Hjælp mod forkølelse og hoste under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.925 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. september 2010

Schelderup

Hejsa,

Er der nogen, der har nogle gode råd om, hvordan man bedst lindrer hoste og forkølelse under graviditet???

Jeg har nu nyst, snottet og hostet til den store guldmedalje siden torsdag, og det er ret så træls..... Hvad kan lindre, når man nu helst ikke må bruge de gængse næsespray og andre gode præparater når man er gravid.

Håber på nogle gode råd, da energiniveauet er helt i bund efter en næsten søvnløs nat

Hilsner fra

Jette, 28+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

Maja88

altså ganske almindelige vicks eller hvad de hedder nu til dags mod hosten.

Og mod forkølelsen  plejer jeg at lave halvanden liter ciron te og så drikke den.

3 skiver citron

3 spiseske sukker uden top

1½ liter kogt vand, og så skal det bare trække.. citronerne skal ikke tages op igen.

Anmeld

26. september 2010

Kløver

Schelderup skriver:

Hejsa,

Er der nogen, der har nogle gode råd om, hvordan man bedst lindrer hoste og forkølelse under graviditet???

Jeg har nu nyst, snottet og hostet til den store guldmedalje siden torsdag, og det er ret så træls..... Hvad kan lindre, når man nu helst ikke må bruge de gængse næsespray og andre gode præparater når man er gravid.

Håber på nogle gode råd, da energiniveauet er helt i bund efter en næsten søvnløs nat

Hilsner fra

Jette, 28+4

ved kun ang forkølelse at det bliver forværret pga ens slimhinder kan hæve op under graviditet, selv har jeg været forkølet siden, 14 dage før ejg blev gravid, så jeg prøver nu med zoneterapi, og håber det vil hjælpe, da det før har hjulpet med alm forkølelse, så måske det var et forsøg værd

Anmeld

26. september 2010

VIPpigen

Til næsen kan du bruge alm. saltvandsspray.... Det smager af helved til når det løber ned i munden. Jeg lavede noget selv, som jeg med en sprøjte, sprøjtede op for at rense, når jeg kunne mærke det løb i munden hældte jeg hovedet nedaf så det løb ud igen gennem næsen. Du kan mærke hvordan snottet løsner sig, og skal puste næse 5 gange før du kan gå i seng, så gentag behandling med sprøjt op, lad det løbe ud, puds næse, sprøjt op, lad løbe ud og puds næse. Og hvis det er inden du gør det kan du også lave et kar med kogende vand med pebermynte dråber, hold hovedet indover (husk luk øjnene, de pebermyntedampe svier i øjnene) og snus indaf... Hosten har jeg holdt nede med blå gajol da min forkølelse hurtig satte sig til en lungebetændelse.

Jeg vil fraråde dig til de næsespray (otrivin/zymelin) da jeg snakkede med lægen om det inde jeg købte dem, og hun fortalte at overdrevet brug kunne nedsætte blodcirkulationen i moderkagen, og at hun vidste ikke hvor grænsen for overdrevet brug gik. Jeg har klaret mig igennem uden, selvom det har været hårdt og røv surt... Og så lig højt med hovedet om natten også...

Anmeld

26. september 2010

Schelderup

Tak for de gode råd - jeg skal jo så bare i gang med:

Vicks og gajol mod hosten

Citronte, saltvand og zoneterapi mod selve forkølelsen.

Det er da lige til at gå til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.