muskler kan restituere. 

Så hver anden dag, puls på 120, måske en times tid. Så vil du se fremskridt. Sådan noget et pr gange om ugen giver ikke den store effekt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.