Stress i bæreselen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

925 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. september 2010

Thalia

http://www.berlingske.dk/kronikker/stress-i-baereselen

Kronikken her er delt rigtig meget på Facebook i dag, men jeg synes den fortjener en plads herinde også. Fordi den på en rigtig fin måde forklarer hvad det er der gør slynger og vikler og bæreseler gode når de bruges fornuftigt

/Sandra *totalt meget guide for sine børn*

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

dorthemus

Jamen jeg er helt enig i artiklen...derfor har jeg også slået meget på tromme de sidst par uger for Mei Taien, manducaen og andre bæredimser der skærmer barnet og giver tryghed når barnet oplever sin verden, i eget tempo

Anmeld

20. september 2010

Thalia

dorthemus skriver:

Jamen jeg er helt enig i artiklen...derfor har jeg også slået meget på tromme de sidst par uger for Mei Taien, manducaen og andre bæredimser der skærmer barnet og giver tryghed når barnet oplever sin verden, i eget tempo

Jeg har slynget alle mine børn, og bærer stadig både Sebastian på 3 og Victor på 1½ når de har brug for det, så jeg er kæmpe fortaler for den slags hippiegalskab

Jeg møder bare rigtigt ofte forældre som netop synes at det mest geniale ved BabyBjörnen er at man kan lade baby sidde og kigge ud på verden, og ærlig talt så gør det lidt ondt på mig at se babyer sidde på den måde.

Af samme grund er jeg slem til at forsøge at snakke udenom når jeg er ude og demonstrere slynger, og forældrene spørger om man ikke kan vende baby fremad i fx en MT. For jo, man kan godt binde i Buddha  stilling, men jeg kan bare slet slet ikke stå inde for det.

Anmeld

20. september 2010

dorthemus

Thalia skriver:

Jeg har slynget alle mine børn, og bærer stadig både Sebastian på 3 og Victor på 1½ når de har brug for det, så jeg er kæmpe fortaler for den slags hippiegalskab

Jeg møder bare rigtigt ofte forældre som netop synes at det mest geniale ved BabyBjörnen er at man kan lade baby sidde og kigge ud på verden, og ærlig talt så gør det lidt ondt på mig at se babyer sidde på den måde.

Af samme grund er jeg slem til at forsøge at snakke udenom når jeg er ude og demonstrere slynger, og forældrene spørger om man ikke kan vende baby fremad i fx en MT. For jo, man kan godt binde i Buddha  stilling, men jeg kan bare slet slet ikke stå inde for det.

Jeg har det på samme måde

Anmeld

20. september 2010

Riksen

Puha! Der er da noget at huske på, når den tid kommer. Jeg havde i forvejen afskrevet fx Babybjörn, men det var mere pga. den dårlige ergonomiske stilling, som barnet sættes i. Men kronikken tilføjer lige endnu en grund til ikke at vælge sådan en form for bæresele.

Jeg tror, jeg vil forsøge mig med en af dem, I anbefaler - er helt ny på dette felt, da jeg først bliver mor til mit første barn til januar og derfor intet aner om Mei Tai, slynger og lignende. Men jeg vil gemme kronikken og vise den til manden.

Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.