cut cut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

566 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. september 2010

tumle81

Så skete det... Jeg er blevet steriliseret, da vi ikke ønsker flere børn. Jeg har jo altid haft meget nemt ved at blive gravid og vi vil ikke risikere at jeg pludselig er gravid igen.

Vi har 3 dejlige, sunde og raske børn, vi er begge fortsat ret unge  og raske og kan nyde livet nu sammen med ungerne.

Jeg har jo haft en del bøvl med bækkenet i alle 3 graviditeter, og efter jeg er startet arbejde mærkes mit bækken igen :-(

Jeg har derfor nu ligget herhjemme i to dage med mavesmerter, det er dog værst når jeg er aktiv. Det er klart bedre i dag, og weekenden tegner sig til at blive endnu bedre...

Knus Kathrina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hvordan gjorde de? Gjorde det ondt? Tog det lang tid?

Jeg tænker jo også på at blive stereliseret, for jeg har 2 fantastiske piger nu og jeg tør ikke mere, i forhold til, hvad vi var igennem inden vi fik Frigg.

Og præcis, fordi jeg hurtigt bliver gravid, så orker jeg bare ikke at gå med prævention, med den usikkerhed, der nu er ved det. Og hormoner osv... Så hellere blive cuttet.

Anmeld

25. september 2010

tumle81

Zafir skriver:

Hvordan gjorde de? Gjorde det ondt? Tog det lang tid?

Jeg tænker jo også på at blive stereliseret, for jeg har 2 fantastiske piger nu og jeg tør ikke mere, i forhold til, hvad vi var igennem inden vi fik Frigg.

Og præcis, fordi jeg hurtigt bliver gravid, så orker jeg bare ikke at gå med prævention, med den usikkerhed, der nu er ved det. Og hormoner osv... Så hellere blive cuttet.

Det var på dag kirurgisk på Roskilde sygehus.

Jeg kom ind kl 10.10, havde tid 10.30 men møder 20 min før så man kan komme i tøjet og i seng.. Ca 10.30 henter portøren mig og jeg kommer efter ca 5 min på operationsstuen. Er tilbage på opvågningen ved 11.45 ca og kl 12.30-13.00 tog vi hjem...

Det er en kikkert operation hvor de går ind via navlen og lige over skambenet, så har fået to små "sår" med 2 og 3 sting. Jeg kunne jo intet mærke da det er i fuld narkose, men har da været mærket efterfølgende med ondt i maven og ikke det store overskud. Man må godt fortsætte med vanlige aktiviteter dagen efter, men det har jeg ikke været klar til... Skal på arbejde igen på mandag...

Knus Kathrina

Anmeld

25. september 2010

Moderator

tumle81 skriver:

Det var på dag kirurgisk på Roskilde sygehus.

Jeg kom ind kl 10.10, havde tid 10.30 men møder 20 min før så man kan komme i tøjet og i seng.. Ca 10.30 henter portøren mig og jeg kommer efter ca 5 min på operationsstuen. Er tilbage på opvågningen ved 11.45 ca og kl 12.30-13.00 tog vi hjem...

Det er en kikkert operation hvor de går ind via navlen og lige over skambenet, så har fået to små "sår" med 2 og 3 sting. Jeg kunne jo intet mærke da det er i fuld narkose, men har da været mærket efterfølgende med ondt i maven og ikke det store overskud. Man må godt fortsætte med vanlige aktiviteter dagen efter, men det har jeg ikke været klar til... Skal på arbejde igen på mandag...

Knus Kathrina

Det lyder sku i orden. Det vil jeg helt sikkert snakke med lægen om, når jeg skal til 8 ugers undersøgelse

Men jeg skal nok vente med alt det der fuld narkose, til lilleprutten ikke kun lever af moar

Anmeld

26. september 2010

karina1980

Det lyder sku i orden. Det vil jeg helt sikkert snakke med lægen om, når jeg skal til 8 ugers undersøgelse

Men jeg skal nok vente med alt det der fuld narkose, til lilleprutten ikke kun lever af moar

altså jeg er som regel rigtig glad for mit havde lige en periode hvor jeg fortrød rigtig meget, men tror vist det er normalt.

jeg var kampklar efter 3 dage, men de første par gange mens efter kan godt bide lidt hårdere end normalt.

ellers er det altså en super lettelse ikke at skulle tænke på prævention eller være nervøs for at være blevet gravid.

arrene efter er jo ikke ret store og det ene sidder INDE i navlen og kan ikke ses, det andet er ca. 1 cm og sidder lige der hvor hårkanten også skulle være ca. så det ikke dem man skal blive skræmt af,

det væreste for mig var køreturen hjem, da jeg ikke måtte køre selv og derfor måtte have min bror med helt nyt kørekort til at køre, der troede jeg dælme at det var slut

men det nu 4 år siden jeg fik det lavet(18 dec.) og ja de sidder præcis som de skal og jeg mærker det overhovedet ikke

Anmeld

26. september 2010

Tina2

Ja her skal også "cuttes", dog ikke mig, det er Thomas og han gør det heldigvis ganske frivilligt  Jeg mener bestemt ikke det er mig der skal steriliseres, nu har jeg båret vores tre børn i maven og født dem, så nu må det være Thomas' tur til at gøre noget af "arbejdet"  Og heldigvis er han jo enig, har slet ikke behøvet at spørge ham

Anmeld

27. september 2010

tumle81

Zafir skriver:

Man kan godt amme selvom man har været i fuld narkose... Jeg spurgte nemlig om det da Victor stadig bliver ammet et par gange i døgnet...

Det er dog nemmere når Frigg kan spise rigtig mad også, for så er du ikke så afhængig af at du skal være på...

Det er rart med et par dage hvor man kan tage det lidt roligt og komme sig :-)

Knus Kathrina

Anmeld

27. september 2010

Moderator

tumle81 skriver:

Man kan godt amme selvom man har været i fuld narkose... Jeg spurgte nemlig om det da Victor stadig bliver ammet et par gange i døgnet...

Det er dog nemmere når Frigg kan spise rigtig mad også, for så er du ikke så afhængig af at du skal være på...

Det er rart med et par dage hvor man kan tage det lidt roligt og komme sig :-)

Knus Kathrina

Så er det jo en god idé, at gøre det, når hun er 7-8 mrd, så hun også har lært det med maden.

Vidste ikke man kunne amme, mens man skulle i fuld narkose.. Skønt at vide. tak!

Anmeld

27. september 2010

tumle81

Tina2 skriver:

Ja her skal også "cuttes", dog ikke mig, det er Thomas og han gør det heldigvis ganske frivilligt  Jeg mener bestemt ikke det er mig der skal steriliseres, nu har jeg båret vores tre børn i maven og født dem, så nu må det være Thomas' tur til at gøre noget af "arbejdet"  Og heldigvis er han jo enig, har slet ikke behøvet at spørge ham

Det er godt gået af ham...

Peter kunne slet ikke forlige sig med tanken om det og da jeg ikke blev skræmt af det, følte jeg at jeg lige så godt kunne gøre det...

Knus Kathrina

Anmeld

27. september 2010

tumle81

Zafir skriver:

Så er det jo en god idé, at gøre det, når hun er 7-8 mrd, så hun også har lært det med maden.

Vidste ikke man kunne amme, mens man skulle i fuld narkose.. Skønt at vide. tak!

Ja nemlig :-)

Det sagde de ihvertfald til mig. HVis jeg ville være på den sikre side kunne jeg altid malke ud første gang efter, men det var ikke nødvendigt :-)

Knus Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.