Samme smerte som første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. september 2010

Bryndis

Jeg er gravid i uge 35 så har kun 5 uger tilbage. (håber jeg da)

Men jeg er begyndt og tænke meget på om hvordan fødslen vil blive og om det gør lige så ondt som ved den første. (havde dog en rigtig god fødsel men det gjorde jo selvfølgelig ondt)

Hvad var forskellen på jeres første og anden fødsel ang. smerten og veerne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg sniffer med her af ren nysgerrighed...

Anmeld

29. september 2010

mor_sabina

Jeg har samme tanker, men prøver at overbevise mig selv om at anden gang får man rabat

Anmeld

29. september 2010

Bryndis

mor_sabina skriver:

Jeg har samme tanker, men prøver at overbevise mig selv om at anden gang får man rabat

Ja det prøver jeg også at fortælle mig selv

Anmeld

29. september 2010

Mor til L&S

Ja lad os lige høre

Anmeld

29. september 2010

bagger26

Altså jeg vil sige at jeg havde 2 meget forskellige fødsler.. første gang tog 5 timer og var veer som startede stille ud og derefter roligt bleve mere og mere smertefuldt. En smerte hvor jeg var lukket inde i mig selv for at have styre over det hele..

Her 2. gang fik jeg veer en lille time før jeg fødte, det gik dog først op for mig at det var rigtige veer, da jordemoderen sagde jeg var 4 cm åben 40 min før fødslen (var tilfældigvis til igangsættelssamtale da det hele startede). Og kunne først selv rigtig mærke, at det var rigtige veer ca ½ time før jeg fødte. Først da kl var 12.05 kom smerterne væltende og Sofia blev født kl 12.17. Denne gang havde jeg så ikke rigtig haft tid til at vænne mig til smerterne stige, de kom som et slag med en hammer.. Så syntes personligt, at anden gang var mere smertefuldt, men ja det kommer nok an på så meget.. der er helt sikkert også folk der syntes det var værre første gang, men ja kan jo kun give min personlige mening..

Anmeld

3. oktober 2010

sussan

Pyha Fødslerne er meget forskellige og smerterne også men jo det gør meget ondt anden gang også ..

Første gang fødte jeg på ni timer med start vandafgang og til slut sugekop den bløde og den hårde..Jeg kunne gå rundt var i bad kunne i det hele taget bevæge mig nogenlunde rundt - vægt 4250- 55 lang (han var skønnet til 3400) Han er nu tre år i dag .

Anden gang fødte jeg havde lidt små veer men da vi kom på sygehuset tog det en time og jeg syntes egentligt at det gjorde mere ondt end første gang fordi det hele blev samlet på så kort tid. Det gik bare så stærkt så en halv time efter fødslen skulle jeg lige sunde mig lidt. Vægt 3500 og lænde 53 hun er i dag 16 mdr.

Tredje fødsel - er lige undervejs har termin her i oktober, jeg er meget spændt på hvordan den kommer til at forløbe..

jeg håber i får nogle gode fødsler, vil sige at det rare ved fødsel nr to er at man nogenlunde ved hvad det er man går ind til, man kender forløbet på den måde ens krop reagerer hvor langt man nogenlunde er - første gang aner man jo ingenting.

Kh Sus

Anmeld

3. oktober 2010

Smølf

Første gang fik jeg en epidural og jeg havde besvær med at mærke presseveerne... Til gengæld gjorde det ikke så ondt at have presseveer. Gik noget i stykker. Fødslen varede ialt 6 timer.

2. gang (for 2mdr siden) gjorde mere ondt, da jeg slet ikke nåede at få nogen bedøvelse. Havde ialt 3 presseveer, men slap med en lille rift. Fødslen varede ialt 3 timer.

Alt i alt var 2. gang mere smertefuld end 1. gang, men det skyldes jo nok at de gik så hurtigt til sidst. Udvidelsesveerne var præcis lige smertefulde begge gange.

Anmeld

3. oktober 2010

twinboys

mor_sabina skriver:

Ha ha den var god... smiler

Anmeld

3. oktober 2010

karina1980

1 gang tog knap 6 timer og startede med vandafgang og første en time senere kom veer´ne men det var en super hurtig fødsel, dog gik jeg rigtig meget i stykker og måtte have den ene skambamse syet fast igen

så fødslen var egentlig okay, men kæft en smerte efterfølgende

2 gang startede med veer kl 12 og så kørte det bare derud af og kl 23.11 kom hun til verden og ikke en skramme eller lign fik jeg, synes faktisk også fødslen var noget lettere og gjorde mindre ondt, for denne gang vidste jeg hvad jeg gik ind til og kunne langt bedre arbejde med min krop.

så synes helt klart anden gang var den bedste fødsel selvom den tog længere tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.