tilvækst scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

813 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. september 2010

karina pigen

hmm.. ja så er det ved at være tid til den scanning.. men ved ik helt hvad jeg skal forvente eller noget.

da jeg fik fortaget en moderkagebiopsi fik jeg samtidlig tid til tilvækst... og kan ik rigtig samle mig om det, kan ik hitte ud af om jeg er nervøs om der er noget at være nervøs omkring.. puuhaaa....

nogen der lige kan fortælle hvad det er der sker til scanningen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

piadas

karina pigen skriver:

hmm.. ja så er det ved at være tid til den scanning.. men ved ik helt hvad jeg skal forvente eller noget.

da jeg fik fortaget en moderkagebiopsi fik jeg samtidlig tid til tilvækst... og kan ik rigtig samle mig om det, kan ik hitte ud af om jeg er nervøs om der er noget at være nervøs omkring.. puuhaaa....

nogen der lige kan fortælle hvad det er der sker til scanningen?

Jeg går ud fra, at du mener MD-scanningen?!

Scanningssygeplejersken tjekker de fire hjertekamre, blodtilførslen til og fra hjertet, nyrerne, hjernen, læbe-gane-spalte, rygsøjlen.

Derudover måler hun omkredsen af hovedet, maven, lårben osv. for at tjekke om barnet følger den normale vækstkurve.

Jeg kan ikke lige huske, om hun tjekker andet, men du kan i hvert fald godt glæde dig!

Anmeld

27. september 2010

karina pigen

nej jeg har været til MD scanning.. det hedder en tilvækst scanning

Anmeld

4. oktober 2010

matudi

Hej!

I min sidste graviditet var jeg også til tilvækstscanning, fordi lægerne var i tvivl om hvorvidt vores baby voksede som den skulle.... Såe det handlede mest om at finde ud af om alt var ok derinde, og om baby voksede som den skulle, om mængden af fostervand var ok - og den slags. Hyggeligt!

Hilsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.