baby vil kun spise når der spilles musik for ham...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. september 2010

lsvendsen

Ja altså som overskriften fortæller, så vil min dreng på 8 mdr bare ikke spise grød medmindre der kører sådan en musikuro ved siden af. Jeg startede forsigtigt op med grød da han var 4 1/2 måned fordi han ikke længere sov igennem om natten, men det grød der har aldrig rigtig været en succes og jeg vil påstå at jeg har prøvet ALT: blendet, moset, klumpet, købt, hjemmelavet, med kød, uden kød, frugt og grønt blandet, kun frugt, kun grønt, ingen topping men han er bare ikke særlig vild med det.

Han har været nogenlunde glad for majsgrød, rismelsgrød og mild fuldkornsgrød men han har aldrig spist en hel portion indtil forleden hvor min svigermor satte den musikdims igang, så skal jeg love for at der kom grød indenbors... Er det ikke noget mærkeligt noget?? og det er jo lidt noget skidt for det skulle jo nødigt blive en dårlig vane... jeg prøver ved hvert måltid ikke at sætte den igang men så spiser han ikke, han kan da ikke allerede nu bruge maden som et magtmiddel??

Sikke jeg spekulerer.....  håber der er nogle skønne erfarne mødre derude der måske har et råd???

Hilsen Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Ida.

Ej hvor er det pudsigt - det har jeg aldrig hørt om før men jeg har da et bud på, hvad det er der får ham til at spise, når musikken spiller () - jeg vil skyde på, at det har noget at gøre med, at det fjerner fokus fra maden. Han får noget andet at fokusere på og tænker ikke så meget over, at han åbner munden og får skovlet mad ind. Samtidig kan det vel tænkes, at musikken får ham til at slappe af

Har du prøvet at tænde for radioen, TV'et eller andet? Altså noget, der måske kan have samme effekt?

Et eller andet sted synes jeg, det er lidt nuttet

Anmeld

23. september 2010

serinasmor

hehe ... det var da lidt sjovt ... sådn en vane at få kun at ville spise med musik ... men ja .. tror nu også det måske er fordi den enten flytter hans fokus væk fra maden eller får ham til at slappe af ....

serina startede udemærket på grød og mos men der var perioder hvor hun slet ikke ville .. og nu er vi gået over til bidder hun spiser selv og det har hun gjort i en måned nu (hun er 8½ mdr) ...

hvordan er hans finmotorik?? for måske er han ved at være klar til rugbrød serveret på bordet bid for bid .. som han så selv tager og putter i munden ....

her hjalp det gevaldigt og vi har nu en glad pige der spiser i stedet for en sur pige der nægter at få mad i munden

Anmeld

23. september 2010

lsvendsen

Hej igen...

Tak for svar :0) ang. radio og tv så er det placeret bagved ham så hvis det er tændt er han ved at dreje hovedet a led og så spiser han da slet ikke...

Rugbrødsmadder er nok lidt tidligt endnu, selvom han gladeligt gnasker på alt hvad jeg giver ham af frugt og grønt, men hvis der ryger et stykke af uanset hvor lille det er så ryger det lige ud af munden igen...

men I tror ikke den spilledåse bliver en dårlig vane?? hvem ved hvad det ikke kan ende med??

Anmeld

23. september 2010

Dot D

Ja altså som overskriften fortæller, så vil min dreng på 8 mdr bare ikke spise grød medmindre der kører sådan en musikuro ved siden af. Jeg startede forsigtigt op med grød da han var 4 1/2 måned fordi han ikke længere sov igennem om natten, men det grød der har aldrig rigtig været en succes og jeg vil påstå at jeg har prøvet ALT: blendet, moset, klumpet, købt, hjemmelavet, med kød, uden kød, frugt og grønt blandet, kun frugt, kun grønt, ingen topping men han er bare ikke særlig vild med det.

Han har været nogenlunde glad for majsgrød, rismelsgrød og mild fuldkornsgrød men han har aldrig spist en hel portion indtil forleden hvor min svigermor satte den musikdims igang, så skal jeg love for at der kom grød indenbors... Er det ikke noget mærkeligt noget?? og det er jo lidt noget skidt for det skulle jo nødigt blive en dårlig vane... jeg prøver ved hvert måltid ikke at sætte den igang men så spiser han ikke, han kan da ikke allerede nu bruge maden som et magtmiddel??

Sikke jeg spekulerer.....  håber der er nogle skønne erfarne mødre derude der måske har et råd???

Hilsen Line

Kender én, vis søn kun ville spise, når emhætten var tændt. De måtte pludselig tage kampen op med ham, fordi de havde lejet et sommerhus og da de den første aften skulle spise, ville han ikke, skreg og skreg, der var INGEN emhætte.De endte med at køre hjem(over 100 km) Synes nu det med musikken er ganske uskyldigt, men som du kan se, kan det godt gå galt.... Min datter holdt mig pænt meget vågen, da hun var nyfødt, og jeg var ved at være godt træt. Så kom jeg i tanke om et Dr. Phil program jeg havde set, der var en mand, der sagde at hårtørreren var god til at få ro på skrigende børn. Så op ad sengen midt om natten med Sophie på armen og ud på badeværelset. Tændte for hårtørreren OG der blev stille, hi hi hi, troede ikke helt på det. Så jeg gik i seng igen med det resultat at hun startede med at skrige igen, to gange var jeg ude med hende før jeg ikke kunne mere og fandt en forlængerledning frem og tog hårtørreren med i seng Så støj kan have en god virkning på børn i flere situationer åbentbart

Anmeld

23. september 2010

serinasmor

lsvendsen skriver:

Hej igen...

Tak for svar :0) ang. radio og tv så er det placeret bagved ham så hvis det er tændt er han ved at dreje hovedet a led og så spiser han da slet ikke...

Rugbrødsmadder er nok lidt tidligt endnu, selvom han gladeligt gnasker på alt hvad jeg giver ham af frugt og grønt, men hvis der ryger et stykke af uanset hvor lille det er så ryger det lige ud af munden igen...

men I tror ikke den spilledåse bliver en dårlig vane?? hvem ved hvad det ikke kan ende med??

jo spilledåsen kan sagtens gå hen og blive en dårlig vane ... men så længe det virker er det vel intet problem ...

vi prøvede også en overgang at give serina en ske at lege med imens .. min søsters ide for det havde virket flere gange for hende (hun er dagplejemor) ... men det virkede ikke for os ... men måske vil det virke hos jer ...

det var så der efterfølgende at vi begyndte at give hende rugbrød og andet i bidder i stedet ... lidt tidligt ja .. men det virkede for os

Anmeld

23. september 2010

mor_sabina

Jeg tænker også at rugbrødder kunne være en ide. Min sp sagde på hans 6 mrd dag at nu kunne han godt og jeg tænkte arhh han er jo gået lige fra flydende, men hun holdt ved og jeg prøvede. Han samlede dem selv om og gnaskede løs

Men måske det kunne hjælpe han selv var en del af måltidet. Ellers kan du måske prøve at variere indtrykkene, så han i det mindste ikke bliver vant til en ting. Måske du kan synge en fjollet ad sang om den pågældende mad?

Held og lykke. Der er ikke meget der er værre end når de ikke vil spise (ogsove) men det siges jo at være det eneste de selv kan styre, så det tror jeg ihvertfald de er bevidste om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.