Til næsen kan du bruge alm. saltvandsspray.... Det smager af helved til når det løber ned i munden. Jeg lavede noget selv, som jeg med en sprøjte, sprøjtede op for at rense, når jeg kunne mærke det løb i munden hældte jeg hovedet nedaf så det løb ud igen gennem næsen. Du kan mærke hvordan snottet løsner sig, og skal puste næse 5 gange før du kan gå i seng, så gentag behandling med sprøjt op, lad det løbe ud, puds næse, sprøjt op, lad løbe ud og puds næse. Og hvis det er inden du gør det kan du også lave et kar med kogende vand med pebermynte dråber, hold hovedet indover (husk luk øjnene, de pebermyntedampe svier i øjnene) og snus indaf... Hosten har jeg holdt nede med blå gajol da min forkølelse hurtig satte sig til en lungebetændelse.
Jeg vil fraråde dig til de næsespray (otrivin/zymelin) da jeg snakkede med lægen om det inde jeg købte dem, og hun fortalte at overdrevet brug kunne nedsætte blodcirkulationen i moderkagen, og at hun vidste ikke hvor grænsen for overdrevet brug gik. Jeg har klaret mig igennem uden, selvom det har været hårdt og røv surt... Og så lig højt med hovedet om natten også...
Anmeld