Til jer, der løber...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

580 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. september 2010

BJL2010

...hvornår begyndte I at løbe igen efter fødslen?

Og nogen der ved hvilke tegn man skal være obs på, hvis man begynder at løbe igen? (altså tegn på at man måske skal vente lidt længere med at starte op igen)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

Svei

Jeg startede først med motion da nummer to var 6 mdr....det er 7 år siden og før det har jeg aldrig dyrket motion...men hvis jeg var dig ville jeg passe på med så hård en sport, i hvert fald til at starte med...hvornår har du født?

Kan godt forstå du mangler det....jeg ville aldrig kunne undvære motion igen...

Anmeld

19. september 2010

fit_fys

Jeg kigger lige med her

Anmeld

19. september 2010

Willa's mor

Ifølge eksperterne må man så småt tage en lille løbe tur 6 uger efter en normal fødsel.

Jeg har født for 4 snart 5 uger siden, jeg går lange ture og jeg syns alligevel jeg kan mærke på mig selv hvis det bliver for meget...

Stille og rolig optrapning tror jeg virker og lyt til din krop.

Anmeld

19. september 2010

Banditten´s mor

Jeg ville være meget obs på bækkenet, især hvis du har haft bækkensmerter inden fødslen.

Jeg kan ikke huske hvornår jeg startede op igen, men jeg stoppede hurtigt igen, da mit bækken skabte sig vildsomt. Jeg havde bækkensmerter inden fødslen og havde håbet på at de forsvandt efter. Men nej og det blev absolut ikke bedre ved løb. Først nu (8 mdr. efter fødslen) kan jeg løbe igen, men kun en gang om ugen. Mere kan mit bækken ikke holde til endnu. Jeg kan forhåbentlig se frem til at blive ivrig løber igen, når jeg stopper med at amme.

Anmeld

20. september 2010

BJL2010

sylvestersmor skriver:

Jeg ville være meget obs på bækkenet, især hvis du har haft bækkensmerter inden fødslen.

Jeg kan ikke huske hvornår jeg startede op igen, men jeg stoppede hurtigt igen, da mit bækken skabte sig vildsomt. Jeg havde bækkensmerter inden fødslen og havde håbet på at de forsvandt efter. Men nej og det blev absolut ikke bedre ved løb. Først nu (8 mdr. efter fødslen) kan jeg løbe igen, men kun en gang om ugen. Mere kan mit bækken ikke holde til endnu. Jeg kan forhåbentlig se frem til at blive ivrig løber igen, når jeg stopper med at amme.

Hvordan føles bækkensmerter? Jeg spørger måske lidt dumt

Jeg synes nemlig det kan være svært at skelne mellem smerter som evt. stammer fra graviditet og fødsel, og smerter som "bare" skyldes at kroppen har holdt motions-"pause" noget tid nu...

Anmeld

20. september 2010

Banditten´s mor

BJL2010 skriver:

Hvordan føles bækkensmerter? Jeg spørger måske lidt dumt

Jeg synes nemlig det kan være svært at skelne mellem smerter som evt. stammer fra graviditet og fødsel, og smerter som "bare" skyldes at kroppen har holdt motions-"pause" noget tid nu...

Ingen dumme spørgsmål her

Mine sidder i skambenet og føles mest som at have forstuet noget, når det er rigtig slemt. Jeg er ret overbevist om at hvis du havde haft dem under graviditeten, så var du ikke i tvivl. Jeg var hvertfald ikke i tvivl og da jeg beskrev det for min jordemoder, var hun heller ikke i tvivl.

Håber at det besvare dit spørgsmål

Og jo, det gør SÅ nas at starte op igen. Jeg ber til at der er en der kommer og gør en ende på mine lidelser, hver gang jeg er ude og løbe eller er til anden træning  Men det skal gøre ondt, for at gøre godt

Anmeld

20. september 2010

LotteN

jeg fødte d. 30 maj og hvis jeg husker rigtigt, så mener jeg faktisk at jeg først startede op med at løbe i januar...!

Anmeld

20. september 2010

mettenoah

Jeg begyndte at løbe 3-4 uger efter fødslen, jeg måtte bare og savnede den frihed vildt.. men det var alt alt for tidligt...
Det gjorde at efterblødningerne fra fødslen varede 2mdr.
Var ved lægen flere gange.
3mdr efter begyndte jeg så at løbe igen, her uden problemer.
Af skade blir man klog....

Anmeld

20. september 2010

BJL2010

Åh HVORFOR skal det tage så lang tid bagefter...især når man nu bare føler sig tip top klar inde i hovedet og virkelig savner at røre sig med seriøs sved på panden

Nå, de kloge ville vel sige at man kun har godt af at blive tvunget til at tage den lidt med ro...og det må jeg jo så prøve, he he.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.