Hvordan lige med giftemål??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.083 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. september 2010

Mor til prinsessen :-)

Hej........

Jeg kan ikke helt finde ud af hvordan og hvorledes, og håber i kan hjælpe....

Det første og vigtige punkt er der styr på..... manden har friet og vi skal giftes :-)

Men men men.... Hvornår??? Hvad er bedst også for barnet som kommer til dec, men også for os selv rent økonomisk??
Jeg synes også det er vigtigt vi tænker på os selv, og jeg vil ikke have et "spare" bryllup... jeg vil have en flot kjole, flotte vielsesringe osv...... det skal være en dag jeg kommer til at huske værende den bedste dag, og ikke en dag jeg kun gør af pligt!!
Vi havde tænkt på at slå barnedåb og bryllup sammen til næste år, men hvis vi ikke lige har råd til det, hvad gør vi så for at sikre hinanden og lillepigen???? Fordi hvis vi først bliver gift i år 2012 så kan der (gud forbyde det) nå at ske en masse :-(.....

Vil lige sige vi gør det ikke kun af pligt, vi gør det fordi vi elsker hinaden og vil leve sammen og bla bla bla..... Men det er ikke liiiige relevant i mit spørgsmål :-)

--- Kom lige til at tænke på.....er der en "bagside" af et giftemål?? er det bedre at bo sammen ude at være gift, fordi man ikke er økonomisk afhængig af hinanden, men har børn?

Mvh Tine 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

Jibbe

Vi blev gift på rådhuset 9 dage før jeg fødte. Vi har et hus sammen og lige så snart babyen er født og man ikke er gift er der tvangsarv... så vidt jeg husker så var det 87,5 % til barnet/børnene og de skal udbetales, man kan ikke vente til barnet bliver ældre og man har råd til det, og det ville i vores tilfælde betyde at jeg blev nødt til at flytte fra huset da Frej skulle have pengene hvis Lars døde.
Det var pga et svar fra en advokat i en tråd herinde vi endte med at gøre det på den måde. Ser lige om jeg ikke kan finde den...
Senere vil vi så velsignes i kirken men den store fest vi gerne vil have...

Anmeld

26. september 2010

Jibbe skriver:

Vi blev gift på rådhuset 9 dage før jeg fødte. Vi har et hus sammen og lige så snart babyen er født og man ikke er gift er der tvangsarv... så vidt jeg husker så var det 87,5 % til barnet/børnene og de skal udbetales, man kan ikke vente til barnet bliver ældre og man har råd til det, og det ville i vores tilfælde betyde at jeg blev nødt til at flytte fra huset da Frej skulle have pengene hvis Lars døde.
Det var pga et svar fra en advokat i en tråd herinde vi endte med at gøre det på den måde. Ser lige om jeg ikke kan finde den...
Senere vil vi så velsignes i kirken men den store fest vi gerne vil have...

Ja det kan jeg godt forstå i gjorde så!!
Men vi har ikke noget sammen, andet end vores kommende barn. Også har vi hver vores gæld i forbindelse med salg af vores lejligheder. Men fordi den gæld er stiftet inden vi lærte hinanden at kende, vil ikke påvirke den anden har jeg hørt.

Men jeg går også og leger lidt med tanken om rådhuset..... Men har altid haft en pigedrøm om kun at blive gift i kirken........

Anmeld

26. september 2010

Jibbe

Når man ikke ejer noget kan man lave et samlevertestamente tror jeg det hedder. Og man kan jo også lave et børnetestamente hvor man skriver hvad der skal ske med jeres barn i tilfælde af der sker noget. Så skulle man være dækket ind, og så kan i holde brylluppet når i har råd og lyst Og det eneste der vil sker økonomisk er at den anden har forsøgerpligt og man derfor ikke kan få kontanthjælp hvis det skulle blive nødvendigt.

Anmeld

26. september 2010

Kløver

Vi ville også gerne giftes, og have planlagt bryllup, men kommer til at ligge for tæt op af barnedåb, og kan ikke blive gift pga kommunen, så vi er nød til at vente, da vi også har hus, som kun står i mandens navn, det samem gælder bil osv, har vi overvejet at få lavet testamente ved en advokat, hvordan dte lige fungerer har vi ikke fundet ud af endnu, men synes det ville være rart at jeg og den lille var sikret, i tilfælde af det værste skulle sk. måske det også var en hjælp for jer indtil i har mulighed for bryllup 

Anmeld

26. september 2010

Maja84 skriver:

Vi ville også gerne giftes, og have planlagt bryllup, men kommer til at ligge for tæt op af barnedåb, og kan ikke blive gift pga kommunen, så vi er nød til at vente, da vi også har hus, som kun står i mandens navn, det samem gælder bil osv, har vi overvejet at få lavet testamente ved en advokat, hvordan dte lige fungerer har vi ikke fundet ud af endnu, men synes det ville være rart at jeg og den lille var sikret, i tilfælde af det værste skulle sk. måske det også var en hjælp for jer indtil i har mulighed for bryllup 

Ja man vil gerne gøre det bedste for parneren og babyen, men også for en selv....

Men ved heller ikke hvor mange penge et bryllup koster, om det kan lade sig gøre eller ej.... Men hvis det kan lade sig gøre er det først til foråret, og ja der er jo længe til, så ved ikke om vi behøver gøre noget fra december når lillepigen kommer, eller om det er i orden at vente.....
hmm... må jeg spørge hvorfor i ikke må for kommunen??

Anmeld

26. september 2010

Kløver

Hende med maven :-) skriver:

Ja man vil gerne gøre det bedste for parneren og babyen, men også for en selv....

Men ved heller ikke hvor mange penge et bryllup koster, om det kan lade sig gøre eller ej.... Men hvis det kan lade sig gøre er det først til foråret, og ja der er jo længe til, så ved ikke om vi behøver gøre noget fra december når lillepigen kommer, eller om det er i orden at vente.....
hmm... må jeg spørge hvorfor i ikke må for kommunen??

ang kommunen, vi må godt, men problemet er jeg er igang med pensionssag, og bliver vi gift bliver min kæreste jo så forsørger, og så skal vi leve af hans indkomst, og skulle der ske ham noget, skal jeg starte forfra i min pensionssag, så bliver nød til at få det afsluttet, men ja de tager mine penge og vi ville være nød til at gå fra hus og hjem, og med hans indkomst, ville det være umuligt at "overleve" på hans ene indkomst

ang bryllup, har vi gjort det, vi har tænkt hvad vi kunne tænke os, og hvad vi evt ville spendere, vi kiggede madpriser, og regnede ud efter ca antale gæster, satte ca beløb ind på blomster, fotograf, ringe, tøj/kjole osv og regnede sammen til ca pris, så vi ved hvad vi ca skulle forvente og hvad vi ca skulle ud og spare sammen inden. vi har ca budget på 75.000 men har planer om ændringer, bla i hvor det skal holdes, da vi synes det er fordyrt i forhold til det er forsamlingshus, hvor de leverer maden, men rart at have lidt at gå efter, så man ikke forventer 30.000 og ender med et bryllup på 100.000

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.