Hejsa
Jeg var til moede igaar med min datters laereinde. Hernede i Spanien begynder de allerede i en form for skole som 3 aarig.
Jeg var ret spaendt, for jeg tager jo ikke kritik af min datter ret godt :@. Men det eneste laereinden havde noget at udsaette paa var Lauras sprog. Og paa det punkt kan jeg kun give hende ret. Lauras problem er at hun ikke udtrykker sig ret meget eller ret godt. Det er svaert at forklare, men Laura kan tit bare vise hvad hun vil istedet for at sige det. Tvivlen er om hun forstaar saa lidt som hun siger, men det er jeg nu ret sikker paa at hun goer, altsaa at hun forstaar stort set alt, baade paa spansk og dansk. Jeg har tit, isaer paa det sidste, taenkt at jeg glaedede mig til vi kunne snakke sammen. Man kan endnu ikke foere en laengere samtale med hende. Og det kan jeg jo se at andre moedre kan med deres boern, ogsaa yngre end Laura.
Sagen er at hun er bagud i forhold til sine kammerater og det kan jeg sagtens leve med. Men jeg er bekymret for om hun ogsaa kan. Om hun vil foele sig mindre vaerd eller faar det daarligt med at se at hendes kammerater kan mere end hende. Hendes laereinde siger at hun i stoerre grad end de andre boern har en indre verden og flere gange leger alene, nok af den grund at der skal hun ikke goere sig forstaaelig overfor nogen, hun forstaar fint sig selv ;)
Nu har vi talt med laereinden om at hun skal til en talepaedagog og have lidt hjaelp, saa hun kan komme lidt efter hendes problem. Saa haaber jeg det er det rigtige valg, for vil hun foele sig anderledes fordi hun ikke har samme niveau som hendes kammerater eller fordi hun skal gaar til talepaedagog?
Jeg vil heller ikke goere det til et stoerre problem end det er. For indtil videre er det ikke noget problem. Laura har ikke nogen problemer endnu med at skabe kontakt med andre boern og leger ogsaa fint med dem.
Jeg tror det hele er blevet lidt forvirret, men jeg haaber det er til at finde hoved eller hale i.
Knus
Trine
Anmeld