Anonym skriver:
Jeg skriver som anonym da jeg er lidt flov over dette emne! 
Vi er et par midt i 30´erne og jeg venter vores første barn. Vi er begge normale og har begge gode jobs. Mit problem er jo nærmere jeg kommer min termin, jo mere bange er jeg for ikke at slå til som mor. Jeg har termin i starten af november. Det er ikke selve fødslen jeg frygter, men det jeg frygter er at jeg ikke:
-kan finde ud af mit barns behov
-læse dets signaler
-amme det
-stimulere det
-overse ting som burde være indelysende
Det skal siges at barnet er virkelig et ønske barn, men jeg er bare så bange for at fejle. Jeg er godt klar over at barnet ikke bliver født med en brugsanvisning og at alle børn er forskellige.
Er der nogen som har nogle gode råd til hvordan jeg kan håndtere dette?
Først og fremmest et stort 
Jeg tror det er helt normalt at føle sådan, jeg har ihvertfald haft det på samme måde (er netop blevet mor her sidst i august).
Jeg har også været nervøs (og kan stadig blive det), for om jeg/vi nu gør det godtnok, trives den lille, stimulerer jeg ham godtnok, er det normalt at han sover så meget, hvorfor har han noget gult-betændelse-lignende i øjnene (skyldes tårekanalerne, og var ikke betændelse), spiser han nu nok ????etc. etc. etc.
Det er klart at vi bliver nervøse, for det er jo en kæmpe forandring der sker i vores liv, og vi har ingen chancer for at forberede os helt på hvad det er vi går ind til.
Jeg undre mig faktisk mere over de piger, som giver udtryk for at de bare helt har styr på det hele og bambammelam, og at de på ingen måder er nervøse???
Muligvis lyver de overfor sig selv, eller overfor os andre, for ikke at "tabe" ansigst. Men det er da større og mere almindeligt at indrømme at "ja, jeg er en smule nervøs".
Vi ønsker jo netop det aller aller bedste for vores små guldklumper. Og det er en kæmpe op(gave) der hviler på os 
Og du har ret, de har ingen brugsanvisning med, og vi har ingen facit-liste -og heldigvis for det
(vi kvinder er desværre i mange tilfælde alt for kontrollerende)
Er sikker på at I bliver fantastiske forældre og at jeres barn kommer til at stortrives.
Tillykke med den kommende familie-forøgelse