Har haft veer TO gange! :-D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.807 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. september 2010

Slettet

Først vil jeg sige, at når det kommer til at føde synes jeg ikke rigtig, at "øvelse gør mester" - Jeg står overfor min tredje fødsel og føler mig i hvert fald stadig som en nybegynder Det kommer sig nok af, at mine fødsler har været så forskellige. Første gang startede med vandafgang og jeg fødte på et sygehus, anden gang startede med veer og jeg fødte hjemme. Her tredje gang siger jm. hele tiden "Tredje gang snyder, man kan ikke regne med noget som helst, fødslen kan gå i gang og stoppe igen mange gange før den "rigtige" gang kommer" Hmmm

(Det var jeg så ude for både fredag OG lørdag)

Fredag eftermiddag lå jeg og slappede af på sofaen da jeg pludselig får de ledeste smerter i underlivet - FØJ hvor det presser ned ad og jeg pruster og stønner og klynker og forventer vandafgang når som helst! Men efter ca. 20 min. går det i sig selv igen ... Det samme sker lørdag aften

Jeg var ved jm. i går og hun bekræftede, at det var veer jeg havde haft og sagde at det var helt normalt tredje gang ... Jamen hvornår skal jeg så ringe efter en jm.??? Hun sagde hellere en gang for meget end en gang for lidt, der er ikke noget galt i, at hun kommer hjem til mig og fødslen så går i stå igen, det prøver de så tit ved tredjegangsfødsler - jeg synes bare stadig at det ville være pinligt

Nå men Buster blev vurderet til 3 kg. og sidder godt og grundigt fast langt nede i bækkenet (hvilket jeg jo sagtens kan mærke) ... Med andre ord har jeg altså fået GRØNT lys til at føde og noget tyder da også på, at jeg snart gør det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Jules

Ja jeg tæller os som tredje gangsgravid... Og jeg har os følt mig godt og grundigt snydt 3 gange...Suk! Det er da slet ikke til at holde ud...!

Nu må de bebser godt til at komme ud

Anmeld

29. september 2010

Bolette

Jeg sender dig en massevestøv og håber på at det kan sætte noget i gang!! 

Jeg sidder selv her med små-veer og venter bare på at de skal blive mere kraftige og med kortere tid imellem 

fra Bolette, 39+2 

Anmeld

29. september 2010

Slettet

Bolette skriver:

Jeg sender dig en massevestøv og håber på at det kan sætte noget i gang!! 

Jeg sidder selv her med små-veer og venter bare på at de skal blive mere kraftige og med kortere tid imellem 

fra Bolette, 39+2 

Uhh spændende!!   ...Jeg synes bare at det er træls, at jeg ikke kan regne med noget som helst fordi det er tredje gang - jm. sagde at jeg sagtens kunne have gode veer i f.eks. 1½ time for at de derefter går i sig selv igen hmmm

Jeg håber at vi snart får en fb. fra dig ... inkl. billeder selvfølgelig

Anmeld

29. september 2010

Bolette

Swips.. skriver:

Uhh spændende!!   ...Jeg synes bare at det er træls, at jeg ikke kan regne med noget som helst fordi det er tredje gang - jm. sagde at jeg sagtens kunne have gode veer i f.eks. 1½ time for at de derefter går i sig selv igen hmmm

Jeg håber at vi snart får en fb. fra dig ... inkl. billeder selvfølgelig

Det kan jeg virkelig godt forstå... Det virker til at være 2 skridt frem og et tilbage...  Kunne godt forestille mig at man bliver ret utålmodig af det..

Tak skal du have - det håber jeg virkelig også på!!!!  

Anmeld

29. september 2010

misslea

Først vil jeg sige, at når det kommer til at føde synes jeg ikke rigtig, at "øvelse gør mester" - Jeg står overfor min tredje fødsel og føler mig i hvert fald stadig som en nybegynder Det kommer sig nok af, at mine fødsler har været så forskellige. Første gang startede med vandafgang og jeg fødte på et sygehus, anden gang startede med veer og jeg fødte hjemme. Her tredje gang siger jm. hele tiden "Tredje gang snyder, man kan ikke regne med noget som helst, fødslen kan gå i gang og stoppe igen mange gange før den "rigtige" gang kommer" Hmmm

(Det var jeg så ude for både fredag OG lørdag)

Fredag eftermiddag lå jeg og slappede af på sofaen da jeg pludselig får de ledeste smerter i underlivet - FØJ hvor det presser ned ad og jeg pruster og stønner og klynker og forventer vandafgang når som helst! Men efter ca. 20 min. går det i sig selv igen ... Det samme sker lørdag aften

Jeg var ved jm. i går og hun bekræftede, at det var veer jeg havde haft og sagde at det var helt normalt tredje gang ... Jamen hvornår skal jeg så ringe efter en jm.??? Hun sagde hellere en gang for meget end en gang for lidt, der er ikke noget galt i, at hun kommer hjem til mig og fødslen så går i stå igen, det prøver de så tit ved tredjegangsfødsler - jeg synes bare stadig at det ville være pinligt

Nå men Buster blev vurderet til 3 kg. og sidder godt og grundigt fast langt nede i bækkenet (hvilket jeg jo sagtens kan mærke) ... Med andre ord har jeg altså fået GRØNT lys til at føde og noget tyder da også på, at jeg snart gør det!

Åååhhh jeg har det ligesom dig.... så puha, jeg forstår din frustration.....!!! Altså jeg er jo godt nok ikke 3. gangsfødende, men føler konstant at hun er på vej.... puha

Jeg har også haft en del hårde nætter, hvor jeg bare var helt sikkert på, at det var NUUUU!!!! Men næææh nej, så gik deti seig selv igen om morgenen....!!! Det er altså snyd snys snyd!!!!

alt hvad jeg kan for at der snart sker noget RIGTIGT hos dig (og hos mig selvfølgelig ogs)... heheh

Mange tanker fra Lea

Anmeld

22. oktober 2010

kristinaS

hej,

Jeg er også 3.gangs fødende, og røg også i igår nat. Havde rigtige og bidende veer, så jeg ikke var i tvivl. Startede med at jeg ikke kunne finde ro, da jeg ikke kan ligge på ryggen uden at blive dårlig, dvs. jeg har den ene side eller den anden side at sove på HVER nat(føler mig som en flodhest!) da jeg går ned i stuen og ser noget tv, begynder veerne lige pludselig ca. kl. 00.45 og der går ca. 7-9 min imellem..... jeg venter....pludselig bliver intervallet kortere, jeg tager et bad kl 02 inden jeg vækker manden, der sover TUNGT... hvorefter han springer op....nu det er NU. Bliver hele tiden nervøs, ville nemlig være så pinligt hvis man som 3. gangs fødende ikke kan skelne rigtige veer fra kraftige plukkeveer....

Men vi får ringet til svigermor kl lidt over 03 og jeg pruster stadig, hver gang veerne kommer igen. De kommer med forskelligt interval og nogle gange bare tæt efter hinanden. Er også bare panisk for at vi SKAL nå til fødegangen, jeg skal ikke føde i bilen...(og det gik rimelig stærkt 2.gang!) men pludselig bliver veerne mindre bidende, og går nærmest i sig selv, da kl er 03.20 (og svigermor Er på vej! PIS PIS.

Jeg ringer til fødegangen, og får af vide at ja, 3. gang kan drille, de kan ikke sige noget, jeg må afvente, måske tager de til igen eller måske er de gået i sig selv.?

03.45 ankommer svigermor, for at få af vide veerne måske er gået i sig selv. føler det bare så pinligt....selvom jeg VED det var rigtige veer....kl 04 ligger jeg mig, der går laang tid før jeg falder i søvn med al den adrenalin der har pumpet rundt. Sover herefter rimelig rungt til kl 10 om morgenen.

ØV  ØV hvilke  skuffelse, og nu også en nervøsitet for næste gang jeg råber "Veer", så er der sgu da sikkert ingen der tror på det.... anyway, skulle lige af med frustrationen.... og hvor bedre end hos andre der FORSTÅR éen, for jeg føler mig ikke særlig forstået i disse dage...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.