Jeg taber håret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.414 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. september 2010

linemus

Jeg har lige været i bad, og håret vælter bare af både under og efter badet. Hvorfor? Mangler jeg noget? Jeg kan ikke huske, hvilke vitaminer det er man kan mangle, når man fælder sådan.

Og hvad med de små piger? Det er ikke voldsomt, men der sidder da altid hår i børsten, når de er blevet redt. Er det det samme for jeres piger?

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

Siber

Jeg husker også at jeg mistede mit hår da jeg ammede, og jeg gør det også nu hvor jeg er gravid. Det er noget med de der hormoner!! Jeg kan ikke lige huske om det er b vitamin der styrker håret!

Johanna fælder ikke det vilde, eller i hvert fald ikke det jeg har lagt mærke til.

Kan det mon også have noget at gøre med jeres kostomlægning?

Knus Siber

Anmeld

18. september 2010

birgittemarie

Oooh Line. Kan du huske mit billede af Hårklumpen fra amningen af NM? Ellers skal jeg lige forsøge at finde det til dig.

Dennegang fik jeg så at vide af lægen, at jeg skulle spise B(6 eller 12?) vitaminer, hvilket jeg købte, hvorefter jeg læste, at det kunne nedsætte mælkeproduktionen. Nå. Så sagde sundhedsplejersken, at jeg i stedet kunne spise ølgær. Hvilket jeg så også havde tænkt mig, men pludselig stoppede hårtabet af sig selv igen.

Men ud over det, kan det også sagtens være, at hele familien lider lidt af B12 mangel, hvis I helt er stoppet med kød og fisk. Spis MASSER af bønner, kikærter, grønne grøntsager, nødder, mandler og linser.

Knus B

Anmeld

18. september 2010

Anja

Jeg har tabt voldsomt meget hår begge gange 4 -6 mdr efter fødslen (måske lidt i forbindelse med ammestop). Jeg tabte håret fuldstændigt hele vejen rundt i hårgrænsen, tror ca 1½ - 2 cm var bare væk! Det så skrækkeligt ud og jeg kunne godt droppe at have håret sat op, for det så da fuldstændigt tåbeligt ud  Endte med at blive klippet korthåret og derefter voksede det hele ud igen.

Håber at det ikke bliver så voldsomt denne gang efter amning af baby.

Men ja, det kan være I alle mangler lidt vitaminer nu kosten er lagt om.

Anmeld

18. september 2010

ka li ja

det kan være b12 vitamin du mangler. det skal man i hvert fald spise mod hårtab.

noget andet er at vi allesammen taber mellem 50 og 100 hår om dagen. hvis man fx har langt hår og kun reder håret en gang om dagen, kan det se volsomt ud, da det meste jo så kommer til at sidde i børsten.

men ja det kan også sagtens ha noget med amning at gøre

Anmeld

18. september 2010

Susan1978

jeg har læst eller hørt, at man under graviditeten danner en masse nyt hår, pga hormonerne og når man så har født så efter et par måneder så taber man alt det ekstra hår igen.. 

(nogle får endda store flotte  tykke hårpragte under en graviditet, hvor de normalt har meget tyndt og fint hår)

lyder fjollet, men synes det gir mening - når alle siger de taber deres hår mens de ammer...

Anmeld

19. september 2010

Plysbjørnen

ka li ja skriver:

det kan være b12 vitamin du mangler. det skal man i hvert fald spise mod hårtab.

noget andet er at vi allesammen taber mellem 50 og 100 hår om dagen. hvis man fx har langt hår og kun reder håret en gang om dagen, kan det se volsomt ud, da det meste jo så kommer til at sidde i børsten.

men ja det kan også sagtens ha noget med amning at gøre

Hehe det forklare jo hvorfor manden finder mine hår allesteder...

Anmeld

19. september 2010

ka li ja

Susan1978 skriver:

jeg har læst eller hørt, at man under graviditeten danner en masse nyt hår, pga hormonerne og når man så har født så efter et par måneder så taber man alt det ekstra hår igen.. 

(nogle får endda store flotte  tykke hårpragte under en graviditet, hvor de normalt har meget tyndt og fint hår)

lyder fjollet, men synes det gir mening - når alle siger de taber deres hår mens de ammer...

når man er gravid spiser man jo også som regelt gravitamin eller lign. som der er b12 vitamin i og de fleste stopper bagefter igen

Anmeld

20. september 2010

Susan1978

ka li ja skriver:

når man er gravid spiser man jo også som regelt gravitamin eller lign. som der er b12 vitamin i og de fleste stopper bagefter igen

Ja det bekræfter jo også at der kan være noget om det... Hvorfor stopper vi egentlig m vitaminerne når vi har født- det er jo egentlig dumt :)

Anmeld

21. september 2010

linemus

Tak for svarene. Det giver da mening nu, da Sofie godt 4 mdr. Mht. vitaminer, så har jeg selv tænkt på det, men vi har jo undersøgt, hvad vi har brug for og får desuden en multivitamin ved siden af, men det er da stadig værd at have i mende. Måske er håret bare så langt, at det ser vildere ud - jeg kunne jo prøve at tælle hårene

Knus Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.