Eksperthjælp: Grædende baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.179 visninger
0 svar
0 synes godt om
21. september 2010

Kari Skovmand

"Grædende baby"

Hej Kari.

Jeg fødte min datter den 24/8-2010

I den første uge sov hun, spiste og sov igen, hun græd næsten aldrig. men da hun ca. var lidt over en uge, begyndte hun at græde efter hvert måltid. Nu græder hun meget om aften, men vi kan godt trøste hende, men efter lidt tid begynde hun igen. jeg ved ikke om det kan være fordi hun er blevet over træt, og ikke kan finde ro? Jeg ved ikke om du har nogle gode råd om hvordan man kan finde ud af, hvad der er galt? hun sover ellers godt nok om dagen og om natten, men om aften kan der godt gå fire timer før hun falder i søvn igen. Og når vi har bedste forældre på besøg, så prøver de self at trøste hende, men det er næsten umuligt, og de bliver ved, og der kan gå 20 min før jeg får hende igen, og når hun kommer over til mig går der 2 min, også er hun faldet til ro, jeg syntes det er rigtig synd for hende, skal jeg gå ind og sige om jeg må få hende, eller skal hun bare vænne sig til at andre skal trøste hende, når hun ikke er ældre?

Hilsen Marie

Karis svar

Hej Marie

Først og fremmest TILLYKKE med datteren - det er jo helt nyt endnu! Det er helt normalt at nyfødte sover meget de første uger, for derefter at vågne lidt mere op til dåd. Det er egentlig ok at hun på nuværende tidspunkt er vågen i op til 4 timer sammenhængende, men hvis hun ellers er mæt, er det ikke i orden hvis hun stort set græder i 4 timer i træk. Jeg kan ikke helt vurdere hvor meget hun græder ud fra det du skriver, fordi I kan trøste hende, men hun begynder hurtigt at græde igen? Hvis hun stort set hver aften græder og er ked af det i 4 timer, så er det muligt at hun har kolik. 

Når bedsteforældrene insisterer på at trøste hende, gør de det sikkert i god mening fordi de vil aflaste dig. Hvis du har det skidt med det, og din datter så åbenlyst hurtigere trøstes hos dig, så synes jeg det er synd for både din datter, for dig OG for bedsteforældrene, at de skal gå rundt med en skrigende baby i 20 minutter. Selvfølgelig skal du bede om at få din datter igen, og ja - så små børn har brug for forældrenes nærhed.

Hvis din datter fortsætter med at være meget ked af det hver aften, synes jeg du skal drøfte det med din sundhedsplejerske, og søge kiropraktor eller eventuelt zoneterapeut.

Håber det var svar på dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at skrive igen.

Med venlig hilsen

Kari

Kari tilbyder grundig undersøgelse, kiropraktisk behandling og vejledning af ovennævnte problemer. Hun har klinik i Kolding, men har et godt kendskab til andre børnekiropraktorer rundt om i landet, og kan derfor henvise til en kiropraktor tæt på dig.

Se Karis hjemmeside: FlicFlac.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.