eftermiddagslur??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. juli 2008

Stumpen

Nu har Mathilde to dage i streg ikke sovet til middag.. Hun bliver lagt ud, men sover ikke, men ligger i 1½ timer og råber og leger med sine tæer og bamse... Hun er hjemme hos mi og der sker jo ikke helt så meget som i dp og så sover vi 1 times tid længere.... Nogen af jer der oplever at middagsluren ikke er så nødvendig længere?? Jeg synes det er tidligt hun kan undvære den.. Jeg har arbejdet 4 aftener i denne uge, men Karsten siger at hun ikke er mere træt og pylret end normalt...
(H) Anja..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2008

st

Kære Anja.

Kombinationen af ferie, varme, sove længere, ikke den samme aktivitet tror jeg betyder meget for, hvor meget behov de har for at sove. Mads sover middagssøvn, men det tager laaaaaaang tid inden han falder til ro, og han sover kun 1 times tid. Men vi sover til kl 8 i de her dage, det er luksus, men varmen stiger ham til hovedet selvom han ligger i skyggen. Han har ikke den samme ro når han sover. han har det varmt, sveder, til trods for han kun ligger med sin ble på.
Han er klar til at sove til sædvanlig tid om aftenen. Helt undvære lur til middag, det tror jeg ikke han kan endnu. Men min nevø stoppede med at sove til middag da han var 1½ år, så det er vist meget forskelligt.

st.

Anmeld

26. juli 2008

Doktor Doolittle

W har aldrig sovet så meget til middag, ca. 1 time hjemme og op til 2 i vuggestuen. Det gør han stadig, og han virker træt, så han har nok brug for det lidt endnu. Theodor sov til middag til han var godt 3 år :)
(H) Tina

Anmeld

26. juli 2008

st

Ja det er utroligt, herhjemme sover Mads også kun 1 time til halvanden, men i dp må hun ofte vække ham efter 3 timer. Jeg forstår det ikke. Det er fuldstændig lige meget hvor meget vi har lavet om formiddagen, om der har været gæster, andre børn at lege med osv. Han sover ikke mere herhjemme.

Meget mærkeligt. (?)
st.

Anmeld

27. juli 2008

Munder

Andrea er en rigtig sovetryne om dagen... Hvis ikke vi vækker hende kan hun stadig nemt tage 4 timer:-o.

Vi vækker hende dog efter 2 timer og har bedt institutionen om at gøre det samme.

Så her kan eftermiddagsluren absolut ikke undværes endnu:P

Knus
Dorte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.