dato for pks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

763 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. september 2010

Mama3

hej piger

så fik jeg min dato for mit pks og jeg må sige jeg undre mig lidt, jeg har jo termin den 20. okt men jeg har først fået tid den 18. okt er det ikke meget tæt på min termin eller er det bare mig, jeg troede nok de ville ta hende i hvert fald en uge før tid men sådan skulle det altså ikke være......

jeg må nok også tilstå at jeg var lidt skufftet da jeg fik datoen af vide havde nok sat mig i hovedet af det blev noget før tid... men nej øv.

er der andre i okt gruppen som har fået dato til pks, hvor lang tid før skal i føde???

ha en dejlig weekend

knus en lidt utålmodig malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

JacobsMoar

filuccasmor skriver:

hej piger

så fik jeg min dato for mit pks og jeg må sige jeg undre mig lidt, jeg har jo termin den 20. okt men jeg har først fået tid den 18. okt er det ikke meget tæt på min termin eller er det bare mig, jeg troede nok de ville ta hende i hvert fald en uge før tid men sådan skulle det altså ikke være......

jeg må nok også tilstå at jeg var lidt skufftet da jeg fik datoen af vide havde nok sat mig i hovedet af det blev noget før tid... men nej øv.

er der andre i okt gruppen som har fået dato til pks, hvor lang tid før skal i føde???

ha en dejlig weekend

Jeg skal ikke have PKS, så aner det ikke..

Ville bare sige at jeg ville ønske jeg havde datoen

Anmeld

24. september 2010

Pocha

Jeg har først lige fået af vide i dag at jeg skal ha' PKS, pga at jeg er blevet scannet i dag og barnet vejer ca. 4600 (er 38+0 i dag).

De sagde på sygehuset at man normalt fik det lavet ca 10 dage før termin, men jeg har først fået en dato 4 dage før termin, det var jeg også lidt skuffet over, for når de nu har valgt at det er det bedste for mig, så kan vi da lige så godt bare få det overstået.

Rikke 

Anmeld

24. september 2010

Slettet

filuccasmor skriver:

hej piger

ha en dejlig weekend

Det var godt nok sent! ...Jeg har selv to fødsler bag mig og har endnu aldrig oplevet at nå uge 39+5 - Det ender da med et akut kejsersnit...?

Hvis jeg var dig ville jeg vende det med dem en ekstra gang

Anmeld

25. september 2010

Christina31

Jeg skal også have et pks 2 dage før termins-datoen. Kan slet ikke forstå, det skal være så sent, da der igennem det meste af graviditeten har været snak om 1-2 uger før terminen.

Jeg forbereder mig på, at fødslen derfor godt kan gå igang af sig selv. Jeg er 3. gangsfødende, så det er der jo god chance for.

Jeg har snakket med min jordemoder om den sene kejsersnit- dato, og hun fortalte, at det faktisk var bedst for barnet, når der var begyndende veer inden, de foretog kejsersnit. Så er barnet lidt forberedt.

Nu må tiden bare gerne gå. Jeg har lavet en "afklipnings- strimmel" med tal på, så vores drenge hver dag kan følge med i, hvornår lillebror kommer til verden. Højst 16 dag til den store dag.

Anmeld

25. september 2010

Mama3

Pocha skriver:

Jeg har først lige fået af vide i dag at jeg skal ha' PKS, pga at jeg er blevet scannet i dag og barnet vejer ca. 4600 (er 38+0 i dag).

De sagde på sygehuset at man normalt fik det lavet ca 10 dage før termin, men jeg har først fået en dato 4 dage før termin, det var jeg også lidt skuffet over, for når de nu har valgt at det er det bedste for mig, så kan vi da lige så godt bare få det overstået.

Rikke 

ja det var da godt nok også sent især når din lille babs er så stor, jeg forstår ikke de venter så længe

Anmeld

25. september 2010

Mama3

Swips.. skriver:

Det var godt nok sent! ...Jeg har selv to fødsler bag mig og har endnu aldrig oplevet at nå uge 39+5 - Det ender da med et akut kejsersnit...?

Hvis jeg var dig ville jeg vende det med dem en ekstra gang

jeg må også sige jeg var ret chokkeret over at det skulle være så sent, især fordi ham lægen vi har snakket med sagde at det nok ville blive den 6. eller ugen efter den 13. jeg forbereder mig også på at det kan se det går i gang af sig selv, da jeg fik min datter gik jeg kun 2 dage over så den jo nemt gå igang et par dage før, men nu må vi se jeg har efterhånden vendet mig til tanken jeg tager en dag af gangen

Anmeld

26. september 2010

Siber

filuccasmor skriver:

hej piger

ha en dejlig weekend

Hej,

Nu har jeg lige fundet de gamle vandre journaler frem, jeg kunne nemlig ikke huske hvordan det var!

Altså første gang havde jeg termin den 22 maj og fik PKS den 18 maj

Anden gang havde jeg termin den 16 juli og fik PKS den 9 juli

her 3. gang kan de ikke finde ud af min termin, så efter sidste mens er terminen den 29 okt og efter scanningen har jeg termin den 17 nov, så jeg skal have PKS den 5 nov.

Knus Siber

Anmeld

26. september 2010

Mama3

Siber skriver:

Hej,

Nu har jeg lige fundet de gamle vandre journaler frem, jeg kunne nemlig ikke huske hvordan det var!

Altså første gang havde jeg termin den 22 maj og fik PKS den 18 maj

Anden gang havde jeg termin den 16 juli og fik PKS den 9 juli

her 3. gang kan de ikke finde ud af min termin, så efter sidste mens er terminen den 29 okt og efter scanningen har jeg termin den 17 nov, så jeg skal have PKS den 5 nov.

Knus Siber

okay jamen så er det jo nok meget normalt at de tager det så sent, det erjo nok bare en gammel skrøne at det skal være en uge til 14 dage før tid.

jeg har efterhånden også vendet mig til tanken så det er helt fint med mig, bare hun er sund og rask så er jeg glad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.