Kan I undvære bidraget fra faderen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.068 visninger
16 svar
0 synes godt om
21. september 2010

Pige2009

Affødt af en anden tråd, så vil jeg lige høre om I kunne undvære bidraget fra faderen eller om de virkelig er tiltrængt i jeres økonomi?

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2010

Pige2009

Kom med svar og begrund gerne

Anmeld

21. september 2010

Svei

Nej, det kunne jeg ikke...og egentlig så burde en far betale meget mere og ikke stat og kommune, det giver ingen mening.

Anmeld

21. september 2010

N&J

Jeg ville ikke, men kunne jeg ville jeg gerne nøjes med de 250 til en børneopsparing hver mdr., men ved ikke om jeg nogensinde vil kunne undvære de penge, forhåbentlig en dag.. 

Anmeld

22. september 2010

thildemus

Nu udgør normalbidraget en så lille del af den faktiske omkostning for et barn, at jeg ville tro at mange/nogle i teorien ville kunne klare sig uden, hvis de ikke havde noget valg. Men man kan jo mange ting i teorien. Jeg har klaret mig uden i mange måneder, men det betyder, at der skal spares på andre områder.

Men som en anden har sagt, så er man 2 om at få et barn (i de tilfælde, hvor bidrag kan komme på tale) og så er det jo til grin med de forældre der ikke vil betale. Især i de tilfælde hvor de stadig kræver samvær (ved godt at samvær og bidrag ikke har noget med hinanden at gøre - med rette) og kræver at barnet har det bedste tøj, sko osv.

Anmeld

22. september 2010

forår

Lige nu er jeg jo på barsel og får dagpenge, så nu er svaret helt klart nej jeg ville ikke kunne klare mig uden bidraget fra faren.

Jeg tror nu stadig at når jeg starter på job igen at det ville være svært for mig at klare mig uden bidraget.

Det er ihvertfald medindregnet i mit budget!

Dea

Anmeld

22. september 2010

betski

Nej jeg kan ikke undvære de penge og synes egentlig at det er for lidt han betaler.

Anmeld

22. september 2010

Pige2009

duddi. skriver:

Nej jeg kan ikke undvære de penge og synes egentlig at det er for lidt han betaler.

Samme her

Anmeld

22. september 2010

Lisbeth85

Ja, nu kommer min baby først ud og hilser på i oktober, men jeg er overbevist om, at jeg ville kunne få det hele til at løbe fint rundt uden hans bidrag. Når det så er sagt, så vil han gerne selv købe en del ting, når barnet engang skal på samvær ved ham, og det gør det meget lettere. Desuden vil han også hjælpe på andre måder, fx give barnet legetøj og div. andre ting, hvilket jo er noget han vælger udover hans bidrag hver måned. Håber det holder, men det vil tiden vise Jeg får fuld løn i 26 uger, så det burde slet ikke være et problem, da jeg bor ret billigt, og har mine forældre i nærheden (gratis mad )

Anmeld

22. september 2010

Pige2009

Lisbeth85 skriver:

Ja, nu kommer min baby først ud og hilser på i oktober, men jeg er overbevist om, at jeg ville kunne få det hele til at løbe fint rundt uden hans bidrag. Når det så er sagt, så vil han gerne selv købe en del ting, når barnet engang skal på samvær ved ham, og det gør det meget lettere. Desuden vil han også hjælpe på andre måder, fx give barnet legetøj og div. andre ting, hvilket jo er noget han vælger udover hans bidrag hver måned. Håber det holder, men det vil tiden vise Jeg får fuld løn i 26 uger, så det burde slet ikke være et problem, da jeg bor ret billigt, og har mine forældre i nærheden (gratis mad )

Vi havde samme aftale og han har da også købt lidt, hvis jeg har spurgt, men er blevet mindre med tiden - håber jeres aftale holder Det er jo ikke alle mænd der er tåber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.