har tryggen for brystet har i det eller prøvet det`?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.518 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. september 2010

Lillefe

Hej med jer! bare et hurtigt spørgsmål jeg har i går aftes haft en del tryggen for brystet, og her til aften syntes jeg det kommer igen.. det er ret ubehageligt.. er der nogen som ved hvad det er eller har prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

FamilenStorm

Perl skriver:

Hej med jer! bare et hurtigt spørgsmål jeg har i går aftes haft en del tryggen for brystet, og her til aften syntes jeg det kommer igen.. det er ret ubehageligt.. er der nogen som ved hvad det er eller har prøvet det?

Hejsa..

Det er helt sikkert lille bebs der trykker op mod (ja ved faktisk ikke hvad det er) Men i takt med at det lille vidunder bliver større bliver der jo mindre plads inde i maven.. Så er helt "normalt" at man får lidt åndenød her sidst i graviditeten..

Har selv oplevet det og oplever det stadig.. Men er helt normalt..

Anmeld

23. september 2010

oo

jæs, det har jeg haft i nogle uger og det kan gøre VIRKELIG ondt her er det baby der trykker imod brystkassen - jeg har sågar mærket en lille fod glide af på mit ribben i den ene side  det eneste der hjælper her er når Søren gir en rigtig rigtig hård rygmassage i den øverste del af ryggen, så letter det ligesom lidt af en eller anden grund.

Anmeld

23. september 2010

Lillefe

Tjuhl skriver:

jæs, det har jeg haft i nogle uger og det kan gøre VIRKELIG ondt her er det baby der trykker imod brystkassen - jeg har sågar mærket en lille fod glide af på mit ribben i den ene side  det eneste der hjælper her er når Søren gir en rigtig rigtig hård rygmassage i den øverste del af ryggen, så letter det ligesom lidt af en eller anden grund.

Ok kan være jeg skal høre manden om han vil gøre det, syntes der er nok problemer med alt muligt andet... nu må han altså godt snart komme ud..!! men det kender du vel godt? bare tidligst om en uge.. så det er ikke er for tæt på min datters fødsesdalg.

Anmeld

23. september 2010

Pocha

Har du for højt blodtryk?? For hvis du har det, og samtidig har trykken for brystet kan det være tegn på svangerskabsforgiftning. Ikke at jeg vil gøre dig nervøs, men jeg har fået for højt blodtryk, og hver gang jeg er ved jordmor eller læge spørger de om jeg også har hovedpine, kvalme og trykken for brystet.

Men højest sandsynligt er det nok bare baby der trykker

Rikke

Anmeld

23. september 2010

Lillefe

Pocha skriver:

Har du for højt blodtryk?? For hvis du har det, og samtidig har trykken for brystet kan det være tegn på svangerskabsforgiftning. Ikke at jeg vil gøre dig nervøs, men jeg har fået for højt blodtryk, og hver gang jeg er ved jordmor eller læge spørger de om jeg også har hovedpine, kvalme og trykken for brystet.

Men højest sandsynligt er det nok bare baby der trykker

Rikke

Nej de har tjekket der hver gang jeg har været der, og der har de sagt det var fint dog har de spurgt hver gang om det med tryggen for brystet, hovedpine og kvalme...jeg syntes faktisk også jeg har haft lidt kvalme håber da ikke det er blevet højt  måske jeg lige burde tjekke det... min mor har et aperart til det... pga hun har det (og det er jo arveligt)

Anmeld

24. september 2010

misslea

Perl skriver:

Jeg havde det lidt tidligere i graviditeten.... i næsten en hel månede... og puhaa, det var slet ikke sjovt!!!

Jeg var lidt bekymret, og gik derfor til lægen med det!!

orklaringen var, at lillepigen enten havde lagt sig på en måde, så hun pressede på den store Aorta (vene), eller også kunne det være mavesyren, som gav denne meget ubehagelige trykken....!!!

Der var i hvert fald intet galt med hverken baby eller jeg!!!

For mit vedkommende var det værst, hvis jeg lå på ryggen eller sad ned....!!! Så snart jeg rejste mig, eller lagde mig om på siden, så forsvandt det....!!!

Nu har jeg ikke haft det i MEGET lang tid, så håber også for dig, at det snart forsvinder igen...

fra Lea

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.