Skolestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

507 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. september 2010

Charlie

Ja, så startede Marcus i skole.
Han glædede sig rigtig meget til at komme afsted. Første skoledag var i onsdags i sidste uge. Han var bare så sej. Han sagde ikke det mindste, da vi gik, han hyggede sig bare med en anden dreng, som han kender fra børnehaven. Og sådan har det faktisk været hver dag.
Her til morgen gad han dog ikke i skole. Men jeg tror, det var fordi, han ikke lige syntes om at skulle tidligt op
Her er et par billeder fra dagen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

3rollinger

Hvor er han soed, Dorthe.

Hviken slags skole er det paa de kanter. Hvad skal de lave?

Knus

Trine

Anmeld

22. september 2010

Charlie

Tusind tak søde Trine

Vi har valgt en engelsk skole, St. Georges hedder den. Den har et virkelig godt ry. Vi havde først overvejet den lokale skole, dernæst den europæiske, men de havde begge ikke et særlig godt ry, så vi endte med at vælge denne, som dog også er noget dyere. Men det er meget vigtigt for mig at Marcus får en god skolestart og bliver glad for at gå i skole, da jeg har set, hvordan det kan ødelægge børn, hvis de ikke har det godt i skolen, og det ikke er muligt at få et samarbejde op at køre mellem skole og forældre, når det går galt. Begge mine brødre har/har haft det rigtig dårligt i skolen.

Han er startet i reception, som svarer til børnehaveklasse. De skal lære at række fingeren i vejret og de begynder at lære alfabetet og tal og at skrive deres navn, hvis de ikke allerede kan det. De er også begyndt med gymnastik og lidt senere begynder de til svømning.

Jeg har det virkelig godt med, at vi har valgt denne skole. Jeg føler mig meget tryg ved at efterlade ham der

Anmeld

22. september 2010

Charlie

Hvilken slags skole går dine børn i?

Anmeld

22. september 2010

3rollinger

Charlie1980 skriver:

Hvilken slags skole går dine børn i?

De gaar bare i almindelig spansk skole. Isaer min mand villle ogsaa gerne have dem i en international skole, enten tysk, engelsk, fransk eller noget. Men de ligger alle saa daarligt i forhold til hvor vi bor saa transportiden bliver alt for lang.

Her starter de jo som 3 aarig. Det foerste aar skal de vist mest bare laere at gaa i skole. Saa tegner de lige streger, laerer at sidde stille og arbejde og den slags. Men allerede andet aar begynder de med engelsk, matematik og at laere konsonanterne. Og 3. aar laerer de saa at laese og skrive. Saa er jeg ikke naaet laengere (eller det er Laura ikke) saa jeg ved ikke hvad der kommer i aar. Ved dog at hun skal have lektier for hver dag og eksaminer, hvilket jeg er ret meget imod. Heldigvis glaeder hun sig til  lektierne og er meget glad for at gaa i skole. Men det maa vaere traumatisk hvis man har en lidt mindre skoleglad 5-6 aarig.

Knus

Trine

Anmeld

22. september 2010

Charlie

Puh, eksamener allerede! Hvor vildt! Så er det da et held, at hun er glad for at gå i skole Tønk hvilket ramaskrig der ville lyde, hvis de 6-årige skulle til eksamen

Jeg kan godt huske, du engang tidligere har fortalt, at de starter som 3-årige hos jer. Det er godt nok tidligt. Men det vænner man sig jo til, ligesom jeg syntes, det var tidligt at starte som 4-årig. Men det har jeg vænnet mig til, og jeg har det helt fint med det. Det er jo som sagt en god skole, så jeg er sikker på, han er i gode hænder

Her foregår undervisningen jo så på engelsk, men de får også sprogundervisning i først fransk. Introduktionen afhænger vist af, hvor gode engelskkundskaber, de besidder i forvejen. Jeg ved ikke, hvornår de begynder at have tysk. Det lyder nogenlunde ens, synes jeg, bortset fra, at de starter 1 år senere her end hos jer

Anmeld

30. september 2010

Munder

Hvor er han dejlig. Tænk at han allerede skal i skole - ved godt de starter tidligere i det store udland, men tænk alligevel.....STOR dreng!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.