Hejsa piger.
Håber I kan bruge dette 
Sterilisationer foretages ambulant, og skulle under normale omstændigheder ikke give gener bagefter, men det kan det altså godt.
Mine børns far blev steriliceret og han troede jo, at han nok var en helt dagen efter. Men jeg kan love jer for at det var han ikke.
Han kunne hverken krybe eller gå en 4-5 dage efter, og mit indtryk er, at det nok er sådan det oftest forholder sig.
For selvom indgrebet hos mænd foregår via kikkert gennem bughulen, så har de immervæk været inden for og rodde rundt i tingene. SÅ en god ide er at give arbejdspladsen besked og så tage et par fridage/feriedage til at komme sig i.
Rent fysisk sker der det at man går ind i bughulen og finder sædlederne, klipper disse over og enten brænder eller underbinder dem, så der ikke er tilgang af sæd. Fremover vil det kun være selve sædvæsken, der tilsættes tættere på udløbet til penis, der kommer ud. Man kan ikke se forskel, sæden ligner sig selv, der er bare ikke haletusser i mere. 
Efter ca 12 uger, skal manden indlevere en sædprøve til sin læge, som så sender det til laboratorieundersøgelse, for at se om den stadig indeholder sædceller, og hvis den ikke gør det, har man grønt lys til at køre derudad uden kondom.
Det kan nemlig i sjældne tilfælde ske, at en af sædlederne vokser sammen igen, men det er yderst sjældent det sker.
For kvindernes vedkommende, er det lidt mere dramatisk. Her skal de meget længere ind i bughulen for at finde æggelederne, men princippet er stort set det samme. Det laves også ved kikkert i dag, og der medfølger ømhed i nogle dage. Også her anbefales det at man lige tager den med ro, undlader tunge løft og fysisk anstrengelse. Så igen..nogle fridage vil være en god ting.
Æggelederne brændes over eller underbindes, og så er der ikke tilgang af æg mere.
Det skal dog siges at det sker oftere at kvinder kan blive gravide efter en serilisation end mænd. Min kusine er et eksempel herpå.
Man har helelr ikke mulighed for at tjekke kvinden efterfølgende som med mænd, men må håbe på det bedste.
I dag er der rimeligt stor mulighed for at genetablere forbindelsen, hvis man skulle fortyde, så dygtige er de til at lave det, men chancen er størst hos mænd.
Mange mænd kan ikke ret godt med tanken om at lade sig sterilicere. Som du siger Zafir, så har din mand et eller andet med sin mandighed, hvilket naturligvis er noget vås, for han kan vitterligt ikke se forskel på det der kommer ud, men sådan er der bare nogle mænd der har det.
Og så skal man for Guds skyld ikke presse dem, da de kan få helt knald i låget over ikke at kunne lave børn mere LOL
Der er også nogle mænd hvor de rent faktisk først reagerer efter indgrebet og fortryder hvad de har gjort.
Så i virkeligheden er det måske langt lettere at kvinder gør det, så er vi også selv herre over vores krop, og det er måske det fornuftigste.
Man kan også se det på den måde, at kvinder ved at der kommer en dag, hvor vi alligevel ikke kan lave børn, så for os er det naturligt. At det så bare kommer lidt før betyder ikke noget. Hvorimod mænd kan lave børn hele livet, så for dem vil det ikke at kunne lave børn, være en indgriben i deres naturlige ballance.
Kærligst
Sussie