Hjælp til et lille spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

670 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. juli 2008

Kvindemin

Hej alle i dejlige kvinder :p

Min datter på snart 9 mdr., starter i dagpleje på fredag.
Hun sover en gang om dagen, fra ca 09.30 og halvanden time frem.
Men jeg kan ikke bare putte hende hende, og sige godnat.
Jeg skal gå rundt med hende i et godt stykke tid, hvor hun derefter falder i søvn på mine skulder. Og så kan jeg ligge hende.
Jeg frygter hvordan det bliver i dagplejen?
Hvad kan jeg gøre? :(
Nogle der er dagplejemødre, der ved hvad i gør i sådan en situation, og også meget gerne råd fra alle jer andre.

Mange knus herfra, og god dag :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2008

Honningblomst

Ved du hvad...:) dagplejere de "gør det bare".
Alt det vores børn ikke kan eller vil hjemme, det kan de hos deres dagplejer. De kan sagtens skelne med de forskellige steder og jeg har endnu ikke hørt om en dagplejer som ikke hurtigt ændrede det at vugge i søvn.
Så frygt ej....du skal bare køre dit lille pus godt ind, så det giver en tryg og god start, så kører det hele..
Held og lykke..
Knus Eva...som ikke er dp men har haft tre børn i dp.;)

Anmeld

28. juli 2008

Betina_fra_Als

Hejza,

Jeg tror ikke du skal være så bange for at hun ikke kan falde i søvn selv i dagplejen.

Det er jo noget nyt der skal til at ske i pigens liv, et nyt sted, nye mennesker, nyt legetøj, det er mange indtryk for en lille pige, også vil hun jo blive træt, at hun bare falder om, når hun bliver lagt.

Typisk har dagplejer magiske hænder, og kan få de små pus til noget, som vi forældre bøvlet med i lang tid.

Jeg tror også at din datters søvn rytme bliver ændret, når hun først starter, fordi de er jo ofte på ture i det tidsrum, din datter plejer at sove, så kan det være at dagplejeren vælger at lægge hende til at sove først på morgen og igen til middag.

Held og lykke med det hele.

knus fra Betina, vis søn også fik en morgen skrabber inden de skulle langs. 8D8D8D8D

Anmeld

28. juli 2008

Christinahr

Eva skriver:

Alt det vores børn ikke kan eller vil hjemme, det kan de hos deres dagplejer. De kan sagtens skelne med de forskellige steder og jeg har endnu ikke hørt om en dagplejer som ikke hurtigt ændrede det at vugge i søvn.
Så frygt ej....du skal bare køre dit lille pus godt ind, så det giver en tryg og god start, så kører det hele..
Held og lykke..

Det er bestemt også min opfattelse og erfaring :D

Anmeld

28. juli 2008

fam.4xc

Hold da op en vågen mus du har dig:D Min datter på snart 8 mdr sover 2 måske 3 lurer i løbet af dagen, og blir puttet til natten ved 20 tiden...

Jeg har lidt samme tanker som dig, da Catrine gerne vil ligge sammen på sengen og putte og jeg har aldrig sku prøve at aflevere Caroline så lille, men jeg har nu set pædagog i vuggeren der triller rundt med vognen for at få ro...

Men som de andre siger så tror jeg ungerne helt indordner sig på en anden end med os mødre og så er de jo også kørt trætte på en helt anden måde når de er afsted :)

Men kender altså godt alle de der start tanker... jeg tænker også på hendes flasker osv,,,, men ved jo inderst inde godt det nok skal funke - det er vist bare vores moder instink:)

kram camilla

Anmeld

28. juli 2008

Kvindemin

Ja du har nok ret.
Og ja, hun er en vågen lille mus :)
Vi er lige trappet ud af flaskerne, så hun kun for nat flaske.
Der imellem for hun jo så div. mad og frugt.
Før sov hun også to lurer, formiddag og eftermiddag.
Og hun bliver puttet omkring 19.30.

Men ja, det skal nok gå det med dp. Tager nok bare noget tid at vænne sig til :) ?

Knuser

Anmeld

28. juli 2008

twinboys

Hej her kommer så en af de dagplejere der har de magiske hænder :)

Helt korrekt det i skriver, vi dagplejere er helt unikke til jeres dejlige poder...

Vi kører dem ind så de falder godt til i vores gruppe og da både spiser, leger,sidder på potte og sover på en gang... Dejligt nemt og uden nogle problemer...

Har endda nogle der er kræsne hjemme mhv. grønsager og hos mig spiser de det hele... Nogle børn er småtspisende, meen dem ser jeg heller ikke her.... Det er da også meget hyggeligt at spise sammen med 4 andre børn...

Bare husk at rytmen tit bliver ændret i start af dagpleje...

SÅDAN SER MIN DAG CA. UD....

Kl. 6.15 åbner jeg...

kl. 6.15 - 9.00 Formiddagssøvn ca. 1time men max til kl. ca. 9 ... Møder barnet først kl. 8 ja så soves der fra kl. 8.00-9.00
dem der ikke sover til formiddag er jo igang med at få morgenmad eller en form for aktivitet...

Kl. 6.15-7.30 morgenmad

Kl. 7.30 - 8.50 aktivitet eller fri leg...

kl.8.50 rydder op, vasker hænder og dækker bord

Kl. 9.00 formiddagsfrugt, grønt, brød og vand

Kl. 9.30- 10.45 aktiviteter

kl. 10.45 oprydning

kl. 11.00 vasker hænder og dækker bord.

kl. 11.10 spiser vi brød, varm mad eller lune retter, frugt, grønt og mælk

kl. 11.40 sidder på potten og bleskift for dem der ikke er blevet renlige

kl. 11.50 børster vi tænder

Kl.12.05 sover alle børn......zzzzzzzzzzzzzzzzz

kl. 14.00 står de store op og de sidste er senest oppe kl. 15.00 Så sovetid fra omkring 2-3 timer

Kl. 14.10 sidder på potten

Kl. 14.50 vasker fingre og dækker bord

kl. 15.00 eftermiddagsfrugt, grønt, brød og vand

kl. 15.00-15.45 aktiviteter

kl. 15.45 rydder vi op

kl. 16.00 Takker for idag og alle børn er hentet...

Ja sådan ser min dag ud...8D

Har du spørgsmål så stil dem endelig...:)

Mvh Majbritt ( dagplejer i 9år )(L)

Anmeld

28. juli 2008

MorCamilla

Christinahr skriver:

Eva skriver:

Held og lykke..

Det er bestemt også min opfattelse og erfaring :D

Jeg erklære mig enig:D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.