Hej
Jeg har prøvet det med min søn, og han var 3 år dengang. Det er ikke en undersøgelse der gør ondt eller er voldsom på nogen måde. Så bare rolig :-)
de kigger bare ned i halsen (måske også i næsen). Hvis din datter begynder at græde, er det nok mere fordi hun er utryg over situationen....det gør i hvert fald ikke ondt.
Min søns mandler var forstørret og han havde også polypper. Det næste halve års tid så vi tiden an. Da han så blev tjekket igen, var hans mandler meget store, og skulle fjernes, så han bedre kunne trække vejret når han sov. Han var også altid syg, og da han som 3½-årig fik fjernet mandler + polypper, var han pludselig aldrig syg mere. Det var som at få en helt ny dreng.
Men undersøgelsen af mandler og polypper gør ikke ondt. Hvis hun skal have dem fjernet, så gør det jo selvfølgelig ondt, men børn er fantastisk hurtige til at blive friske igen :-) Mener dog at have hørt at de helst først vil fjerne mandlerne, når de er over 4 år......medmindre altså mandlerne er meget generende for barnet.
I hvert fald pøj pøj med det....det skal nok gå rigtig fint :-)
Anmeld