Znuzke skriver:
Jeg kan vist desværre ikke hjælpe - vores er teenagere og der skal man overhovedet ikke forvente noget...

Men hvad tænker du mht. hvad de skal kunne selv?
Hæ hæ... nej gruer for den dag

Jamen her i morges, kunne han pludselig ikke binde sine sko selv.. han siger de går op hele tiden. Så siger jeg at så må han jo binde dem igen... så fik han det til at jeg syntes han var uduelig...
Han hænger fast i fjernsynet.. ja jeg kan bare slukke det.. bliver også gjort... Han svarer ikke når man snakker med ham, siger noget til ham...
Kan ikke selv tænke sig til at når han han glemt noget omme i skolen og det er blevet væk, så skal man gøre en indsats for at finde det.. (er det for meget forlangt)
Åhh.. der er mange små ting..
Men det værste er næsten at hvis man siger nej til ham/ eller nægter ham noget så begynder han at græde og skrige og bliver ved og ved.. og jeg tænker lidt at det er han da for gammel til... han er 7½år..
Jeg må ærligt tilstå at lige her til morgen kogte det over for mig og jeg endte med at råbe af ham.. fortryder det så inderligt men ja, voksne mig blev totalt afmægtig.. og det er i sådan en situation at jeg gerne vil vide hvad jeg skal gøre.. eller hvordan jeg skal undgå den situation...
Han må rigtig mange ting, men så forventer jeg også at han hører efter og opfører sig pænt og ikke svare igen.. han yndlingssætning i øjeblikket er: "Slap dog af"... og den kommer når man hæver stemmen fordi han enten ikke har hørt os eller ikke hørt efter...
Og når vi "skælder ud" så er han begyndt med at sige at vi bare syntes han er dum, et pattebarn, skulle ikke være her osv.. og har vi bestemt aldrig sagt og vil ikke have han skal føle sådan!!
Hvad gør man??
Er totalt rundt på gulvet...
Hjælp...
og undskyld det lange indlæg...