forsuttet tommelfinger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
1 svar
0 synes godt om
9. februar 2008

Tinc

Hej piger, jeg har brug for lidt gode råd! Vilma sutter tommelfinger og har aldrig ville tage sut, hun sutter kun når hun er træt eller ked. Nu har hun været syg en uges tid, og det kan ses på tommelfingeren. Den er hævet og tør, og har små blodudtrækninger på spidsen - det ligner mest tømmerlus.:S Hvad stiller jeg op men en sådan finger, og kan den tage varig skade? Jeg syntes det er ok hun bruger tommelfingeren, men jeg vil så gerne have den fin igen. Jeg har haft held til at give hende en sut lige inden hun skal sove, men det holder hun til den falder ud og tomlen ryger ind igen. Pædagogerne i vuggestuen foreslår go'negl, men jeg syntes ikke hun nødvendigvis skal stoppe helt. Kender I til tricks eller bare lidt gode råd(?) KNUS/Tine - Carl 260403, Vilma 020806

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2008

H+S Skjolgborg.

nejnej god negl...er de undskyd skør da ikke til børn så der også på pakke....
nej smør zink salve på og smør det så godt som ind 2-3 gange om dagen....:P
:$ Jeg er selv en pige der siden jeg var 5 år har sutte på tommelfinger når jeg sover også selvom jeg ligger min hånd under puden vågner jeg op med den i munden om morgen.. Tit ser den sådan ud som du skriver...Jeg bruger bare nået lzink salve og smør det ind eller en chrem uden parfyme
(sikkert stave forkert)..
Om det er farligt nej ikke som så man få skæve tænder af h vis man forsætter og forsætter.
Men nej ellers tro jeg ikke det er det vilde i det og at det er farligt..
Endelig er der ret mange mennesker der gør det også selvom de ikke hved det..
Fik jeg afvide på tandlægehøjskolen i kbh da jeg gik til tjek der som ung/til 18 år
8D...
det var mit råd herfra....
Håber du kan bruge det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.