smillaluna skriver:
Inspireret af en anden tråd herinde.....
Hvor går grænsen for hvornår det er ok at lade sit barn være alene, og hvornår det bliver "Kriminelt"?
Jeg spørger fordi jeg sommetider selv bliver i tvivl. Jeg har tvillinger og synes nogen gange det kan være svært at få det hele til at fungere når jeg er alene hjemme med dem. Jeg har ganske enkelt ikke arme og hænder nok.
Er det fks. ok at smutte i postkassen (ens egen) mens barnet ligger i kravlegården?
Er det ok at lade barnet ligge og græde mens man hurtigt snupper sig en bid mad fordi man bare er ved at dø af sult?
Er det ok at man liiiige gør det færdigt man er i gang med selvom man kan høre at barnet græder?
Må man gå i bad mens ens barn er vågent og ligger i kravlegården eller på gulvet i et andet værelse?
Jeg vil lige pointere at jeg ikke er tilhænger af at børn får lov til at græde eller at man forlader sine børn!!! Men hvor synes i grænsen går for hvad der er ok?
Ja ja og ja:0)
Det hele er ok, bare man sørger for at den lille ikke kan komme til skade mens man lige er ude med skraldet eller er i bad:0)
Og ja det er ogs oay at spise mad mens baby græder for ellers græder mor ogs:0)
Jeg er ikke tilhænger af børn skal græde, men er man der så snart de siger pip så skal de ike være ret store "før de lærer hvordan det virker)
Dernæste vil jeg ogs sige at nu har jeg fet barn nummer to ( og det samme gældende hvis man har tvillinger) og Anton får bestemt lov at græde mere end Asta gjorde. Altså hvis jeg er alene med ungerne om jeg skal putte Asta og jeg har lagt Anton til rette i seng med legetøj og musikuro og han så begynder at græde, så m han altså vente da jeg ike altid bare kan gå fra Asta - så vil hun jo hele tiden føle sig forsømt. Selvfølge skal hun ogs vide at jeg er nødt til at gå for at hjælpe Anton, men altså vil bare sige at jo flere børn man fr, jo mere "får den lille" lov at græde da der også er andre der skal have opmærksomhed, og man kan ikke være alle steder på en gang.
Nu venter jeg mig igen og Anton vil være lige over et år når den lille ny kommer - så de kommer sku sikkert til at græde om kap:0)
he he
Men jo alt hvad du skriver synes jeg er ok og jeg gør det hele:0)