hvor lenge på sykehuset etter fødselen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

946 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. september 2010

mamma til Armand

hei dere.

jeg er en norsk gravid kvinne som bor i danmark . jeg har lest på herlev hjemme side at 4 til 6 timer etter fødseln man blir utskrevet fra sykehuset.er dette sant???????  jeg føler meg ikke klar til hjemmreise so fort etter fødselen. kan dere dele erfaring med meg og fortelle hvordan er systeme på sykehuser her i danmark?

takk 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2010

sarahb

man er der indtil du er tryg, og indtil amningen er oppe og køre. Hvis der er komplikationer bliver man selvfølgelig længere. 2.gangs fødende tager normalt hjem efter 3-6 timer hvis man er klar til det og alt forløber godt.

Anmeld

25. september 2010

Muffinmus

Ja, 1 gangs kan mange steder blive der op til 2 dage, med mindre der er noget galt.

2 gang skal helst hjem inden 4-6 timer hvis ikke der opstår problemer med fødslen, eller amning eller lign.

Enkelte får lov til at blive hvis det ikke magter det.

Tog selv hjem efter ca 5 timer anden gang:-)Og det havde jeg det overraskende nok fint med.

Anmeld

25. september 2010

LIZO

jeg fødte på herlev 2 gang. vi tog hjem 3 timer efter fødslen.. nød det så meget. ved første fødsle måtte jeg ikke tage hjem skulle blive 1 døgn. var ikke fedt. der var en del støj. surt personale. fik ikke rigtig noget at spise. fik bare ikke den ro jeg havde brig for.

nød at komme hjem og komme i bad og sove i min egen seng. inden jeg tog hjem tjekket personalet om hun suttet fint.  fik en masse beskeder. og et akut nummer jeg kunne ringe på.. hva skal ikke utryk ved det..

Anmeld

25. september 2010

LinLin

Jeg har født på SKejby begge gange; første gang var vi på patienthotel i 3 dage - her anden gang blev vi udskrevet 4½ time efter fødslen.

Jeg syntes det var rigtigt dejligt at være "indlagt" første gang og ikke skulle tænke på mad og rengøring oveni i alt det nye med baby, men her anden gang var det rart bare at komme hjem!

Anmeld

25. september 2010

mamma til Armand

takk for mange svar.

jeg synes man kan ikke sove eller ro seg ned når man har en 3 åring hjemme. derfor har jeg virkelig lyst til å være der en natt. 

I Norge er det 2 døgn på sykehuset  etter fødselen både for første gang fødene og flere gangs fødene. jeg synes at det er meget deilig. 

Anmeld

25. september 2010

Skytten0111

Heej..

Jeg skal føde på skejby sygehus (forhåbentligt inden for de næste 2 uger) 

Efter du har født, er du på fødegangen et par timer og derefter kommer du patient-hotel og der er det 48 timer altså 2 døgn du er der efter fødslen. Med mindre at der er nogle problemer med mor/barn.

Og sådan er det i hele regionen har min jordemoder fortalt i onsdags.

Men om det er sådan hvor du skal føde er svært at sige.. Jeg ville høre min jordemoder ad, hvordan det fungerer der hvor du skal føde..

Men jeg tror at det er meget generalt, at de rundt omkring har skåret tiden ned til minimum.. Desværre. Og idet at mælken først løber ordentligt til på 3-4 dagen, er det egentligt lidt mærkeligt..

Håber du kunne bruge det til noget..

Knus Heidi

Anmeld

25. september 2010

Jeg blev liggende i 4 dage..Er første gangs fødende.. Hehe.. Jeg gad ik tage hjem, selv om amning kørte og det hele!!

Anmeld

25. september 2010

Low

Jeg blev sat igang fordi jeg gik over tid. Men lige fødslen så (Jeg fødte på Hvidovre Hospital) fik jeg 39-40 grader i feber og min søn trak ikke vejret optimalt så min søn skulle blive i 3 dage fordi han fik medicin men da han var færdig med det der ville de gerne have at jeg blev der for at sætte mig ind i at blive mor men jeg ville gerne hjem og det fik jeg lov til. Jeg følte at de ville beholde mig og ikke af med mig men de vil de jo spare så meget de kan så jeg ved ikke hvordan det er NU. Det er 3 mdr siden at jeg fødte

Anmeld

25. september 2010

Muffinmus

Kan godt forså din ide om at det er svært at sove når man har en 3 årig der hjemme, men det er jo ikke stantens skyld du har det:-) Så derfor har de besluttet at folk skal hjem, netop for ikke at ende som et hotel fordi de er belejligt for fødende.

Var selv nervøs over det hele, især fordi jeg fik AKS første gang, så var nervøs for ALT sidste gang. Men det gik jo godt og vi tog hjem. I stedet for at sove på sygehuset og bruge det som hotel, så fik vi vores dreng passet så vi lige kunne få sovet lidt. Det er det bedste man kan gøre for sig selv som nybagt mor, om det så er en halv dag eller en hel dag, men bare komme hjem til at helt stille hus så man lige kan sunde sig:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.