Hvor går grænsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.055 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. september 2010

Faith

Inspireret af en anden tråd herinde.....

Hvor går grænsen for hvornår det er ok at lade sit barn være alene, og hvornår det bliver "Kriminelt"?

Jeg spørger fordi jeg sommetider selv bliver i tvivl. Jeg har tvillinger og synes nogen gange det kan være svært at få det hele til at fungere når jeg er alene hjemme med dem. Jeg har ganske enkelt ikke arme og hænder nok.

Er det fks. ok at smutte i postkassen (ens egen) mens barnet ligger i kravlegården?

Er det ok at lade barnet ligge og græde mens man hurtigt snupper sig en bid mad fordi man bare er ved at dø af sult?

Er det ok at man liiiige gør det færdigt man er i gang med selvom man kan høre at barnet græder?

Må man gå i bad mens ens barn er vågent og ligger i kravlegården eller på gulvet i et andet værelse?

Jeg vil lige pointere at jeg ikke er tilhænger af at børn får lov til at græde eller at man forlader sine børn!!! Men hvor synes i grænsen går for hvad der er ok?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

SussieThyssen

Vil da sige at SÅ meget skal man heller ikke hænge sig i tingene.
Selvfølgelig er det da helt ok at gå ud til sin postkasse og hente posten selvom barnet er i kravlgården, ligger på gulvet eller sover.
Det man skal passe på med er, hvis man ikke har en kravlegård at placere dem i, så vil de når de når en vis alder pludseligt finde ud af at de kan flytte sig, og det sker fra det ene minut til det andet, og så er det at det kan gå galt. Så jeg vil altid anbefale at man har en kravlegård, så man kan anbringe dem i, og som de er vant til at være i fra helt nyfødte.
Og har man en skrigeballon, så sker der heller ikke spor ved at spise et stykke mad. Men selvfølglig...vågner den lille og ligger og græder, så er det jo ikke frokosten man skal indtage først, før man henter den lille ind.
Så kan man jo lige smørre sig en sammenklapper og have i hånden eller ved siden, mens man tager sig af de øvrige ting.

Og har man som jeg før sagde en skrigeballon, der bare ER inde i en skrigeperiode, jamen så bliver man ganske enkelt nødt til at lade dem hyle løs ind imellem, mens man ordner andre ting i huset. Det har vi andre også gjort.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. september 2010

klmf

Hej

Oliver har siden far begyndte på job efter sin barsel, været vant til at ligge alene i 10-15 minutter hver morgen, mens jeg er i bad. Det går fint, har kun oplevet et par gange at han græd når jeg kom ud,men det har så været fordi han er faldet eller gokket hovedet ind i noget. Jeg hænger også vasketøj op ude i udestuen - der kan jeg dog høre hvis han begynder at græde - og skal altså også lige på toilettet engang i mellem Det må være indivisuelt fra barn til barn, ofte opdager Oliver slet ikke at jeg har været væk, han er så optaget af hans legetøj eller at være på jagt efter ledninger

Så jeg synes, at lidt gråd gør ingen skade, men ville selv have grænsen der hvor hans gråd bliver meget ulykkeligt og hysterisk i stedet for bare sådan almindeligt utilfreds gråd.

Anmeld

19. september 2010

Dansker i England

Jeg ville aldrg forlade huset og efterlade min datter alene - selvom hun så sover eller andet. Men en gang i mellem bliver man jo nødt til at gå på toilettet, vaske tøj, lave mad og andet, og der må hun finde sig i at passe sig selv, og det går fint. Hele huset, som hun har adgang til er 100% børnesikret, og der er intet, hun ikke må røre ved. Resten er lukket af med døre og gitter for trappen, så jeg ser ikke et problem med at gøre sådan - og jeg kan jo altid høre hende.

Anmeld

19. september 2010

malenes

jeg synes det er ok at ens bare lige ligger selv imens man er i bad vis man bare babyarlarm med på badeværlset

går i ud og kikker i sin postkasse eller gør rent

for efter min mening tager barnet ikke skade af at ligge og lege selv på legetæppet eller i kravlegården

imens man laver mad og toiletbesøg ordner vasketøj(vis det er hjemme hos en selv)

man kan jo ikke side 24/7 og kikke og overvåge sit lille barn

Anmeld

19. september 2010

Vidunderligeunger

nu bor vi jo på 2. sal, så jeg kunne ikke tømme postkassen... der er halv langt begge veje.. men alberte ligger altså tit på tæppet, når jeg rydder op, er i bad, hænger tøj op osv, så ligger hun der og leger og snakker med sig selv...hun kan faktisk godt blive lidt irriteret hvis hun hele tiden er overvåget og er hos mig, så nogen gange lægger jeg hende på tæppet når hun virker pyldret... 

nu er jeg jo alene 1-4 døgn af gangen og så skal der jo altså gøres rent og lignende af og til

jeg plejer at gå i bad når hun sover, og jeg har IKKE baby alarm med, tager bad i 5 minutter og hvis hun er vågnet i mellemtiden må hun ligge lidt selv, hun græder ikk, for så kan jeg godt høre det...

Anmeld

19. september 2010

sarahb

jamen vi bor på første sal og der kan jeg sagtens gå i kælderen og skifte en vaske maskine osv. For vores søn er så god til middags lur at han ikk vågner og sover 3 timer. Så ved at hvis jeg er væk 3 min så vågner han ikk.

Anmeld

25. september 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg synes det er helt ok, at lade baby ligge på legetæppet imens man eksempelvis henter post og. lign.

Herhjemme ligger jeg Frederikke på legetæppet når jeg skal ordne vasketøj, tømme opvasker, ud at ryge osv. Men skal jeg eksempelvis i haven at ordne ukrudt eller slå græs, så må det vente til hun sover - ihvert fald ukrudtet. Græsset slår jeg sjældent når jeg er alene hjemme med hende, da det ca. tager 30 min. og det synes jeg simpelthen er for længe, hvis jeg tænker på at hun nu skulle ske at vågne2 min. efter jeg har startet den... I øvrigt kan jeg heller ikke høre babyalarmen for plæneklipperen. Men det jeg vil frem til, er at jeg ikke synes babyer tager skade af at pyldre lidt - Frederikkes gråd/pylderi er ofte lidt utilfredshed de første 5-10 min - derefter kan jeg høre at den ændre sig, også reagerer jeg selvfølgelig på den.

Anmeld

20. oktober 2010

lisbethita

lotchen skriver:

Hej

Oliver har siden far begyndte på job efter sin barsel, været vant til at ligge alene i 10-15 minutter hver morgen, mens jeg er i bad. Det går fint, har kun oplevet et par gange at han græd når jeg kom ud,men det har så været fordi han er faldet eller gokket hovedet ind i noget. Jeg hænger også vasketøj op ude i udestuen - der kan jeg dog høre hvis han begynder at græde - og skal altså også lige på toilettet engang i mellem Det må være indivisuelt fra barn til barn, ofte opdager Oliver slet ikke at jeg har været væk, han er så optaget af hans legetøj eller at være på jagt efter ledninger

Så jeg synes, at lidt gråd gør ingen skade, men ville selv have grænsen der hvor hans gråd bliver meget ulykkeligt og hysterisk i stedet for bare sådan almindeligt utilfreds gråd.

Er meget enig 

Anmeld

20. oktober 2010

Valle81

smillaluna skriver:

Inspireret af en anden tråd herinde.....

Hvor går grænsen for hvornår det er ok at lade sit barn være alene, og hvornår det bliver "Kriminelt"?

Jeg spørger fordi jeg sommetider selv bliver i tvivl. Jeg har tvillinger og synes nogen gange det kan være svært at få det hele til at fungere når jeg er alene hjemme med dem. Jeg har ganske enkelt ikke arme og hænder nok.

Er det fks. ok at smutte i postkassen (ens egen) mens barnet ligger i kravlegården?

Er det ok at lade barnet ligge og græde mens man hurtigt snupper sig en bid mad fordi man bare er ved at dø af sult?

Er det ok at man liiiige gør det færdigt man er i gang med selvom man kan høre at barnet græder?

Må man gå i bad mens ens barn er vågent og ligger i kravlegården eller på gulvet i et andet værelse?

Jeg vil lige pointere at jeg ikke er tilhænger af at børn får lov til at græde eller at man forlader sine børn!!! Men hvor synes i grænsen går for hvad der er ok?

Ja ja og ja:0)

Det hele er ok, bare man sørger for at den lille ikke kan komme til skade mens man lige er ude med skraldet eller er i bad:0)

Og ja det er ogs oay at spise mad mens baby græder for ellers græder mor ogs:0)

Jeg er ikke tilhænger af børn skal græde, men er man der så snart de siger pip så skal de ike være ret store "før de lærer hvordan det virker)

Dernæste vil jeg ogs sige at nu har jeg fet barn nummer to ( og det samme gældende hvis man har tvillinger) og Anton får bestemt lov at græde mere end Asta gjorde. Altså hvis jeg er alene med ungerne om jeg skal putte Asta og jeg har lagt Anton til rette i seng med legetøj og musikuro og han så begynder at græde, så m han altså vente da jeg ike altid bare kan gå fra Asta - så vil hun jo hele tiden føle sig forsømt. Selvfølge skal hun ogs vide at jeg er nødt til at gå for at hjælpe Anton, men altså vil bare sige at jo flere børn man fr, jo mere "får den lille" lov at græde da der også er andre der skal have opmærksomhed, og man kan ikke være alle steder på en gang.

Nu venter jeg mig igen og Anton vil være lige over et år når den lille ny kommer - så de kommer sku sikkert til at græde om kap:0)

he he

Men jo alt hvad du skriver synes jeg er ok og jeg gør det hele:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.