Børnepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.212 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. september 2010

Mia&Allan

Sidder og snakker med kæresten om, hvornår vores datter skal være født for at vi kan få børnepenge med her til oktober??

Der står jo bare de forskellige steder at pengene udbetales d. 20/10, men hvis jeg føder d. 18 f.eks, så får jeg vel ikke børnepenge d. 20?

Hvornår kører datoerne til, for at man er berettiget?

Ved det måske er lidt forvirrende skrevet, men hjernen er lidt blank idag  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

Jeamou

Hun skal være født inden 1/10 får at få udbetalt i det efterfølgende kvartal

Min datter er fra 22/6 og vi fik børnefamilieydelse udbetalt i juli...

Anmeld

26. september 2010

Ann.

hun skal være født inden den 1 oktober

Ellers får i først til Januar.

Anmeld

26. september 2010

LotteN

af hvad jeg husker så mener jeg barnet skal være født inden d. 1. i måneden hvor pengene udbetales...

så hvis du nu fødte 6. oktober (hvor børnepengene kommer her d. 20. oktober) så får du ikke før 20. jaunar. håber det gav mening

Anmeld

26. september 2010

Mia&Allan

Tusind tak for svarende

Anmeld

26. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Du skal have født senest den 30/9 kl. 23.59 - det vil sige INDEN den 1/10. Vores dreng er fra den 15/10 og vi fik først børnepenge den 20/1.

Alle får det samme i børnepenge i tidens løb, så man bliver ikke "snydt"

Anmeld

26. september 2010

Mia&Allan

MoarHvidovre skriver:

Du skal have født senest den 30/9 kl. 23.59 - det vil sige INDEN den 1/10. Vores dreng er fra den 15/10 og vi fik først børnepenge den 20/1.

Alle får det samme i børnepenge i tidens løb, så man bliver ikke "snydt"

Det var skam ikke fordi vi var bange for at blive snydt, det er bare meget rart at vide  Og jeg fattede bare slet ikke sådan som de skriver det i de forskellige paragraffer...

Anmeld

26. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mia&Tonny skriver:

Det var skam ikke fordi vi var bange for at blive snydt, det er bare meget rart at vide  Og jeg fattede bare slet ikke sådan som de skriver det i de forskellige paragraffer...

Det var skam heller ikke fordi, at jeg troede, at I troede I blev snydt

Selvom Luka fylder 3 år den 15 oktober får vi den høje takst i børnepenge (den falder ellers når de fylder 3 år). Men da han "kun" er 2 år når de kører deres lister får han også takst for 2 år

Anmeld

26. september 2010

Mia&Allan

MoarHvidovre skriver:

Det var skam heller ikke fordi, at jeg troede, at I troede I blev snydt

Selvom Luka fylder 3 år den 15 oktober får vi den høje takst i børnepenge (den falder ellers når de fylder 3 år). Men da han "kun" er 2 år når de kører deres lister får han også takst for 2 år

Tror måske min trætte hjerne forstår det

Tusind tak for svar.

Anmeld

26. september 2010

Carina1977

Jeamou skriver:

Hun skal være født inden 1/10 får at få udbetalt i det efterfølgende kvartal

Min datter er fra 22/6 og vi fik børnefamilieydelse udbetalt i juli...

Kan være det har ændret sig.....min søn er jo 10 år. Min søn er også født d. 22. juni, men vi fik ikke børnepenge d. 20. juli, idet at han ikke var nået at blive registreret i systemet. Men vi var berettiget til børnepengene, så vi fik dem udbetalt d. 20. august i stedet.

Men ja det er rigtigt de skal være født inden d. 1. for at få udbetalt i kvartalet efter, men nogen gange (i hvert fald i mit tilfælde) må man vente 1 måned ekstra på pengene.

Men som sagt min søn er 10 år....der kan være meget, der er ændret i mellemtiden....gud hvor føler jeg mig gammel  *griner*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.