Argghhhhh....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

587 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. september 2010

marhemor

Bliver lige nødt til at komme ud med mine frustrationer...

Er lige kommet hjem fra et besøg hos jordemoderen, og vigtigst af alt, så havde lillepigen det tilsyneladende rigtig godt derinde. Skønnet til 2800 gram og en rigtig fin hjertelyd

Men, men, men... Hun har valgt at lægge sig på tværs, så hun ligger med hovedet under mine ribben i venstre side, og numsen under min ribben i højre side  Og sådan kan man under ingen omstændigheder føde... Såååå... lillepigen har nu en uge til at få vendt sig af sig selv, ellers lugter fødslen af at blive til et kejsersnit.

Ydermere fik jeg at vide, at hvis vandet går så skal jeg lægge mig ned med det samme, og ringe til fødegangen, som så vil sende en ambulance efter mig. Derudover skal jeg ringe ved de første veer, samt selvfølgelig ved den mindste blødning...

Alt dette blandet med at jeg ikke ved hvor jeg skal føde, gør at jeg bare synes at det hele er møg stressende, og frygter nu hvordan det hele forløber, hvor jeg for et par timer siden glædede mig til det hele...

Glæder mig til scanning i morgen, hvor jeg håber at blive klogere på nogle af mine uafklarede spørgsmål...

Sorry at det blev lidt langt, og tak for at I læste med så langt

marhemor (35+6)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

misslea

marhemor skriver:

Bliver lige nødt til at komme ud med mine frustrationer...

Er lige kommet hjem fra et besøg hos jordemoderen, og vigtigst af alt, så havde lillepigen det tilsyneladende rigtig godt derinde. Skønnet til 2800 gram og en rigtig fin hjertelyd

Men, men, men... Hun har valgt at lægge sig på tværs, så hun ligger med hovedet under mine ribben i venstre side, og numsen under min ribben i højre side  Og sådan kan man under ingen omstændigheder føde... Såååå... lillepigen har nu en uge til at få vendt sig af sig selv, ellers lugter fødslen af at blive til et kejsersnit.

Ydermere fik jeg at vide, at hvis vandet går så skal jeg lægge mig ned med det samme, og ringe til fødegangen, som så vil sende en ambulance efter mig. Derudover skal jeg ringe ved de første veer, samt selvfølgelig ved den mindste blødning...

Alt dette blandet med at jeg ikke ved hvor jeg skal føde, gør at jeg bare synes at det hele er møg stressende, og frygter nu hvordan det hele forløber, hvor jeg for et par timer siden glædede mig til det hele...

Glæder mig til scanning i morgen, hvor jeg håber at blive klogere på nogle af mine uafklarede spørgsmål...

Sorry at det blev lidt langt, og tak for at I læste med så langt

marhemor (35+6)

Ej øv - det er da også rigtig frustrerende!!!!

Lad os krydse alt hvad vi kan for, at hun vælger at vende sig helt af sig selv

Men hold da op - hun har da en flot størrelse.... vores pige blev kun vurderet til 2700 gram sidst, jeg var til jordemoder, og var jeg jo 2 uger længere henne, end du er nu.... altså 37+4...!!!

Men så længe de har det godt derinde, så er det jo det vigtigste!!!

Og forresten.... så kan de jo somme tider få vendt babyen ved et vendingsforsøg, hvis hun ikke når at gøre det selv inden

Mange fra Lea

Anmeld

22. september 2010

oo

aiiii hvor træls! vil de ikke forsøge at vende hende på hospitalet inden de griber til kejsersnit??

Jeg håber hun bare liiiige skulle have en sidste rundetur i maven, og så lægger hun sig fint og artigt på plads med hovedet NED om ikke så længe

Anmeld

22. september 2010

marhemor

misslea skriver:

Ej øv - det er da også rigtig frustrerende!!!!

Lad os krydse alt hvad vi kan for, at hun vælger at vende sig helt af sig selv

Men hold da op - hun har da en flot størrelse.... vores pige blev kun vurderet til 2700 gram sidst, jeg var til jordemoder, og var jeg jo 2 uger længere henne, end du er nu.... altså 37+4...!!!

Men så længe de har det godt derinde, så er det jo det vigtigste!!!

Og forresten.... så kan de jo somme tider få vendt babyen ved et vendingsforsøg, hvis hun ikke når at gøre det selv inden

Mange fra Lea

Ja, det er møgfrustrerende... Har fået nogle øvelser med hjem som jeg skal forsøge mig med, og så håber jeg at de vil forsøge at vende hende, enten i morgen eller en gang i næste uge i forbindelse med scanningen... Det er bare en lille smule nervepirrende, at der er så kort til og så mange løse ender...

Ja, det er en super størrelse hun har, og hun har det godt, og det er trods alt det vigtigste

Men tak for supporten

Anmeld

22. september 2010

marhemor

Tjuhl skriver:

aiiii hvor træls! vil de ikke forsøge at vende hende på hospitalet inden de griber til kejsersnit??

Jeg håber hun bare liiiige skulle have en sidste rundetur i maven, og så lægger hun sig fint og artigt på plads med hovedet NED om ikke så længe

Håber også meget at de vil forsøge at vende hende manuelt, selvom jeg har hørt at det er ret så ubehageligt..., men det er jeg mere end villig til at tage med, for at slippe for kejsersnit!!! I øjeblikket ligger jeg selv i mærkelige stillinger og kravler rundt på alle 4, som muligvis kan hjælpe hende væk fra hendes nuværende malplacerede stilling...

Sjovt at du skriver at hun forhåbentlig lægger sig fint og artigt.. Jordemoderen kaldte hende uartig, og mente at hun allerede har fortjent sin første endefuld

Tak for , håber at det hjælper...

Anmeld

22. september 2010

misslea

marhemor skriver:

Ja, det er møgfrustrerende... Har fået nogle øvelser med hjem som jeg skal forsøge mig med, og så håber jeg at de vil forsøge at vende hende, enten i morgen eller en gang i næste uge i forbindelse med scanningen... Det er bare en lille smule nervepirrende, at der er så kort til og så mange løse ender...

Ja, det er en super størrelse hun har, og hun har det godt, og det er trods alt det vigtigste

Men tak for supporten

Ja vi fik også en masse øvelser til yoga, man kunne forsøge sig med, hvis baby lå forkert!!! Men da vores bebs allerede stod godt fast i mit bækken i uge 32-33 - så fik jeg aldrig sat mig så grundigt ind i dem - men det er da KLART et forsøg hver - og håber sådan det lykkes at få hende på rette vej - enten ved hendes egen hjælp eller med lidt hjælp udefra

fra Lea

Anmeld

23. september 2010

marhemor

Så har vi fået overstået scanningen, som viser at lillepigen vejer ca 2500 g nu, så et sted imellem 25-2800 gram, så det er vi godt tilfredse med

Lillepigen lå nu skråt inde i mors mave, hvilket vil sige at hun ikke på nogen måde har lagt sig fast endnu, og derfor er vi optimistiske  Jeg har fået tid til fødegangen på torsdag hvor de vil lave et vendingsforsøg, hvis ikke hun af sig selv har lagt sig som hun skal.

Så lige nu ligger mor her på alle mulige (og umulige) måder for at få hende til at vende sig, og så  vi fingre for at det hjælper, så jeg undgår kejsersnittet!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.