undersøgelse af mandler og polypper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.111 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. september 2010

felicity

min datter på 2 1 /2 skal op på sygehuset og have tjekket sine mandler og polypper i morgen... og jeg er bare så nervøs, for jeg har ingen anelse om hvordan de vil gøre det-.--  jeg har godt nok nogle skræk billeder inde i mit hoved---- , men vil slet ikke tænke på dem§!

er der nogle med børn som har stået i samme situation som mig og hvordan foregik det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Carina1977

Hej

Jeg har prøvet det med min søn, og han var 3 år dengang. Det er ikke en undersøgelse der gør ondt eller er voldsom på nogen måde. Så bare rolig :-)

de kigger bare ned i halsen (måske også i næsen). Hvis din datter begynder at græde, er det nok mere fordi hun er utryg over situationen....det gør i hvert fald ikke ondt.

Min søns mandler var forstørret og han havde også polypper. Det næste halve års tid så vi tiden an. Da han så blev tjekket igen, var hans mandler meget store, og skulle fjernes, så han bedre kunne trække vejret når han sov. Han var også altid syg, og da han som 3½-årig fik fjernet mandler + polypper, var han pludselig aldrig syg mere. Det var som at få en helt ny dreng.

Men undersøgelsen af mandler og polypper gør ikke ondt. Hvis hun skal have dem fjernet, så gør det jo selvfølgelig ondt, men børn er fantastisk hurtige til at blive friske igen :-) Mener dog at have hørt at de helst først vil fjerne mandlerne, når de er over 4 år......medmindre altså mandlerne er meget generende for barnet.

I hvert fald pøj pøj med det....det skal nok gå rigtig fint :-)

Anmeld

27. september 2010

felicity

Carina1977 skriver:

Hej

Jeg har prøvet det med min søn, og han var 3 år dengang. Det er ikke en undersøgelse der gør ondt eller er voldsom på nogen måde. Så bare rolig :-)

de kigger bare ned i halsen (måske også i næsen). Hvis din datter begynder at græde, er det nok mere fordi hun er utryg over situationen....det gør i hvert fald ikke ondt.

Min søns mandler var forstørret og han havde også polypper. Det næste halve års tid så vi tiden an. Da han så blev tjekket igen, var hans mandler meget store, og skulle fjernes, så han bedre kunne trække vejret når han sov. Han var også altid syg, og da han som 3½-årig fik fjernet mandler + polypper, var han pludselig aldrig syg mere. Det var som at få en helt ny dreng.

Men undersøgelsen af mandler og polypper gør ikke ondt. Hvis hun skal have dem fjernet, så gør det jo selvfølgelig ondt, men børn er fantastisk hurtige til at blive friske igen :-) Mener dog at have hørt at de helst først vil fjerne mandlerne, når de er over 4 år......medmindre altså mandlerne er meget generende for barnet.

I hvert fald pøj pøj med det....det skal nok gå rigtig fint :-)

tusinde tak for dit svar.... jeg har bare været så nervøs...

Jessica har konstant hals betændelser og infektioner i hals.  det er sjældent at der går mdr imellem-

er det bare med en lille lygte de kigger, ligesom hos lægen?

Anmeld

27. september 2010

Carina1977

Hehe nu er det jo for sent, for du har jo sikkert været afsted. Ja jeg mener han kiggede ned i halsen med en lygte *ss*

Halsbetændelse.....ja det havde min søn også, men ikke så tit som det du beskriver med din datter. men han var meget ofte forkølet. Han kunne komme afsted i vuggestue/børnehave i 2-3 dage, så var han syg i 1 uge, rask i 2-3 dage, syg i 1 uge osv. Jeg kunne ikke holde på et job, var jo alene med ham, og måtte hele tiden blive hjemme med ham.

Hvordan gik det på sygehuset? :-)

Anmeld

27. september 2010

felicity

Carina1977 skriver:

Hehe nu er det jo for sent, for du har jo sikkert været afsted. Ja jeg mener han kiggede ned i halsen med en lygte *ss*

Halsbetændelse.....ja det havde min søn også, men ikke så tit som det du beskriver med din datter. men han var meget ofte forkølet. Han kunne komme afsted i vuggestue/børnehave i 2-3 dage, så var han syg i 1 uge, rask i 2-3 dage, syg i 1 uge osv. Jeg kunne ikke holde på et job, var jo alene med ham, og måtte hele tiden blive hjemme med ham.

Hvordan gik det på sygehuset? :-)

det gik smadder godt... vi aftalte at Jessica skulle komme derop næste gang hun blev syg med betændelse i halsen og svælg.  Men hvis alt går ok med hende så vil de fjerne mandler og polypper når hun er blevet 4 år.

så alt i alt synes det det er gået godt:0)

Anmeld

27. september 2010

felicity

felicity skriver:

det gik smadder godt... vi aftalte at Jessica skulle komme derop næste gang hun blev syg med betændelse i halsen og svælg.  Men hvis alt går ok med hende så vil de fjerne mandler og polypper når hun er blevet 4 år.

så alt i alt synes det det er gået godt:0)

og tusinde tak for dit svar  

Anmeld

27. september 2010

Carina1977

Det var så lidt

Det lyder til at det gik godt. Håber hun slipper uden alt for mange halsbetændelser. Det er så synd, når de skal have ondt.

Anmeld

27. september 2010

felicity

Carina1977 skriver:

Det var så lidt

Det lyder til at det gik godt. Håber hun slipper uden alt for mange halsbetændelser. Det er så synd, når de skal have ondt.

ja nemlig... det er pisse synd!  og næsten ikke til at holde ud uanset om man er alene eller ej... ¨'

men dejligt at i er ovre alt det nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.