Ungen står fast + besøg af slimprop!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.057 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. september 2010

fit_fys

Jeg var til jordmoder i dag og som jeg havde mærket natten til søndag, så minsandten om han ikke står helt fast med hovedet! Rigtig dejligt!

Jeg tager i skole bagefter og skal lige ud og tisse... Så kan jeg se at slimproppen er "gået"  Ved godt det ikke betyder noget, men alt det på en dag gjorde bare at jeg tænkte: "Shit! Den unge kommer sgu snart - om jeg vil det eller ej!" Jeg ringede lige ind til fødegangen (da jeg ikke havde min pc og kunne spørge jer, kloge piger)  Jordmoderen jeg snakkede med var meget flink og fortalte mig egentlig det jeg godt vidste - det betød ingenting! Den gendanner højst sandsynligt sig selv, og så får jeg lov til at se den igen! Men vidste ikke helt om jeg skulle tage den lidt med ro eller om jeg bare kunne smutte til forelæsning og lade som ingenting..( Måske ledte jeg efter en go undskyldning for at pjække for Videnskabsteori?? )

Nu er jeg ellers bare endnu mere opmærksom på hva der sker med min krop, lægger mærke til hver eneste plukve og murren i bækkenet. Det er lidt irriterende faktisk, for så føler jeg bare tiden går endnu langsommere!

Tror dog alligevel jeg så småt vil begynde at pakke lidt ned i tasken vi skal have med på sygehuset - bare så jeg får lidt mere ro i sindet og ikke har det at stresse over

Hva med jer piger, har i set slimproppen endnu? Og ved i evt. om det kan være en indikator for ca. hvor lang tid der er til fødslen?

Tine 34+6 ( Der lige nu føler sig som totalt nybegynder og evnesvag i forhold til alt det her med graviditet, fødsel og baby!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

oo

hvor spændende!!

- og hvem leder ikke efter en god undskyldning for at pjække fra Videnskabsteori

jeg tror nok at min slimprop er gået/går sådan løbende. altsåe...jeg ved det jo ikke, men det er lidt den fornemmelse jeg har. men de kan jo som sagt gendanne sig igen og igen og vores jordemoder sagde, at det var først veer og vandafgang der indikerede snarlig fødsel. meeeeeeen, jeg må sige, ligesom dig, at man jo sidder lidt med følelsen af, at NU sker det sgu snart (og det gør det jo i teorien også)

Anmeld

20. september 2010

misslea

uuuhhh hvor spændende.... og dejligt at lillemanden står fast - det er jo rigtig skkønt at vide

Vores lillepige har stået godt fast i bækkenet nu i 6 uger - dvs. at hun satte sig fast allerede 8 uger inden termin... meeen hun ville jo selvfølgelig også gerne have været ude for et for ca. 4 uger siden... hahah!!!

Mht. slimproppen - hmm... tjaa jeg ved egentlig ikke, om min er smuttet, eller om den er der endnu må jeg indrømme...!! Den kunne jo godt være røget i toilettet uden jeg har bemærket det... eller som Trine skriver - at den måske er røget lidt ad gangen!!???

MEN jeg kan sige, at det slet ikke behøver at betyde, at ma er tæt på fødsel, bare  fordi den ryger ud

Min veninde (som fødte i sidste uge) slap af med sin slimprop ca. 6 uger inden sin termin, og hun gik én uge over tid....

Så ja - vi må pænt vente på at vandet går eller vi får veer.... meeeeen halløjsovs - giv mig da llige lidt veer, så den lille frøken derinde kan stoppe med at presse sit lille søde hovede SÅ langt ned i mit bækken, at jeg nærmest føler, at jeg render rundt med hendes hovede mellem benene.... av av av - sir jeg bare

fra Lea, som faktisk er 38+0 i dag, og derfor gerne modtager ve-støv, kærlige tanker og pøj pøj'er.... heheh

Anmeld

20. september 2010

fit_fys

Tjuhl skriver:

hvor spændende!!

- og hvem leder ikke efter en god undskyldning for at pjække fra Videnskabsteori

jeg tror nok at min slimprop er gået/går sådan løbende. altsåe...jeg ved det jo ikke, men det er lidt den fornemmelse jeg har. men de kan jo som sagt gendanne sig igen og igen og vores jordemoder sagde, at det var først veer og vandafgang der indikerede snarlig fødsel. meeeeeeen, jeg må sige, ligesom dig, at man jo sidder lidt med følelsen af, at NU sker det sgu snart (og det gør det jo i teorien også)

Ja, det gør der nemlig! Alle de der tegn gør at man bare tænker "nu er det lige om lidt!". Og selvom jeg ved at han ville have rigtig godt af at være inde i maven lidt endnu, så kan jeg ikke lade være med at små-håbe at han snart kommer  

Og selvom det endnu er en dårlig undskyldning, så har jeg valgt at stå over træningen i dag... Jo mere jeg går, des flere plukveer og murren i bækkenet får jeg, så jeg har faktisk ikke så dårlig samvittighed... Er bare så über opmærksom på min mave lige nu, jeg må finde noget der kan distrahere mig!

Anmeld

20. september 2010

fit_fys

misslea skriver:

uuuhhh hvor spændende.... og dejligt at lillemanden står fast - det er jo rigtig skkønt at vide

Vores lillepige har stået godt fast i bækkenet nu i 6 uger - dvs. at hun satte sig fast allerede 8 uger inden termin... meeen hun ville jo selvfølgelig også gerne have været ude for et for ca. 4 uger siden... hahah!!!

Mht. slimproppen - hmm... tjaa jeg ved egentlig ikke, om min er smuttet, eller om den er der endnu må jeg indrømme...!! Den kunne jo godt være røget i toilettet uden jeg har bemærket det... eller som Trine skriver - at den måske er røget lidt ad gangen!!???

MEN jeg kan sige, at det slet ikke behøver at betyde, at ma er tæt på fødsel, bare  fordi den ryger ud

Min veninde (som fødte i sidste uge) slap af med sin slimprop ca. 6 uger inden sin termin, og hun gik én uge over tid....

Så ja - vi må pænt vente på at vandet går eller vi får veer.... meeeeen halløjsovs - giv mig da llige lidt veer, så den lille frøken derinde kan stoppe med at presse sit lille søde hovede SÅ langt ned i mit bækken, at jeg nærmest føler, at jeg render rundt med hendes hovede mellem benene.... av av av - sir jeg bare

fra Lea, som faktisk er 38+0 i dag, og derfor gerne modtager ve-støv, kærlige tanker og pøj pøj'er.... heheh

Gud, er du allerede så langt henne?? Det havde jeg slet ikke tænkt over! Tænkte at lillepigen ville ud før tid, så der var sikkert masser af tid til din termin!

Her får du lige lidt:

ABRA KADABRA, HOKUS POKUS FILIHANKAT!

VESTØV 

(drysse drysse, ned over dig og din fine mave )

Anmeld

20. september 2010

misslea

T.K. skriver:

Gud, er du allerede så langt henne?? Det havde jeg slet ikke tænkt over! Tænkte at lillepigen ville ud før tid, så der var sikkert masser af tid til din termin!

Her får du lige lidt:

ABRA KADABRA, HOKUS POKUS FILIHANKAT!

VESTØV 

(drysse drysse, ned over dig og din fine mave )

Hehehe... jamen hun ville sørme også allerede ud, da jeg var 33+6 henne - men tiden den flyver jo afsted

Så jep - kun 2 uger til termin....

Og 1000 tak - tager GERNE imod en masse ve-støv...

Anmeld

26. september 2010

fit_fys

UPDATE:

Havde kraftige plukveer i fredags og havde pletblødning i går.. Jeg var på familieweekend i Jylland, så ringede lige til fødegangen for en sikkerheds skyld. Jeg snakkede med min egen jordmoder, dejligt, og hun sagde at jeg bare skulle tage den med ro, og ikke noget disko dasko!  Men eftersom jeg var i jylland, mente hun det var en go ide at jeg i hvert fald lige var klar over hvor det nærmeste hospital var, så hvis plukveerne kom igen skulle jeg tage derind og blive undersøgt....

Der skete dog ikke rigtig mere og er kommet hjem, stadig med en baby i maven

Men nu er det snart ved at være tid til at han godt må komme

Tine 35+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.