Nintendo?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

516 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. september 2010

Marco2

Hvad er alderen for det?

Er der nogen af Jeres der  er begyndt?

Overvejer I at de snart skal ha' en?

Hvad er for og imod?

Har slet ikke overvejet at det ku' være noget for Emsen og at hun kunne finde ud af det, men kom lige til at tænke over det da jeg så et indlæg på øffen.

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

ka li ja

alexander har lige fået en i 6 års fødselsdags gave. han havde en gameboy før, den fik han da han blev 5

arthur fik en gamebor advance da han fyldte 3, men han kan ikke finde ud af så meget endnu, han ville bare så gerne spille når hans storebror også gør.

han kan finde ud af en lille smule pixeline, men ikke nok til at jeg vil ofre en formue på en ds til ham endnu. måske når han blir 4, eller 5

Anmeld

23. september 2010

Siber

Alma som er 5 er ved at spare op til en, og det samme er jeg så sikker på at JOhanna også gør! Hun vil alt det storesøster går/har!

Lige nu kan JOhanna spille "silke" (en lillesøster til pixiline) på computeren og så spiller hun "oline" på dr´s hjemmeside. Det er gået ret hurtigt fra hun intet kunne til hun nu styrer musen.

Vi har også en wii, og der spiller Alma mario og mario bilspil. Johanna har også prøvet bilspillet, og det går ok, altså hun kører rundt og forkert retning, men synes det er skægt!

Så nej ikke nogen nintedo ds endnu, men om et halvt år (tror jeg) har de sparet op til en!

Knus Siber

Anmeld

23. september 2010

Kaufie

William er også lige startet med oline på DR - og er allerede ret ferm til at styre mus og piletaster.....

Men spillemaskiner venter vi med lidt endnu....

Anmeld

23. september 2010

linemus

Sebastian er først begyndt at snakke om Nintendo ds det sidste års tid, og han ønskede sig brændende en i fødselsdagsgave. Signe og Nanna ved ikke hvad det er. Ingen af de tre får en, så længe vi kan bestemme. Vi har flere computere herhjemme og en Wii, så de kommer bestemt ikke til at lide nød. Vi mener en Nintendo ds er et "ego-spil" - det ville det i hvert fald være i sebastians tilfælde, hvor han ville sidde med næsen i den 24-7, og det er vi ikke interesserede i. Vi kan se, hvor opslugt og "væk" han er, hvis han låner en hos vennerne.

Mht. pigerne, så synes de det er sjovt at spille spil på min iPhone, men de forstår ikke reglerne, men spiller deres eget spil. Ellers spiller de Bamse og Kaj & Andrea pc-spil. Det går meget godt. Jeg har slet ikke overvejet om en DS ville være noget for dem nu.

- Line

Anmeld

23. september 2010

ka li ja

altså mht om det er et ego spil... så var det også hvad jeg troede, men fx i sfoen sidder de tit 5.6 knejter rundt om den´der spiller og så skiftes de.

og alexander kan også finde på at sidde og spille en halv time uafbrudt eller måske lidt mere. men det er slet slet ikke sådan at han sidder med den konstant som jeg var bange for.

så selvom vi tror de er spille gale, så er det ikke sikkert det er tilfældet at de sidder med den konstant.

derimod lego...... det kan han sidde over i flere timer uafbrudt!!!!!

Anmeld

23. september 2010

Anja

Vi har et par stykker i huset og Elias kan sagtens spille på dem. Han spiller flere forskellige spil og styrer det fint, men han sidder nok max ½ time koncentreret om det inden han er videre til noget andet leg.

Ingen af de Nintendoer vi har er som sådan købt til ham, men han får lov at spille på dem.

Vil desuden give Kalaha ret i, at det faktisk sjældent er et egospil, drengene sidder side om side med nintendoerne, hjælper hinanden, snakker om spillene og skiftes  - de råhygger med andre ord

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.