+ 36 uger og i fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.381 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. september 2010

Henriette22

Puhaa' ja nu blir jeg jo lige nødt til at høre nogen erfarringer fra jer herinde !!

Jeg blev indlagt for halvanden uge siden pga jeg havde meget kraftige plukve'er. det viste sig så da de undersøgte mig at jeg var begyndt at åbne mig og at min livmoderhals var meget kort. så de sagde jeg skulle blive hos dem til observation da jeg kunne føde når som helst. jeg måtte ikke lave andet end at ligge ned, gå på toilet og i bad. dagen efter fik jeg lov til at tage hjem og slappe af der efter de havde undersøgt mig og set at min livmoderhals var blevet længere.

Nu har jeg virkelig ikke lavet andet end at slappe så meget af som muligt. og ikke rigtig lavet noget.

Jeg har stadig lige så mange pluk ve'er. de er ikke hyppigere men mere kraftige og føler nærmest jeg kan mærke at den lille "bore" sig længere ned.

når jeg ringer og spørger læger og jordmoderen osv så får jeg at vide at det er meget normalt og at jeg ikke skal være bange for hvis jeg går i fødsel nu da den lille er stor nok til godt at kunne klare det.

er der nogen derude der har oplevet noget ala det samme?

hvor hurtigt åbner man sig og hvad tror i muligheden er for at jeg først føder når jeg er 40 uger henne?

Håber at høre fra jer erfarne kvinder derude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

LRJ

Henriette22 skriver:

Puhaa' ja nu blir jeg jo lige nødt til at høre nogen erfarringer fra jer herinde !!

Jeg blev indlagt for halvanden uge siden pga jeg havde meget kraftige plukve'er. det viste sig så da de undersøgte mig at jeg var begyndt at åbne mig og at min livmoderhals var meget kort. så de sagde jeg skulle blive hos dem til observation da jeg kunne føde når som helst. jeg måtte ikke lave andet end at ligge ned, gå på toilet og i bad. dagen efter fik jeg lov til at tage hjem og slappe af der efter de havde undersøgt mig og set at min livmoderhals var blevet længere.

Nu har jeg virkelig ikke lavet andet end at slappe så meget af som muligt. og ikke rigtig lavet noget.

Jeg har stadig lige så mange pluk ve'er. de er ikke hyppigere men mere kraftige og føler nærmest jeg kan mærke at den lille "bore" sig længere ned.

når jeg ringer og spørger læger og jordmoderen osv så får jeg at vide at det er meget normalt og at jeg ikke skal være bange for hvis jeg går i fødsel nu da den lille er stor nok til godt at kunne klare det.

hvor hurtigt åbner man sig og hvad tror i muligheden er for at jeg først føder når jeg er 40 uger henne?

Jeg rendte ind og ud fra sygehuset da jeg var gravid ,gik i fødsel i uge 27 og måtte intet resten af graviditen og jeg fødte først 39+4 så det er slet ikk sikkert at du kommer til at føde før termin

Anmeld

24. september 2010

misslea

Henriette22 skriver:

Præcis sådan som du beskriver det, var jeg igennem, da jeg var 33+5 henne....!!! Jeg skulle ligge ned i 3 uger, da det klart var bedst for lillepigen at blive derinde til 37+0!!!

Nu e rjeg så 38+4 og har ikke født endnu

Smerterne gik væk efterhånden som tiden gik og jeg lå ned...

Anmeld

24. september 2010

morethanperfect

Sådan som du fortæller det , lyder som det jeg var igennem da jeg var 28+5 .. Jeg lå på sygehuset i 5 dage og fik besked på at slappe af da jeg kom hjem ... Jeg er nu 34+3 , og de siger det er i orden hvis jeg føder fra på tirsdag , men jeg helst skal vente lidt endnu .. Men han borer sig bare længere ned ... Ringede en nat til vagtlægen fordi det gjorde så ondt og jeg faktisk troede han var på vej ud , men han sagde jeg kunne tage det helt roligt , og det sagde min JM også nogle dage efter ... 

Anmeld

24. september 2010

mortil(nichlasogmathias)

det samme skete for mig da jeg var i uge 34, jeg fødte i uge 37, men du er jo også langt nok henne til at den må komme ud, det er spændende var?? mit vand gik også gik det stærkt med at åbne sig, det er rigtig meget forskelligt hvor hurtigt det går... held og lykke med det! knus karina med to skønne drenge

Anmeld

26. september 2010

morethanperfect

Er der en update ?? Der er ikke sket mere vel da ????? 

Anmeld

27. september 2010

Henriette22

Tusind taak for jeres svar piger.

det dejligt at høre på andres erfarringer om der kunne være noget mht alt dette.

der er desværre ikke sket noget nyt andet end jeg er begyndt at få ondt i maven og plukve'erne føltes mere kraftige ;( så nu må tiden godt bare gå!!

Knus

Anmeld

27. september 2010

lillemunk

Henriette22 skriver:

Tusind taak for jeres svar piger.

det dejligt at høre på andres erfarringer om der kunne være noget mht alt dette.

der er desværre ikke sket noget nyt andet end jeg er begyndt at få ondt i maven og plukve'erne føltes mere kraftige ;( så nu må tiden godt bare gå!!

Knus

Hmmm jeg fødte i uge 32 + 0
Forkortede livmodermund på 1 cm Konstateret på en fredag blev nu ikke indlagt, da hele for historien var at jeg mistede min søster meget pludseligt og skulle til begravelse lørdag Slappede af Søn/ mandag (så godt man nu kan i mit sted) Fødte tvillinger piger i ambulancen på vej til sygehuset natten til tirsdag.
Havde også de her kraftige pluk veer som føltes som om det hele pressede sig ned.
På et tidspunkt følte jeg efter dernede og HOV der var en bule...
Ved godt min krop var i chok men man kan altså ikke vide sig sikker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.